Формула 1 и телевизията в България - или как приказката почти свърши

30/03/2015 20:35, Огнян Тенчев (drJeckyll), 5104/11235 прочита, 28 коментара

 


Ако посещавате този сайт от няколко години или ако сте се връщали назад за да четете стари публикации, вероятно помните двете подобни, които написах преди години (2010 и 2012).

Е, тази година отново си имаме смяна на телевизията, която би трябвало да излъчва стартовете от Формула 1 на територията на България. Тази телевизия се нарича Диема Спорт.

Какво се промени тази година? Смени се канала, изчезнаха тренировките ... Иван Тенчев се завърна изглежда за по-дълго в ефир.

Лично аз не виждам никакъв напредък. И ако трябва да съм съвсем честен виждам в момента една доста дилетантска история относно излъчването на Формула 1 по Диема Спорт.

Първо ни съобщиха, че Диема Спорт ще излъчва квалификацията и състезанието в Австралия. Всичко хубаво, но това се случи в петък вечер, броени часове преди квалификацията и след като първите две тренировки вече бяха минали. Не беше съобщена никаква допълнителна информация - кой ще коментира (повярвайте това е много важно за феновете на Формула 1), дали ще се излъчва целия сезон, дали ще се излъчват тренировките. Нищо подобно. Едно тупане в гърдите - Диема Спорт ще излъчва квалификацията и състезанието в Австралия и толкова.

Е, от тук от там се добрахме до информацията, че в студиото ще бъдат Иван Тенчев и Георги Иванов и феновете хукнаха да си плащат по 3-4 лв. за Диема Спорт. Или поне такъв беше плана. Който обаче май не се състоя съвсем.

Последва оглушително мълчание относно излъчването. Отново от тук от там научих, че Диема Спорт все още преговарят за правата. Звучи ви несериозно? И на мен. Но пък мълчанието продължи до четвъртък вечерта преди началото на уикенда в Малайзия, когато научихме, че Диема Спорт ще излъчват отново квалификацията и състезанието.

Кой си купил Диема Спорт кой не, дойде и състезанието. И последва нова изненада. В студиото се оказаха Иван Тенчев и Момчил Манчев. В дискусията на нашия сайт започнаха да се появят пък коментари като: "Ужас ММ", "май ще използвам мутето днес", "М.М. в студиото на Диема! Аз няма да коментирам! Заключвам се! Предпочитам да "виждам гръмотевиците"!", "Добро утро! Благодаря за инфото, че ММ е в студиото на Диема . Гърчете се вие ", "а минавам ва Скай", "Спирам звукът.", "Да дадеш 3 лв. и да слушаш ММ?! Безценно!", "Мислех, че сме се отървали от ММ, ама....НЕ. Този е някаква напаст. Няма спасение. Дано да е бил само за Малайзия.", "Никога няма да гледам F1 с "коментар" на М.Манчев. ", "Да платиш 4 лева, да гледаш А група и ММ - безценно ", "Ако Диема мислят да оставят Манчев за постоянно аз спирам да плащам тия 4лв. По-добре да си го гледам on-line по Sky.", "Момчил Манчев и Атанас Марков ни накараха да не гледаме Ф1 в БГ ефир!".

Имаше и на другия полюс:
"Коментара ми хареса, изненадах се, че са привлекли Момчил, пак имаше за Алонса, че е голямо куче . Момчил дори ми харесва повече от Иван Тенчев(много бавно говорили и бавно му тече мисълта).". Всъщност май друг коментар в тази насока не видях.

За момента изглежда, че Диема Спорт ще се придържат към изпитаната с годините рецепта: Иван Тенчев, Момчил Манчев и Георги Иванов. За едни добра новина, за други ... не чак толкова добра.

Всъщност с оглед на цялата неразбория едва ли можем да очакваме някакви чудеса относно коментара. Диема Спорт все още не дават официален отговор или информация дали са закупили правата за целия сезон. Как да искаме да ни дадат информацията за коментаторите.

Изобщо не ми е работата да се бъркам в бизнес стратегията и финансовата част, но ми звучи абсолютно нелогично да обявяваш нещо в последния момент и да очакваш приходи от въпросното нещо. Никой няма да си дадете парите заради светлото бъдеще, което май не е и толкова светло.

Има една област, в която обаче имаме някакъв напредък. Формула 1 може да се гледа и в Интернет през платформата Gong Play. До момента Film plus нямаше никакво излъчване в Интернет. Колкото до въпроса дали можете да гледате на мобилни устройства, то според FAQ на Gong Play това е възможно.

И говорейки за излъчването трябва да кажем, че Диема Спорт се излъчва в HD формат. Неприятната новина, която обаче явно някои оператори премълчават е, че те не я излъчват в HD. Такъв е случая например с Булсатком. Ако си закупите пакета за Диема Спорт ще получите картина, но тя няма да бъде в HD формат. Това разбира се е проблем на съответния оператор, не на Диема Спорт.

Да поговорим и за цената. Абонатите на различни оператори, трябва да заплатят допълнителна такса за да приемат Диема Спорт. Доколкото съм запознат таксата варира между 3 и 4 лв. на месец. За достъп до платформата Gong Play месечната такса отново е 4 лв.

До преди година за да гледате Формула 1 трябваше да сте абонат на Булсатком и да имате закупен пакет "Премиум", който струваше с 4 лв повече от основния. Получавахте HD картина и всички тренировки, както и допълнителни канали. Всъщност тогава Булсатком не взимаха повече пари заради Формула 1, а заради HD. Каналите Film plus и Film plus HD можеха да се намерят и в мрежите на други оператори, но не съм сигурен дали се е заплащала допълнителна такса.

Като допълнение всеки зрител в България можеше да гледа състезанието на запис няколко часа след като то завърши, напълно безплатно по ефирната държавна телевизия БНТ2, където имаше отделно студио и други коментатори.

Крачка напред? Или крачка назад? Излиза ли ви по-скъпо или цената, която заплащате тази година е същата или по-малка? Вероятно всеки има своя отговор.

Моят отговор обаче на случващото се относно излъчването на Формула 1 в България е: Приказката почти свърши.

За мен загубата на тренировките е най-големия минус. Отдавна не слушам български коментар така, че кой ще бъде в студиото не е кой знае какъв проблем. За много феновете обаче коментарът може да развали удоволствието наречено Формула 1.

Цената? Е, всяко удоволствие се заплаща. Да, знам че цената в България е доста по-ниска от тази във Великобритания например, но и това което предлага Sky на зрителите си е несравнимо с това, което получава българския зрител. Почти съм сигурен, че всеки фен ще е доволен да заплати такса за да получи любимия си спорт. Лош вкус остава обаче, когато трябва да се заплати за нещо по-малко от това, което си получавал преди година.

Между другото няколко цифри за размисъл, макар и да не са кой знае колко показателни. Преди година в анкетата за коментара, която правим след всеки старт имаше 152 гласа. От тях 85 бяха, че са гледали състезанието по Film plus, а останалите 67 по БНТ2. В анкетата за коментара в Австралия тази година има 63 гласа. Сметките, цените, връзва ли се финансово ... някой друг трябва да ги е направил отдавна. Но явно не е ... и очевидно експеримента Формула 1 в България по телевизора ще продължи още известно време.

(картинката е от сайта на Диема Спорт)


Още от сезон 2015:




Коментари

 
pashof
ivanpashof_at_gmail.com
Спор | Отговор
+1.Може би всеки един от нас да изпрати тази статия в e-mail към Nova?Аз 4лв няма да им платя, просто да си знаят че не стават ...
Рейтинг: [8|8|0.75] 8 / 8

Публикуван на: 30/03/2015 23:19

 
henri
gogowf_at_abv.bg
Спор | Отговор
Гледам си формулата по ртл и никакви 5 лева на диема спорт
Рейтинг: [5|5|0.65] 5 / 5

Публикуван на: 30/03/2015 23:43

 
mazda323
mazda323sport_at_abv.bg
Спор | Отговор
Не е проблема в 4-те лева,проблема е че си плащам премиум пакета,а се оказа че още 4 лева и за диема спорт да плащам.100% съм сигурен че не съм само аз който е излъган от оператора си.
Рейтинг: [3|5|0.27] 3 / 5

Публикуван на: 30/03/2015 23:44

 
tsiven
tsiven77_at_yahoo.com
Спор | Отговор
Писание към опитващите се да печелят от излъчване на Formula 1 у нас-България!!!

За един истински фен на Formula 1 са важни няколко основни неща при проследяване на цял кръг по телевизия или друга електронна медия:
1. Да разполага с актуална информация;
2. Да има възможността да проследи, гледа целия "уикенд";
3. Коментара да е на възможно най-доброто техническо ниво;
4. По време на тренировки, квалификация и състезание коментара да отразява случващото се възможно най-точно;
5. Да бъде осигурено време-предаване, в което да се правят анализи, прогнози и поднасяне на информация около спорта, а не да се правят по време на състезание;
6.Не на последно място качеството на картината и звука да съответстват на този високо-технологичен спорт;

Знам, че всичко това изисква средства!
НО, щом се "хващате" да излъчвате стартове на Formula 1, моля подходете професионално, не ни обиждайте с подобно отношение, като "качеството" на картината, липса на информация за излъчване и коментатори и непрофесионален коментар. Подгответе се! Ако не, не излъчвайте въобще.
Истинските фенове не гледаме количките как се въртят по пистите!
Обиждате! "Това не е чалга"..., както писа някой в един коментар.
Уважавайте зрителя, той е готов да плати и повече, но за нещо, което съответства на гореописаното!

Защо го пиша това незнам, но ми се прищя, защото знам, че нашите писания в този сайт се четат от интересуващи се от този спорт и от споменатите от админа имена на коментатори и си мисля, че тук е мястото, където ще ме разбере поне някой.

Сигурен съм господа коментатори - И.Т, Г.И., М.М., че четете това, което пишем тук и по време на състезание! Сигурен съм, защото съм чувал как написани от нас коментари по време на старт звучат от Вашите усти.
Като правите нещо, правете го на ниво, вярвам знаете как се прави. Помогнете, насочете опитващите се да излъчват как да го правят!
С Надежда,

Скромен фен на F1 в BG
Рейтинг: [11|11|0.80] 11 / 11

Публикуван на: 30/03/2015 23:44

 
The_Silver_Bushmen
angelcity200_at_gmail.com
Спор | Отговор
@Иван Пашов: Аз изпратих вече писмо до нова с което ги уведомих че няма да дам 4 лв. и да гледам манчев
Рейтинг: [4|4|0.60] 4 / 4

Публикуван на: 31/03/2015 00:08

 
attager
regatta_at_abv.bg
Спор | Отговор
@tsiven: Подкрепям напълно!
Рейтинг: [2|2|0.43] 2 / 2

Публикуван на: 31/03/2015 00:16

 
thedeivis
thedeivis_at_mail.bg
Спор | Отговор
"плагиатствам" колегата tsiven и пращам и от мое име написаното от него до ДИЕМА
Рейтинг: [2|2|0.43] 2 / 2

Публикуван на: 31/03/2015 00:22

 
Turborotor
dimi3porta_at_gmail.com
Спор | Отговор
Как да им дам 4-те лева, като незнам следващия старт дали ще го излъчват... Днес гледах реклама по NOVA TV на Diema Extra. Плащаш един, получаваш два канал! Така гласеше рекламата. Но рекламираха NBA , А група и Бокс. От F1 нямаше и помен...
Рейтинг: [6|6|0.69] 6 / 6

Публикуван на: 31/03/2015 00:40

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
@henri: "Истинските фенове не гледаме количките как се въртят по пистите!"

Не, че нещо, ама истинските фенове на този спорт гледаме Формула 1 само и единствено по Sky Sport F1! Спрямо тях всичко друго (може би с изключение на BBC и може би RTL) е абсолютна порнография. Да сравняваш Sky Sport F1, с което и да било българско излъчване е все едно да сравняваш Macallan с Black Ram. Просто българите толкова си могат. Жалка работа ...

Само ще спомена, че ерудицията на Мартин Брандъл е равносилна на всичките ни Ф1 коментатори през всичките години накуп умножена поне по 10 ...

Само виж това интервю с Хамилтън, който преди 1 час е направил пол позшишън и Брандъл го интервюира за всички аспекти около квалификацията:

https://docs.google.com/file/d/0B49_BSCZq1t0LUlfRzRjZlI1NWs/preview?pli=1
Рейтинг: [1|11|0.02] 1 / 11

Публикуван на: 31/03/2015 02:40

 
McVess
peneff_at_mbox.contact.bg
Спор | Отговор
Разбира се, че като фенове на Ф1 имаме право да искаме отразяване на състезанията по максимално интересен и пълен начин. И ако водени от това си желание сравним излъчването на RTL и SKY с това по българските телевизии (за всички времена, може би с изключение на един или два сезона по TV7, когато Траян ходеше по пистите и правеше интересни репортажи)ще разберем че нашите транслации са пълна трагедия, без никакво преувеличение. Както обема на излъчването, така и коментара, съпътстващите анализи, предоставянето на информации, рекламиране на стартовете и т.н.

Но! Ако подходим от другата страна - да сравним излъчванията на стартовете на Ф1 с постиженията си (като нация и общество)в която и да е друга област на живота ще разберем че всичко е на мястото си. В какво можем дори да се доближим към тези общества, които произвеждат SKY и RTL? Наука? Пътища? Кино? Образование? Производство? Можем да изброяваме до безкрай.

И следва въпроса: какво правим, когато искаме да гледаме интересен филм за ... авиация, например? Пускаме си Top Gun със субтитри, ако не знаем достатъчно добре английски. Какво правим, ако искаме хубав смартфон? Купуваме си Samsung или iPhone и си слагаме българско меню (някои). И от тук логичното продължение - как българска телевизия да излъчва интересни предавания не Ф1. Плаща на FOM правата за излъчване на самото сътезание, а на SKY за излъчване на всичко останало - интервюта, анализи, коментар и т.н. Да, по-скъпо е отколкото да платиш на ММ да лее глупости в ефир, но е продукт с доказано качество. Защото в момента не всичко е въпрос само на много пари. Дори и да удесеторят бюджета, не мисля че имаме специалисти, които да могат да подготвят интересно излъчване, за коментар да не говорим.
Рейтинг: [6|6|0.69] 6 / 6

Публикуван на: 31/03/2015 09:39

 
rusatovv
rusgas_at_abv.bg
Спор | Отговор
Здравейте колеги,от написаното до тук и прочетеното от мен разбрах,че моето мнение подкрепя вашите разбирания и намерения.За съжаление в България властможещите правят това което им изнася,а не това което трябва.Спор няма че трябва да плащаш за една услуга,но да платиш и после да ти кажат ама трябва още щото така решихме(едностранно),е не става господа от Булсаткома.Гледам си Sky sport и се наслаждавам на предаването отвсякъде.Това с коментара на ММ,с две думи - Нямам думи.Неможе толкова неподходящи изрази и коментари от ММ да останат незабелязани и от тия дето му дават правата да бъде коментатор,но това явно е друга тема.Похвално е че се правят постъпки да гледаме Ф1 по българските телевизии,но не на всяка цена.Това информационно(като лунно) затъмнение ще има ли,ще няма ли Ф1,ма още водят преговори,ще стане ама скоро,не става по този начин. В нормалните държави търсиш даден продукт(откриваш го F1),търсиш рекламодатели(основния ти приход да излъчваш подобно нещо),договаряш се и Чак тогава обяваваш че ще има излъчвания,а не да чакаш на шепа върли фенове да ти платят от което няма да спечелиш нищо.Не знам защо все по трудния начин става това при нас.Но затова оправдание няма,едно нещо го направете като хората или въобще не се занимавайте Господа медийни специалисти.
Рейтинг: [2|2|0.43] 2 / 2

Публикуван на: 31/03/2015 09:41

 
miro253
miro.ivanov_at_abv.bg
Спор | Отговор
На кратко казано - за да искат да платим, трябва да предложат готов, добър продукт, излъчен веднъж или два пъти промоционално. С трици маймуни не се ловят. Нека чакат 4 лева. Те даже не знаят и как да си ги вземат. Преди Австралия като разбраах кой ще излъчва се обадих на Булсатком и ги попитах могат ли да ми активират Диема и да ми включат сумата към месечната сметка - отговора беше "Може, но трябва да минете през наш офис да платите". Ами в събота вечерта къде да отида? И останаха без 4 лв. Нямам и намерение вече да ги търся.
Рейтинг: [3|3|0.53] 3 / 3

Публикуван на: 31/03/2015 10:52

 
Shumi
stoicho.marinov_at_gmail.com
Спор | Отговор
В интернет можеш да си гледаш каквото си пожелаеш с качество като на телевизор.Аз Формулата я гледам тук или от други стриймове по Скай спортс HD.Е друго е на телевизор,но дори и да искам да я гледам на телевизор пак мога да си я пусна от компютъра на телевизора.А ако реша да я гледам тук,я гледам по Скай,има лайв тайминг(може да е малко бъгнат обаче в Малайзия ми осигури достатъчно добра информация),има и дискусия с други потребители и по Скай си коментират добре.За кво ми е да плащам на диема?!А в момента явно се оказва,че дори и да си платиш не знаеш какво ще получиш.
ПС:Малко футболна тема,но има общи неща!Понеже идеята на Диема Спорт беше да дават А група платено съм чел коментари по въпроса,та един човек,който си е платил беше казал,че не излъчват мач на Локо София(3-ти в класирането),а дават някви неща при положение,че по това време нямаше друг мач,за да кажеш,че това е причината да не го дават.Та когато правиш платен спортен канал е нормално да даваш това за което караш хората да плащат и е нормално хората да очакват да гледат само спорт по него,нали за тва си го купуват.В случая с А група след като този канал се направи специално заради нея е нормално да дават всички мачове или почти всички.Явно хората не са се абонирали,защото да дадеш 4 лева за български футбол,който си е чисто тото е меко казано глупаво.Решили са да си увеличат абонатите като пуснат Ф1,но не знам дали им се получава и какво е качеството на излъчване.
Лично аз не съм плащал за Диема Спорт до сега,нямам и намерение да плащам за нещо подобно.
Рейтинг: [4|4|0.60] 4 / 4

Публикуван на: 31/03/2015 11:37

 
white
mclarenfen74_at_mail.bg
Спор | Отговор
Колеги фенове! Разделете аудиторията на няколко групи:
- страстни фенове, които знаят всичко преди предаването
- фенове, които го гледат, без да се интересуват предварително и очакват да чуят най-важните новини по време на предаването
- не-фенове - тези гледат ако им падне, ама мое и да не гледат
Е, хайде сега помислете добре и трезво. В БГ колко са от първата група? А колко са от втората? Страстните фенове у нас са максимум 1000 души. Те изискват много, имат претенции. Добре, но са 1000 на брой. На тях каквото и предаване да им предоставиш ще са все недоволни. Само, че тия от втората група са баш аудиторията, но те нямат тези високи критерии. От тяхна гледна точка всичко си е на мястото. Имат коментар, научават клюките без да си губят от времето да се информират предварително. Какво им трябва повече - нищо. Така, че тук едната шепа фенове, като се замисля донякъде не сме прави в постоянното хулене по медии и коментатори. Единствения противен коментатор беше преди години по време на излъчванията по ТВВарна, само че му забравих името. Голям фен на Ферари, но и и самите фераристи дори го псуваха.
Рейтинг: [5|9|0.30] 5 / 9

Публикуван на: 31/03/2015 11:42

 
Нещата стават логични накрая. Скоро сигурно няма да има Ф1 по БГ телевизия, но това не може да е проблем, след като всички искат Скай за без пари.
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 31/03/2015 14:00

 
greystorm
georgimilenkov_at_gmail.com
Спор | Отговор
Доста време се чудех дали да пиша до Нова...не им писах. Не им писах, понеже виждам че няма смисъл. Почти всичко от това което исках да им кажа сте го направили Вие. Искам да ви питам - вас които сте писали, получихте ли отговор? Какъв? Кога?
От 1989г. гледам Формула 1. Бях много малък, бях запален по автомобилите с големи гуми, мощните мотори гърмящи от Респрома на дядо ми и...Ричард Груев, после и Иван Тенчев. Израстнах с Голямата Гума от Формула 1 в студиото, всички технически детайли, промени...една черна пролет, в която Ричард Груев замлъкна а гласа на Иван Тенчев трепереше и се усещаше как сълзите му напират...
Това време отмина, Ричард Груев вече не е сред нас. Иван Тенчев, когато се появи в някоя телевизия бива заглушен от глупостите на колегите му, които в повечето случаи не са стъпвали на писта от Формула 1...
Уважаеми...хмм, не зная как да ви нарека, колеги, фенове...вие си изберете, в нашата мила страна явно всичко става по Български. Единични са случаите - визирам Огнян Тенчев, които правят нещо, за да имат феновете какво да правят в събота и неделя.
Не бих гледал и една минута Формула 1 по български канал с български коментар поради причините които описах по-горе. Не мога да превъзмогна простотията на коментаторите. Лично за мен, не че съм слушал други, единствено инж. Иван Тенчев е запознат със случващото се на пистата и около нея. Да бих го слушал, но по някое време ми става скучен. Липсва му другата половинка, която да изкрещи:"всичките 750 коня на двигателя на Мерцедес се разбягаха по пистата"...
Всичко това го има по Sky. Бих си платил да ги гледам с всички допълнителни OnBoard камери и т.н., но в България не се предлага услугата, поне миналата година не се предлагаше.
Док, обръщам се към теб с огромна благодарност за приноса ти за спорта. Почти няма уикенд, в който да не съм тук. Благодаря ти!
Относно онези "малки" човечета, мрънкащи че нямали картина, свършили им пуканките, никой не им отговарял на малоумните въпроси - хора опомнете се!!! Безплатно е!!! ЧЕТЕТЕ!!!
Рейтинг: [13|13|0.83] 13 / 13

Публикуван на: 31/03/2015 15:08

 
kubica
ivo_320power_at_abv.bg
Спор | Отговор
За ММ съм съгласен че, е много дразнещ и досаден. Това за тренировките че, не ги дават за мен не е проблем защото, може да се гледат в интернет а и, не са интересни колкото състезанията и квалификациите. И какво като не обявяват дали ще дават целия сезон? Аз съм си платил за Диема Спорт и докато излъчват Формулата ще гледам. Стане ли ясно че, се отказват да излъчат всички състезания от сезон няма да им плащам повече и готово къде е драмата?
Рейтинг: [1|3|0.08] 1 / 3

Публикуван на: 31/03/2015 16:46

 
betafan
kojuharov.1968_at_abv.bg
Спор | Отговор
@white: Нали е същото и в другите държави, да не мислиш че англичаните дето ходеха пияни и освиркваха пилотите на подиума ги интересува какво е хибрид?
Всички хора в БГ не са доволни от коментара, без значение малки или големи фенове. Питай приятелите си.
Не се коментира това което става на пистата и хората остават объркани защо състезанието се е развило така. Защо и как Райконен стана 4-ти, как Фетел прескочи Хамилтън и т.н.
Брандъл не е карал от 20 години, обаче той не казва нищо супер техническо или тайно, коментира за всеки един който случайно може да си е пуснал да гледа. Дори от време на време обяснява елементарни неща.
Обаче не пропуска нищо, не говори глупости, нито клюки или пък да натрапва мнението си. Коментира състезанието, това е.
Все пак трябва да има някаква доза самокритичност и някакъв контрол. Имаше случай преди време когато Брандъл нарече едни работници в Канада цигани. Извини се и не се е повторило. Тука пилотите и инженерите са некадърници, кучета, зайци, коне и няма проблем.
Сега всички се зарадваха, че ММ го няма, а Диема го върнаха. Зрителите не ги интересуват. Това е!
Няма кой да им даде 4 лв, няма да има и Ф1. Финито!
Рейтинг: [2|2|0.43] 2 / 2

Публикуван на: 31/03/2015 19:24

 
kubica
ivo_320power_at_abv.bg
Спор | Отговор
Дано за следващото състезание да го махнат ММ. Не е вярно че, няма кой да им даде 4лв.
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 31/03/2015 19:55

 
S.F_31
p.e.c.i.radev_1981_at_abv.bg
Спор | Отговор
Великолепна статия, подкрепям напълно написаното, защото точно същите изводи си направих и аз. Затова няма да платя за Диема спорт, най- вече защото няма излъчване на тренировките и не е в ХД формат. Това е нещо което получавах от Ф+ ХД.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 01/04/2015 09:34

 
bpetrov
b.petrov_at_autopress.bg
Спор | Отговор
Като човек, който по повече от случайни обстоятелства е коментирал Формула 1, мога да кажа, че ситуацията с излъчването на шампионата в България е напълно адекватна на всичко останало около нас. Реално професионалисти няма. Има ентусиасти, които се справят прекрасно като Траян, Емо и Жоро. Ако съответните телевизии инвестираха средства в развитието на тези ентусиасти, в развитието на предаванията си, щеше да е съвсем друго, но кому е нужно щом и така керванът си върви.
За всеки истински фен българският коментар е до голяма степен излишен. Sky и BBC са медиите, които имат пряк контакт с Ф1 и най-адекватната информация на този етап. Аз ползвах обаче F+ за картина и то сигурна. Стриймът е компромис. За обикновените зрители квалификацията и състезанието са достатъчни, така че не се учудвам от избора на Диема да излъчва само тях. За съжаление предполагам, че Диема Спорт не проявява интерес към GP2. Ако трябва да съм искрен, GP2 бе шампионатът, който ме накара да започна да влизам все по-навътре в спорта и да виждам какво стои зад лъскавата визия на Ф1.
Помислете обаче какво се случва в спорта като цяло. Нима не е логично зрителският интерес да намалява и оттам телевизиите да не изгарят от желание да излъчват Ф1?
Рейтинг: [5|5|0.65] 5 / 5

Публикуван на: 01/04/2015 21:06

 
nodd
peko2222_at_mail.bg
Спор | Отговор
Ще кажа само ,че си плащам Филм+HD 1Г. Гледам състезанието без да чета новини 6ч. по късно по БНТ , само да не слушам ММ "Момчил Манчев"
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 01/04/2015 21:36

 
diandim
dian_dimitrov_at_yahoo.com
Спор | Отговор
@greystorm: Миленковввв, браво, както винаги с дар слово! Подкрепям на 100%
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 02/04/2015 08:52

 
Venkov
venkov_v_at_abv.bg
Спор | Отговор
Да кажа и аз няколко думи за това, което знам:
Диема Екстра знае, че няма да забогатее с по 4 лева от феновете на Ф1. Затова използва излъчването на стартовете на Ф1 само като средство да накарам колкото може повече хора да искат от доставчиците си включването на канала в програмната им схема. А Диема Екстра смята да си вземе парите от доставчиците. Доколкото ми нстана известно договорите които тя сключва с тях са с изискване за мининален брой абонати, който нараства всеки месец и към края на годината е над 25% от общия брой абонати. След това продължава да нараства но по години. Срещу това обаче Диема Екстра отказва да гарантира някакво съдържание, а вместо това орави зарибявки като тия с Ф1 за да принуди операторите да подпишат за да не отидат част от абонатите им при конкуренцията.
Изводът е, че колкото по-скоро Диема Екстра приключи сключването на договорите с абонатите, толкова по-скоро ще спре да излъчва Ф1. Тя за тях е само средство с което ни карат да натисмкаме операторите си.
Рейтинг: [3|3|0.53] 3 / 3

Публикуван на: 02/04/2015 15:32

 
Пичове не се ядосвайте всеки който иска перфектен стриим без реклами без никви глупости и изчакване на скай Ф1 ХД да ме потърси на лично (не го публикувам публично да не стане проблем)намерих го преди 2 години перфектен.
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 02/04/2015 17:30

 
Venkov
venkov_v_at_abv.bg
Спор | Отговор
@tsiven: "Не е проблема в 4-те лева,проблема е че си плащам премиум пакета,а се оказа че още 4 лева и за диема спорт да плащам.100% съм сигурен че не съм само аз който е излъган от оператора си."

Не си лъган от оператора си. Операторът ти е излъган от Нова.
Повечето моператори в началото на годината преподписаха договорите с Нова на по-високи цени, като обяснен ието на Нова беше, че ще има повече мачове, първенства, НБА и т.н. А няма и месец след това отделиха мачовете в нов платен канал и започнаха да натискат операторите за отделни договори. При това искат определен минимален брой абонати за които операторът да плаща, без обаче да поемат никакви гаранции за съдържанието. Е, утре като спрат Ф1 и първенствата, кой ще плаща да гледа по цял ден повторения? И кой е излъгания?
Рейтинг: [2|2|0.43] 2 / 2

Публикуван на: 03/04/2015 14:55

 
tsiven
tsiven77_at_yahoo.com
Спор | Отговор
@Venkov: Писанието ти се отнася за "mazda323", не за моето!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 08/04/2015 22:31

 
tired
elberet_at_mail.bg
Спор | Отговор
Момчил Манчев казва "четарнайста обиколка",а Георги Иванов-"отпреде" и "отзаде",което също е от значение.Иначе мен ме дразни и това,че говорят по време на разговорите на пилотите в стаичката(преди излизането им на подиума),както и по време на изявленията им на родния език(ако изобщо ги излъчат,защото студиото им е по-важно).А най-много се дразня,когато не излъчат пресконференцията от подиума или я премахнат на повторенията.Все едно да не повтарят мача заедно с продълженията и дузпите(а и изявленията от А група винаги ги повтарят)!Аз държа на всяка секунда Формула 1 и ако вали и спрат състезанието,искам после да повтарят всичко,а не да монтират,както те решат.Колкото и професионално да е монтирано,не е истинско.Формула 1 винаги е дискриминиран за сметка на футбола(и не само),а това вече хич не е професионално.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 13/08/2015 02:17

 

Нов коментар

 

Само регистрирани потребители могат да коментират. Ако вече имате регистрация можете да влезете в сайта от "Вход". В противен случай можете да се регистирате като натиснете "Вход" и избере "Регистрация". За повече информация: f1.f-e-n.net/index.php/url14729