Монако 2015 - оценете състезанието

24/05/2015 12:04, Огнян Тенчев (drJeckyll), 1651/6191 прочита, 28 коментара

 

Състезанието за Голямата Награда на Монако завърши. Какво мислите за него?

Състезанието в Монако беше?

Ужасно
18.67% (28)
Скучно
22.00% (33)
Горе долу
30.67% (46)
Интересно
23.33% (35)
Великолепно
5.33% (8)
(Само регистрирани потребители могат да гласуват в анкетата, която е валидна една седмица - до 31/05/2015)


Още от сезон 2015:

Коментари

 
vesko1
inan_at_abv.bg
Спор | Отговор
Супер.Ако не бяха ДИЕМА......
Рейтинг: [2|7|0.10] -3 / 7

Публикуван на: 24/05/2015 17:03

 
Stoio_Pilota
gunitsoldier_at_abv.bg
Спор | Отговор
добре ,че бяха мантинелите та да стане интересно....в стресови ситуации Мерцедес отново показаха хаос....най-много от всички спечели Фетел...
Рейтинг: [2|8|0.09] 2 / 8

Публикуван на: 24/05/2015 17:05

 
brum
brum_at_mail.bg
Спор | Отговор
Мнението ми е чисто субективно, УЖАСНО. Мерцедес АМДжи и Ред Бул накрая ми развалиха преживяването.
Рейтинг: [3|8|0.16] -2 / 8

Публикуван на: 24/05/2015 17:14

 
velev100
velev100_at_abv.bg
Спор | Отговор
Не можа да ми стане ясно, за какво претендираше в края Хамилтън.
Рейтинг: [1|11|0.02] -9 / 11

Публикуван на: 24/05/2015 17:24

 
white
mclarenfen74_at_mail.bg
Спор | Отговор
ФАРС в "полза" на спорта. Аз бях дотук. Да ви го и на високо технологичната простотия.
Рейтинг: [3|7|0.19] -1 / 7

Публикуван на: 24/05/2015 17:25

 
formulafen
livtat_at_abv.bg
Спор | Отговор
Единствените изпреварвания бяха срещу Манорите.
А единственият, който се опита да изпреварва завърши в мантинелата.
Какво повече да говорим
Рейтинг: [0|10|0.00] 0 / 10

Публикуван на: 24/05/2015 17:29

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
@Stoio_Pilota: Това не е стресова ситуация. Да не можеш да сметнеш колко прави 20-25=X е стресова ситуация само за слаб ученик в първи клас ...

Грешките В Малайзия и особено предишният път в бокса в Испания може да се определят като стресови ситуации,но това беше просто ФАРС!
Рейтинг: [0|12|0.00] 0 / 12

Публикуван на: 24/05/2015 17:39

 
arapah
arapah_at_abv.bg
Спор | Отговор
@velev100: Ако си гледал състезанието и не си разбрал, и да ти се обясни пак няма да разбереш. Ако не си го гледал, гледай го на запис
Рейтинг: [1|5|0.05] -3 / 5

Публикуван на: 24/05/2015 17:44

 
baimu4o
nikita_az_at_abv.bg
Спор | Отговор
много ми е интересно този супер високотехнологичен спорт на който съм фен вече около 25 години как супервисокотехнологично се осира максимално.последните години всичко е просто ужасно
Рейтинг: [6|8|0.46] 6 / 8

Публикуван на: 24/05/2015 18:01

 
cochaczion
cochaczion_at_abv.bg
Спор | Отговор
Знам, че победата дойде по странен начин, но стана много по-интересно от колкото очаквах, така че гласувам с интересно.
Рейтинг: [2|5|0.14] -1 / 5

Публикуван на: 24/05/2015 19:50

 
McVess
peneff_at_mbox.contact.bg
Спор | Отговор
Явно Мерседес са си купили акции от FOM и сега се опитват да направят шампионата интересен на свой гръб . Много дилетантско изпълнение!
Рейтинг: [4|4|0.60] 4 / 4

Публикуван на: 24/05/2015 19:54

 
rusatovv
rusgas_at_abv.bg
Спор | Отговор
Да ти таковам глупавия спорт,нямам думи.Е Мерцедес са велики във всяко отношение от осанна до разпни го.
Рейтинг: [0|2|0.00] -2 / 2

Публикуван на: 24/05/2015 20:06

 
Turbo_7
turbo_67_at_abv.bg
Спор | Отговор
Мислех да гласувам с великолепно, но ... реших все пак да се въздържа ..... Защо великолепно, защото вчера споделих с един приятел моето мнение, а именно че миналата година Мерцедес даде титлата на Хамилтън от комерсиални подбуди, а тази ще я даде на Нико от национални подбуди! Това си е мое мнение, може и да не съм прав защото сигурно има много фактори които си остават вътре в отбора а ние няма как да ги знаем и да ги калкулираме, но снощи предрекох че Нико ще победи, а Хамилтън ще изгуби битката в бокса ..... просто съм познал явно, а защо ли да не позная и за другото!?!?!?
Рейтинг: [1|4|0.06] -2 / 4

Публикуван на: 24/05/2015 20:46

 
Becko
v_tzonev_at_abv.bg
Спор | Отговор
Все още не мога да проумея защо вкараха Хамилтън в бокса! Защо. Каква е причината да го правиш?
Рейтинг: [4|6|0.35] 4 / 6

Публикуван на: 24/05/2015 22:52

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
@Becko: Много елементарно. Мерцедес са 1 и 2. Хамилтън може преспокойно да влезе в бокса, защото има над 20 секунди преднина пред останалите, за да има чисто нови гуми и по този начин Мерцедес да се застраховат, че победата няма да им се изплъзне, защото супер меките гуми се загряват по-бързо от софта след като СК се прибере. Плюс това са почти чисто нови. Така, че дори, ако е вероятно Ферарито на Фетел да загрее по-добре износените софт гуми след прибирането на СК и да има шанс да атакува Розберг и Хамилтън за победата в състезанието, по този начин е 100% сигурно, че ще се избегне подобен вариант. Т.е. в най-лошият случай Розберг може да бъде изпреварен от Фетел, но поне Мерцедес си гарантират победата с Хамилтън.

Така, че Мерцедес много логично спряха Хамилтън в бокса. Прсото беше застраховка, че тима ще спечели 100% състезанието.

Проблема беше, че незнайно защо явно нямаха идея каква е разликата между Хамилтън и Розберг. "Незнайно защо" - защото хората, които отговарят за стратегията имат постоянна разлика между пилотите, която е с точност до хилядната и се ъпдейтва всяка една секунда. Единственото, което трябваше да знаят е каква е разликата между Хамилтън и Розберг след излизането на Хамилтън от Раскас непосредствено преди алеята за влизане в бокса. Например, ако разликата е 25 секунди в този момент е 100% сигурно (при безпроблемен питстоп), че при всяко положение Хамилтън ще излезе отново начело. А ако разликата е по-малко от нужните 25 секунди, просто трябваше да кажат на Нико да забави леко темпото, за да може Хамилтън да излезе пак начело след като влезе в бокса. Просто трябваше да му обяснят, че ще вкарат Хамилтън, за да са подсигурят победата за тима, но той ще трябва леко да забави темпото. Не е като това забавяне да коства каквото и да било на Нико, така че просто няма защо да не изпълни подобна заповед. Даже напротив. Ако не я изпълни ще прецака тима, което ще е супер егоистично и неспортсменско.

Въпроса не е защо вкараха Хамилтън в бокса, а защо след като решиха, че ще вкарат само Хамилтън, не накараха Нико да забави поне 2 3 секунди темпото, за да гарантира 101% първо и второ място за тима. Той не само, че не забави темпото, ами от повторението може да се види, че по старт финалната права, дори караше абсолютно ненужно бързо. Това е най-необяснимото в цялата ситуация.
Рейтинг: [4|13|0.15] -5 / 13

Публикуван на: 24/05/2015 23:26

 
jojovi4
jojo_jojovi4_at_abv.bg
Спор | Отговор
@JM: Edno ot nai-maloumnite neshta , koito si pisal !
Рейтинг: [4|8|0.25] 4 / 8

Публикуван на: 24/05/2015 23:53

 
Turbo_7
turbo_67_at_abv.bg
Спор | Отговор
Дрън -дрън -ярина ..... както беше казал някой на времето ))))))...... Направо си е забавно това дето се случи, но не мога да разбера защо феновете на Хамилтън реват и търсят под вола теле! Между другото феновете на Алонсо са най- ревливите! От както от две години испанеца няма шанс обстановката тук се поуспокои от към заяждания .....ама сега ако продължат така от Мерцедес очаквам нова вълна рев от Хам фенове .... което няма да е добре за обстановката!
Рейтинг: [2|8|0.09] -4 / 8

Публикуван на: 25/05/2015 00:03

 
milenf1
milen.ms_at_mail.bg
Спор | Отговор
Това е Монако и ако не завали или кола за сигурност не се появи влакче до края. Е днес в самия край беше шоуто,но пък доста емоции,за някой радост за друг мъка така се получава в моторния спорт. Нищо сигурно до карирания флаг. Цирка все по-голям и за това не се ядосвайте а просто гледайте до къде ще стигнат. Едва ли ще разберем кой сгреши за бокса на Хамилтън,но победата на Нико е факт и не мисля,че има вина. Винаги е имало доминиращ отбор и винаги ще има такива ситуации просто имената се менят.
Рейтинг: [7|7|0.72] 7 / 7

Публикуван на: 25/05/2015 00:59

 
formulafen
livtat_at_abv.bg
Спор | Отговор
@JM: Розберг щеше да загуби победата при тази тактика със забавянето, защото както каза Хамилтън щеше да излезе пред него и Фетел.
Рейтинг: [1|5|0.05] 1 / 5

Публикуван на: 25/05/2015 10:01

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор

@jojovi4: Не, пич. Просто ти си *** в този сайт и не можеш дори да почнеш да осъзнаваш какво съм написал, а камоли да го оцениш правилно !!!

@formulafen: Интересен начин на мислене. "Розберг щеше да загуби победата". Ти сериозно ли го мислиш това ?! Естествено, че щеше да изгуби победата. Та той се движеше на цели 20 секунди изоставане с 15 обиколки оставащи до края. ТОЙ ВЕЧЕ БЕШЕ ИЗГУБИЛ ПОБЕДАТА ПО ВСИЧКИ ПАРАГРАФИ!!! Не е като решението на Мецедес да му отнеме нещо, което е заслужавал по какъвто и да било начин !!!

Той реално щеше дори да изгуби и второто място, ако от Мерцедес не бяха решили да го вкарат в бокса преди Хамилтън. Както знаеш този, който води колоната има право да спре първи в бокса, защото ъндъркъта винаги носи печалба, но Мерцедес решиха да вкарат Нико преди Хамилтън, макар и това да донесе лека загуба в преднината на Хамилтън с цел да не изгубят 2-рото място. Ако Нико беше останал още 1 обиколка на пистата Фетел щеше да го мине 101%. Същото се случи и в Китай и в Бахрейн. Всеки път, когато Нико беше заплашен от ъндъркът от Мерцедес решаваха Хамилтън да изгуби няколко секунди и да вкарат Нико първи в бокса с цел да си гарнатират 2-рото място на вторият болид. Което си е и най-логичното и нормално отборно решение. Позициите на болидите винаги са по-важни от интересите на даден пилот ...

Дай да погледнем сега ситуацията като теб и аз да кажа "Хамилтън изгуби 3 точки преднина повече в крайното класиране, защото Мерцедес решиха да спрат Нико първи в бокса". Само супер заблуден пилотски фен би могъл да изръси подобна глупост.

Т.е. Хамилтън изгуби някъде 2 3 секунди с цел Мерцедес да подсигури 2-рото място за Нико. И това е напълно нормално, защото това е отборен спорт и тима винаги е на първо място.

Какво е различното в това, което обясних ?! Даже Нико няма да изгуби нищо, защото се движи зад СК и няма никакво значение дали си по-бавен с 2 3 или дори с 10 секунди.

А и защо по принцип да вкарват в бокса Хамилтън, ако има по-малко от 25 секунди преднина пред Нико и Нико не е съгласен да намали ?! Та Хамилтън имаше най-свежи гуми от всички пилоти в топ 3. На него му беше най-малко нужно да поема подобен риск ... Как смяташ, че Нико може да мине Хамилтън с по-износени гуми, при положение, че Хамилтън не можа да мине по-бавният болид на Фетел с почти чисто нови по-бързи гуми ?!
Рейтинг: [4|13|0.15] -5 / 13

Публикуван на: 25/05/2015 11:54

 
formulafen
livtat_at_abv.bg
Спор | Отговор
@JM: Ако бяха дали тази заповед на Розберг и той я беше спазил нямаше да спечели.
Но той не е получавал такава заповед и спечели.
Следователно, ако беше изпълнена тази тактика Розберг щеше да загуби победата.
Това имах предвид- проста логика.
Рейтинг: [2|5|0.14] -1 / 5

Публикуван на: 25/05/2015 13:23

 
bigbeer
bigbeer_at_abv.bg
Спор | Отговор
Не може да загубиш нещо,което не е твое,нито има шанс да го придобиеш. Можеш само да кажеш "мерси" ако ти направят подарък. Розберг не спечели. На Хамилтън му отнеха изработена победа. Причините са без значение. Място за проста, дори за умна логика няма. От спекулации и подозрения в интриги също не виждам смисъл. Нещата стоят по този начин, към момента и чакаме развитие, от позицията на кибици. Личното ми менние е,че Хам тихичко ще си отнесе огорчението в къщи заедно с титлата, в края на сезона.
Рейтинг: [8|8|0.75] 8 / 8

Публикуван на: 25/05/2015 14:32

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
@formulafen: Ти прочете ли въобще какво написах: "Не е като решението на Мецедес да му отнеме нещо, което е заслужавал по какъвто и да било начин !!!"

Нико нито за момент не заслужаваше победата, че въобще да се мисли, че "щеше да я изгуби" !!! Каква е тази супер странна логика ?! Нико дори не заслужаваше второто място. Спечели го просто, защото от отбора прецакаха Хамилтън с цел да спечелят отборно като вкараха Нико първи в бокса, за да се възползват от ъндъркъта. Но да не си мислиш, че Хамилтън се е почувствал ощетен. Много добре му е ясно, че отборните интереси са много по-важни от неговите лични и това, че е изгубил 2 3 секунди не е кой знае какъв голям проблем.

Но ти си като кон с капаци. Когато отбора взема решение, което облагодетелства Нико въобще не го имаш предвид, а когато отбора взема решение, което облагодетелства Хамилтън веднага смяташ, че това е супер нечестно и несправедливо ...

bigbeer ти го обясни дори по-добре от мен. Не може да се чувстваш ощетен, когато някой е решил да ти направи подарък, който не си заслужил по АБСОЛЮТНО НИКАКЪВ НАЧИН, а после е решил, че няма да ти го подари ... Това е просто нелепо !!! А и на всичкото отгоре на Нико от Мерцедес му направиха подарък като му позволиха да спре пръв в бокса преди Хамилтън. Сега просто той трябваше най-спортмснеки да върне услугата на Хамилтън !!!

А и пак ти повтарям: Защо му е въобще на Хамилтън да влиза в бокса, ако Нико не иска да му помогне да остане начело ?!?! Абсолютно никаква логика. Няма да влезе в бокса и ще си стои начело. Даже между другото това можеше да се върне и да навреди на самия Нико, защото за всички е ясно, че когато водиш колоната можеш да загрееш гумите си много по-лесно от всички останали зад теб. По този начин беше съвсем възможно след рестарта Хамилтън да попречи на Нико да загрее по-добре гумите си и по този начин Фетел да се възползва и да направи успешна атака срещу нико за второто място.

Така, че на Хамилтън въобще не му беше нужно да спира в бокса. Той имаше най-свежите гуми от първите 3ма. Стопа въобще не беше жизнено нужен на Хамилтън. Стопа беше просто една безплатна застраховка, която тима можеше да си позволи, без да изгуби каквото и да било !!! Само идиот не би се въползвал от безплатна застраховка.
Рейтинг: [3|12|0.10] -6 / 12

Публикуван на: 25/05/2015 14:40

 
formulafen
livtat_at_abv.bg
Спор | Отговор
@bigbeer: Розберг спечели. Погледни резултатите пак.
@JM: Как си противоречеш не е истина. Първо казваш, че няма никаква логика за Хамилтън да влиза в бокса, а после казваш, че е било застраховка, от която само идиот може да се възползва . Последно какво е?
Рейтинг: [0|6|0.00] 0 / 6

Публикуван на: 25/05/2015 15:14

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
@formulafen: Розберг спечели САМО И ЕДИНСТВЕНО, защото Мерцедес решиха да му подарят подарък, който ПО НИКАКЪВ НАЧИН НЕ ЗАСЛУЖАВАШЕ. Толкова ли ти е трудно да осъзнаеш толкова елементарно нещо ...

Как ще си противореча ?! Абсолютно никъде не си противореча. Просто на теб ти е супер трудно да схванеш адски елементарната логика, която се използва в случая:

За Хамилтън нямаше никаква логика да влиза в бокса, щом има по-малко от нужната му преднина да излезе отново начело и Розберг не иска да му помогне да я направи. Само кръгъл идиот би се съгласил да си сложи нови гуми след като цената на това ще е да загуби 2 места.

Само и единствено при положение, че Нико е напълно съгласен да забави с нужното време щеше да е абсолютно логично Хамилтън да направи 1 безплатен стоп и да спечели чисто нови гуми.

В единият вариант Нико помага в стратегията на Мерцедес, а в дргуият вариант Нико по всякакъв начин пречи на стратегията на Мерцедес. Толкова ли ти е сложно при това положение да схванеш, че единия вариант е перфектно логичен, а другият е напълно нелогичен ?!

Ето ти го възможно най-елементарно:
-Хамилтън: "Нико, навит ли си да забавиш леко, защото са ми нужни няколко секунди повече, че да направя стоп и отново да изляза начело ?"
- Нико: "Не!"
- Хамилтън: "Еми ок! Няма да влизам в бокса и ще си остана 1-ви. След като не си навит, няма да влизам в бокса и ще се помъча да ти прецакам колко се може повече състезанието след рестарта. Ще гледам само и единствено собственото си темпо, без въобще да мисля за теб, след като и на теб въобще не ти пука за мен и още повече за ТИМА КАТО ЦЯЛО !!!"

Сега най-накрая осъзна ли как стоят нещата ?!?!

За Мерцедес като отбор имаше супер логика да се застраховат. Т.е. да забавят леко Нико с цел да спечелят на първият си болид чисто нови супер софт гуми на цената на НИЩО. Абсолютно безплатно единият ти болид ще има чисто нови гуми, а другият ти болид няма да изгуби абсолютно нищо, защото кара зад СК и независимо с каква скорост кара, никога няма да изгуби нищо. Само кръгъл идиот не би се възползвал от подобна възможност.
Рейтинг: [3|11|0.11] -5 / 11

Публикуван на: 25/05/2015 15:36

 
S.F_31
p.e.c.i.radev_1981_at_abv.bg
Спор | Отговор
Скучно, което е типично за Монако.Дано в Канада да видим поне малко екшън на пистата.
Рейтинг: [2|2|0.43] 2 / 2

Публикуван на: 26/05/2015 12:16

 
planed
planed_at_abv.bg
Спор | Отговор
Цитат:
Така, че на Хамилтън въобще не му беше нужно да спира в бокса. Той имаше най-свежите гуми от първите 3ма. Стопа въобще не беше жизнено нужен на Хамилтън. Стопа беше просто една безплатна застраховка, която тима можеше да си позволи, без да изгуби каквото и да било !!!


И една "малка" подробност - 4.1 сек за смяна на 4 гуми, когато първите стопове за отбора бяха от 2.9 и 3.1 ( цитирам по памет! ) Тази секунда за мен беше "знака от отбора"!
Като фен на Хамилтън, обвинявам отбора, че решиха да позволят на Розберг да се запише в аналите на F1 с три победи в Монако и го "компенсират" за договора, който Хамилтън си извоюва, а и да напомнят на Луис, че ножа е все пак в ръцете на отбора и могат винаги ПАК да го "подхлъзнат"!
Рейтинг: [2|5|0.14] -1 / 5

Публикуван на: 27/05/2015 00:08

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
@planed: Не е така. От Мерцедес трябваше да изчакат преминаващия Фелипе Наср, защото иначе, ако бяха пуснали Хамилтън щеяха да ги накажат за несигурно пускане (unsafe release). Това ги забави с тази 1 секунда.

Но това не беше чак такъв проблем. Главният проблем беше, че Мерцедес поеха изключително огромен и ненужен риск като избраха да вкарат Хамилтън в бокса. Тото Волф обясни тук, че НЕЗНАЙНО ЗАЩО информацията им е показвала 3.5 секунди по-голяма от реалната преднина. Ето видеото: https://www.youtube.com/watch?v=r7HqaCDUJFg

Но дори да сложим тези 3.5 секунди, Хамилтън щеше да излезе само на 1 секунда пред Розберг. Да рискуваш да направиш стоп в Монако с 1 секунда буфер е изключително ОГРОМЕН РИСК. Какво щеше да се случи, ако механиците на Мерцедес бяха забавили отново Хамилтън, както го направиха в миналото състезание в Испания (и както правят с него практически във всяко 2-ро състезание)?! Или пък, ако трябваше да изчакат още 1 пилот като Наср да премине ? Тази 1 секунда нямаше въобще да е достатъчен буфер.

Рискът от забавяне в бокса беше хиляди пъти по-голям от риска Фетел да успее да изпревари Розберг и Хамилтън на пистата след рестарта от СК.

Всеки, който има поне малко познания от Ф1 и пистата в Монако му е ясно, че дори да си към 2 секунди по-бавен на обиколка няма как да бъдеш изпреварен, ако караш безгрешно. Една от най-известните битки в историята на Формула 1 през 1992 година между Сена и Менсъл доказа очевадно този факт. Менсъл спря в бокса за чисто нови гуми и беше с над 2 секунди на обиколка по-бърз от Сена, който караше с износени гуми, но това няма абсолютно никакво значение, защото Сена кара безгрешно и не му дава никакъв шанс за успешна атака. Ето видео: https://www.youtube.com/watch?v=SwuE73pU0dY
Рейтинг: [3|10|0.13] -4 / 10

Публикуван на: 27/05/2015 01:45

 

Нов коментар

 

Само регистрирани потребители могат да коментират. Ако вече имате регистрация можете да влезете в сайта от "Вход". В противен случай можете да се регистирате като натиснете "Вход" и избере "Регистрация". За повече информация: f1.f-e-n.net/index.php/url14729