FIA отново не написа правилата - този път за двигателите

02/01/2015 17:48, Огнян Тенчев (drJeckyll), 2044/6401 прочита, 18 коментара

 

Ако внимателно сте следили "разправиите" между производителите на двигатели миналата година, то вероятно не ви е убягнала информацията, че Ферари и Рено намериха дупка в правилата, която би позволила двигателите да могат да бъдат развивани през сезона.

Е, днес има новина в Autosport, според която говорител на FIA е признал, че дупката съществува и нищо не може да спре производителите да се възползват от нея. Но за какво точно става дума?

Когато FIA публикува правилата за миналия сезон, на последната страница в техническия правилник беше публикувана таблица, в която е описано кои компоненти могат да бъдат променяни през годината със съответната им тежест. Това означава, че ако производител иска да промени нещо по двигателя си той може да го направи, като "заплати" съответната тежест. През следващите пет години тази сумарна тежест намалява докато през 2019 и 2020 остане едва 5% от целия двигател. Тежестта, която се предвижда за 2015 е 48% т.е. за 2015 година 48% от позволените за промяна компоненти могат да бъдат променени. Едва пет компонента не са позволени за промяна този сезон. Всичко общо взето би трябвало да е сравнително ясно.

НО! Някой и под този някой няма кой друг да бъде освен FIA е забравил да сложи крайна дата на която тези модификации би трябвало да влязат в сила за съответния сезон! Разбира се, ако модификациите са позволени според публикуваните правила, то защо производителите да не се възползват от тях. Кога да се случат? Е, това не го пише никъде. Нищо не пречи на производител да реши да направи промяна според публикуваната таблица в средата на сезона.

Обяснението на FIA е, че те предполагали, че промените ще се случват преди първото състезание. Но, никой не го е записал никъде. Ще се запитате сега, защо FIA не промени или поне изясни правилата? Обяснението: "ако оставим нещата така, ще бъде най-логично". Защо FIA мисли така след като сами признават, че "за съжаление не е записано в правилата"? Да се издъниш за пореден път с правилата и да се оправдаваш, че това е логично ... за мен поне логика тук няма.

Случая на Хонда е интересен. Двигателя им ще се появи на пистата догодина и съответно той трябва да бъде хомологизиран преди началото на сезона. Според FIA това трябва да се случи до 28 февруари 2015 година, защото ... ами защото така е било с двигателите на Мерцедес, Рено и Ферари миналата година. Само, че и това никъде не е записано. Замразяването на двигателя на Хонда на 28 февруари обаче означава, че те няма да могат да го развиват през сезона, както това ще могат да направят останалите производители, ако не са изразходвали всички позволени им промени до началото на сезона. FIA отново "смята", че това трябва да се случи на 28 февруари. Въпросът "Защо?" изниква веднага. Защо нов производител трябва да се състезава по различни правила от останалите?

Всъщност ... докато се рових в правилата днес ми направи впечатление, че те изобщо не са писани с идеята, че в спорта могат да се появят и нови производители. Например: в таблицата с позволените промени са записани години. Какво обаче се случва с нов производител ако той реши да влезе в спорта? Да, новият производител ще бъде свободен да се появи в спорта с двигателя си, какъвто е случая с Хонда, но няма да получи привилегията да прави промени по двигателя си през сезона, а следващата година ще получи много малка възможност за промяна, защото ограниченията стават все по-големи с всяка една година. Ако FIA държи да бъде честно и логично защо не е записала в правилата, че рестрикциите започват да важат от годината на влизането в спорта?

Сезонът започва със скандал ... а още е едва вторият ден от новата 2015 година.


Още от сезон 2015:




Коментари

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
Аз лично не виждам никаква дупка в правилата ... Първо на първо не мисля, че от ФИА въобще са целяли, по какъвто и да било начин да забранят развитието на двигателите по време на самия сезон, че на този "пропуск" да се гледа като на дупка в правилата. А и реално не виждам абсолютно никаква логика в подобна забрана. Не виждам какъвто и да било проблем в това всеки да си развива двигателя, когато му скимне. В крайна сметка, нали ако не го развие възможно най-скоро, ще губи потенциалната преднина от развитието във всяко едно изминало състезание през сезона ...

Относно новите производители ... Прав си, че правилата хич не са писани с идеята, че в спорта могат да се появят и нови производители, но в момента с така написани правила въобще не са ощетени новите, ами старите производители.

Не, че нещо, ама Хонда според мен ще спечелят в пъти повече от информацията, с която се сдобиха тази година предимно от Макларън за най-добрата задвижваща система може би в цялата история на Формула 1, отколкото ще изгубят, че догодина ще могат да променят по-малка част от двигателя си. Стояха 1 година отстрани и наблюдаваха много внимателно всеки един плюс и минус в произведенията на преките им конкурентите, което според мен им спестява невероятно много време и пари ...

Аз дори за по нечестно нещо от това не мога да се сетя. Всеки си показва гениалните идеи, за които е хвърлил милиони долари и години труд, а ти имаш цяла година да решиш коя от тези идеи да изкопираш, дори да надградиш и да въплатиш в твоето произведение ... Да живее справедливостта !!!

Рейтинг: [2|15|0.05] -11 / 15

Публикуван на: 03/01/2015 00:30

 
icko_we
smekish_at_yahoo.com
Спор | Отговор
ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ....
Японците останаха назад отново - от друга страна Мерцедес поне няма да бъдат толкова доминантни в спортта .
Нормално е във Формула 1 правилата да бъдат изтълкувани "по-различен" начин.РедБул и Ферари се борят със зъби и нокти под Мерцедес - докато надигащият се самурай от Макларън ще бъде на колене и без възможност за промяна.Освен ако не ви се гледа сезон 2014 - това е положението.Аз съм фен на Хамилтън и Макларън и от това решение и двата ми фаворита губят ПОБЕДИ в буквалният смисъл на думата ........и въпреки това надявам се да гледаме по оспорвана битка без ясно изявен доминиращ отбор и преследващи го пирани на всяка крачка ....
Дразни ме влиянието ,което РедБул има като задкулисна игра - самата компания струи от пари и връзки и пипала....
Да не говорим за новият пост на бившия шеф на Ферари.
Да не си е помислил ,някои че Фиа ще остави Мерцедес ,било голям и световен клас пройзводител на коли да диктува ,кога ще се размразяват и отмразяват двигателите.Дори и да имаше поставена дата в документите щеше да се намери друго ,моля ви се .Всичко е за да се спре навреме доминацията на Мерцедес ,защото след тази година ,както се вижда се намалява шанса те да бъдат настигнати ,Хонда има 1 година горница развитие и подготовка повече от Ферари и Рено - това за мен също е еквивалентно ,те да не нямат шанса да задминат за 1 година Ферари и Рено и догодина да бъдат минимум номер 2 !!!!!!
За мен това е добре погледнато от цяла гледна точка за спортта ,така се отваря една врата за нови идеи и вариации - нищо чудно от Мерцедес отдавна да са готови за битката ,която им предстои догодина ,защото това което достига до нас се е обсъждало в Абудаби .....!!!!!!За мене това Док. е логично решение ,когато четеш между редовете ,като Фиа.
Това означава ,може би доста по-силна година за ТороРосо,Заубер и Лотус.И още доста позитиви !!!
Рейтинг: [0|4|0.00] 0 / 4

Публикуван на: 03/01/2015 16:45

 
BigFatLiar
boiadzhiew_at_abv.bg
Спор | Отговор
@JM: JM не си прав. С гледане не става. Дори и да предположим, че МакЛарън са дали инфо на Хонда за Мерцедес агрегата, то би трябвало да предположим и че това инфо е меко казано със спорна полза. Мерцедес си скриха добре информацията за двигателя от МакЛарън - това се видя и по резултатите на отбора. Не става с гледане пак казвам. Дори и с крадене на чертежи не става /пази боже/. Трябва да видиш как се държат агрегатите ти на пистата в реални състезания, да проследиш адекватността на всяка вложена идея и разработка за да можеш да се опиташ да промениш нещо. Тъпа работа. Наистина ако остане така би трябвало Хонда да могат да си променят двигателите 2016-та. Иначе си е направо червен картон още от момента, в който някой нов производител си помисли за Ф1.
Рейтинг: [4|6|0.35] 4 / 6

Публикуван на: 03/01/2015 17:08

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
@BigFatLiar: Не ставало с гледане ... Това го кажи на всички, които копираха ИЗКЛЮЧИТЕЛНО УСПЕШНО двойния дифузьор на Браун, Ф дъкта на Макларън и хиляди други подобни гениални идеи, които мога да изброявам до утре сутринта и на всичкото отгоре го направиха в разгара на самия сезон !!! А сега си представи какво би било положението, ако имаха 1 година да копират и да надграждат чуждата идея ...

Ти за динамометрични тестове чувал ли си ?!?! Знаеш ли колко милиони километри стрес тестове изминават тези двигатели преди въобще да се пуснат февруари месец за няколко хиляди километра предсезонни тестове ?!?! Стига говори глупости. 99% от възможностите на двигателя се добиват при заводските тестове. Предсезонните тестове са 1 капка в океана и се използват предимно за сверяване и калибриране на информацията от CFD и за по-добро пакетиране на цялата задвижваща система. Дори да имаш големи проблеми с пакетирането като Редбул имаха с Рено се видя, че само няколко хиляди километра им стигнаха да си решат проблемите и да се представят на топ ниво в още първото състезание от сезона.

Хонда е мултимилардна корпорация ... Не мога да си представя как въобще ще ви мине през ума, че ще се съгласят да се върнат в Формула 1, ако правилата ще ги ощетят по какъвто и да било начин, спрямо конкурентите им. Самото им завръщане на всеки човек с малко логично мислене е очеизваден факт, че завръщането им 1 година след всички останали би им донесло много по-голямо предимство, отколкото загуба. Там раборят консултанти на които им се плащат стотици милиони, за да вземат подобни решения. Все си мисля, че те знаят много по-добре от вас, че инвестицията в завръщане 1 сезон по-късно от всички останали би им донесла повече позитиви, отколкото негативи. Отказвам да повярвам и няма човек на тази планета, който би могъл да ме убеди, че биха поели какъвто и да било сериозен риск, особено след като веднъж вече се опариха и напуснаха спорта през 2008.
Рейтинг: [2|12|0.06] -8 / 12

Публикуван на: 03/01/2015 21:17

 
icko_we
smekish_at_yahoo.com
Спор | Отговор
@JM: Без реални километри ,няма как да стане .Имат си и аеротунели ,които дават добри резултати - ама като отидеш на пистата и съвсем различно се получава - тогава осъзнаваш ,че например динамометричният тест неможе да имитира влагата в Сингапур и редица други атмосферни условия и променливи оказващи пряко въздействие върху работата на двигателят.
Динамометричният тест показва характеристиките на двигателят и неговите възможностти ,всичко е изчисления.
Няма как да разработваш нещо да го пуснеш в употреба и то веднага да заработи - Хонда ще бъдат ощетени със сигурност ,но ако не бяха щеше пък Ферари и Рено да бъдат ощетени.
В крайна сметка вече отборите не се стремят да печелят съзтезания ,а да доминират в спортта.И това ни са отразява на нас феновете ,не е редно Мерцедес да имат секунда и горница нито пък Хонда с "дебюта си" да задминат Ферари и Рено.
Рейтинг: [0|2|0.00] 0 / 2

Публикуван на: 04/01/2015 13:57

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
@icko_we: Сам си противоречиш!!! Как може да не могат да имитират влагата, която в Малайзия е може би най-голямата през сезона и още 2-рото състезание да има само 2 проблема в задвижващите системи ?! Особено пък при положение, че в и в следващото състезание в Бахрейн, при може би виртуално НУЛЕВА влажност имаше същото количество проблеми ... Желязно доказателство, че атмосферните условия нямат нищо общо с тези проблеми в началото на сезона. В Каталуния и Бахрейн относителната влажност в периодите на тестовете сигурно не е минавала 20% ... Какво мислиш, че са им помогнали тези "ЖИВИ" тестове точно пък за атмосферните условия. То е меко казано смешно. Атмосферните условия февруари в Каталуния нямат НИЩО ОБЩО с тези през реалния сезон от Ф1. Това, ако не е достатъчно очеизвадно доказателство, че живите тестове са съсредоточени най-малко в интензивно тестване на задвижващата система, не знам кое би било ...

Доста подценяваш възможностите на мултимилиардните международни корпорации. Една проста динамична барокамера е капка в океана като технология и средства, спрямо супер сложните аеро тунели, с които разполага всеки топ тим в Ф1.
Рейтинг: [2|10|0.07] -6 / 10

Публикуван на: 04/01/2015 16:33

 
BigFatLiar
boiadzhiew_at_abv.bg
Спор | Отговор
@JM: Абе водим си малко безсмислен спор ама казваш мултимилиардни компании и т.н. Е, спомняме си, когато CFD резултатите на Ферари се разминаваха тотално с тези на пистата и от отбора се опитваха да си настроят аеротунела, че използваха и този на Тойота. Ще видим кой е прав, но от мъничко опит говоря... проектираш си електронна схемичка, на емулаторите всичко работи на 6. Лепиш на платката и се оказва, че мъничките толеранси в елементите често объркват работата на устройството и си трябва и анализ да разбереш кой точно и експерименти на живо за да накараш нещата да работят.
Рейтинг: [3|5|0.27] 3 / 5

Публикуван на: 04/01/2015 16:56

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
@BigFatLiar: Ще ти кажа защо не е безмислен спора. Вече го написах един път, ама явно никой въобще не си направи труда да го прочете.

ХОНДА СА МУЛТИМИЛИАРДНА МЕЖДУНАРОДНА КОРПОРАЦИЯ !!! Това не ви е БДЖ !!! Тези хора не са вчерашни и много добре знаят, че влизането им във Формула 1 една година след всички останали ще им донесе повече плюсове, отколкото минуси. Просто е смешно, дори да се мисли обратното !!! Трябва да са абсолютни идиоти да направят същата грешка, която допуснаха през 2008. Особено при тези правила, които предвиждат изключително малки промени през следващите години. Ако го направят просто ще са най-големите глупаци на този свят ... Аз лично не вярвам, че могат да допуснат същата грешка 2 пъти. Не мога да повярвам, че дори има хора, които допускат това като възможност. Всичко друго са някакви абсолютно безмислени аргументи.

Аеродинамиката е аеротунелите са хиляди пъти по-сложна област от динамометричните стендове и баркоамерите. Въобще е смешно да сравняваш двете неща. Предсезонните тестове са предимно свързани с калибрирането именно на аеродинамиката с CFD. Вече един път го написах. Редбул имаха най-малко навъртяни предсезонни тестови километри, но в крайна сметка задвижващата им система беше толкова надеждна, колкото и на Мерцедесите през сезона, че даже и повече. Колко повече аргументи да ви давам, че това, което мислите не е правилно ...

Хонда ще ИЗГУБЯТ от това, че имат 1 година по-малко опит, но просто ще СПЕЧЕЛЯТ ПОВЕЧЕ от това, че ще се възползват от идеите на конкурентите си. Това е. То е пределно ясно, че залагат на това. Ако не съм прав, нека някой да ми обясни на какво друго залагат, ако не именно на това.

Можи би първата година положението ще е зле, защото въобще няма да имат реален опит, но най-късно 2017 плюсовете от по-късният старт ще надминат предостатъчно минусите.
Рейтинг: [1|11|0.02] -9 / 11

Публикуван на: 04/01/2015 20:08

 
icko_we
smekish_at_yahoo.com
Спор | Отговор
@JM: Абсолютно техниката на РБР ,не беше надеждна колкото казваш.Май забрави за генераторите им ,явно динамо теста не е показал проблеми ,но на пистата се оказаха че имат фундаметална грешка в самите тях.Стига си мелил мелници без брашно ,изразходваш прекалено много вятър - Хонда ще се представи толкова добре колкото са се подготвили ,няма да имат шанса на Рено и Ферари ,ако мултимилиардните им Баркокамери и Динамометрични тестове ,не са показали всичко наяве...
Рейтинг: [0|2|0.00] 0 / 2

Публикуван на: 05/01/2015 12:00

 
icko_we
smekish_at_yahoo.com
Спор | Отговор
Забравяш,че отбора е изграден от хора и такива симулации се правят ,като хората вкарват първоначални изчисления в машината и после тя им връща фийдбак.
Ако изчисленията не са добри и резултатите не са това ,което се очаква + това не говорих само за АТМОСФЕРНИТЕ УСЛОВИЯ ,а добавих и други фактори.Същия пример е и със новият спирачен диск на Хамилтън ,защо се счупи - защо Мерцедес нямаха обяснение ,защо от компанията пройзвела диска нали правят тестове ,все пак е Ф1.??????????Отговори ми ,защо тези симулации не показаха такива дефекти????
Рейтинг: [0|2|0.00] -2 / 2

Публикуван на: 05/01/2015 12:16

 
Да. Аз съм съгласен.Поредната простотия, сътворена от ФИА на база съмнителни мотиви.
Рейтинг: [0|1|0.00] -1 / 1

Публикуван на: 05/01/2015 17:02

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
@icko_we: Ти за пореден път четеш избирателно и си пишеш свободни съчинения ...

Ето ти елементарен разбор:

Факт 1: Техниката на РБР измина НАЙ-МАЛКО тестови километри.

Факт 2: Техниката на Мерцедес измина НАЙ-МНОГО тестови километри.

Факт 3: Техниката на Мерцедес имаше не по-малко проблеми през сезона спрямо тази на РБР.

ИЗВОД: Няма абсолютно никакво значение колко тестови километри си изминал. Дали са най-много или най-малко !!!! Общо взето теорията, че повечето тестове правят техниката много по-надеждна може да си я заврете там, откъдето се е появила ...

Още 1 перфектен аргумент в моя полза. Хонда в този случай, ако бяха нов тим щяха да видят проблема на Хамилтън и ако тепърва избираха спирачни дискове щяха да се поучат от грешката на Мерцедес !!! Те ще го направят. Просто ще е в сферата на задвижващата система. Ще се поучат от всички грешки на всички конкуренти, до сега !!! Сега осъзнаваш ли колко е елементарно, това, което ти пиша вече 10-ти пост ... Да се учиш от грешките на другите е безценно !!! Точно това ще е огромния плюс, с който Хонда залагат, че ще спечелят повече, отколкото ще изгубят като теглят чертата. Точно това ги кара да се завърнят отново в Ф1.

Не си ли се замислял, че ако искаха да се завърнат, можеха преспокойно да го направят 2014 ?!?! Защо решиха да се завърнат 1 година по-късно от всички останали ?! Да не би да нямат ресурса на останалите конкуренти ?! Да не би да нямат времето ?! За разлика от конкурентите, те дори имаха повече ресурс и време, защото бяха извън спорта цели 7 години и можеха да инвестират цялото си време и ресурс изцяло и само в развитието на турбо ерата. Тази турбо ера се подготвя от 6 7 години. Това да не е някаква огромна изненада, която е паднала от небето в края на 2013 като скрижалите ?!? Толкова ли не схващаш, че това въобще не е случайно решение, да отложат с 1 година завръщането си в спорта ?!
Рейтинг: [1|10|0.02] -8 / 10

Публикуван на: 05/01/2015 17:52

 
@ drJeckyll
Тази цялата патардия я разбрах по друг начин:
- новите двигатели за 2015 трябва да се представят пред ФИА без да е уточнена конкретна дата в правилата. Това дава възможност да се стартират първите състезания с агрегата от 2014, за да се развива повече време този от 2015 - това само по себе си носи големи рискове. Веднъж представен агрегат за 2015 се хомологизира. Интересно е дали Рено и Ферари ще прибегнат до тази тактика - Мерцедес са доставчик на твърде много отбори и е много слабо вероятно въобще да обмислят тази опция;
- тъй като Хонда не са се състезавали през 2014 те нямат "стар" двигател, с който да започнат сезона. Заради това трябва хомологизират агрегата си преди състезанието в Австралия.

Единствената драма тук е, че регулатора на мулти-милиарден спорт прави недоглеждания, които го карат да изглежда некомпетентен - дали това е умишлено или не е друг въпрос
Рейтинг: [0|1|0.00] -1 / 1

Публикуван на: 05/01/2015 18:22

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
@pr3d4t0r: Това, което позволява тази "дупка" реално е няколко месеца повече време за вземане на решение как точно да се промени задвижващата система, но никой не може да бъде сигурен кой би спечелил повече от това допълнително време за вземане на решение. Може да се окаже така, че Мерцедес в крайна сметка да спечелят дори още повече преднина от Ферари и Рено ... А и не виждам защо даването на допълнително време да се разглежда като "грешка", "недоглеждане", "дупка" и какъвто и да било друг негатив. След като правилата важат за абсолютно всички не мисля, че има какъвто и да било проблем, за който и да било участник.

Никой истински велик състезател или играч, не би погледнал някога на даването на допълнителен шанс като на нещо негативно !!!
Рейтинг: [1|5|0.05] -3 / 5

Публикуван на: 05/01/2015 20:36

 
drJeckyll
drJeckyll_at_f-e-n.net
Спор | Отговор
@pr3d4t0r: Съществуват поне две различни тълкувания. Едното е това, което ти си написал и което Джеймс Алън и Доминик Харлоу "прочитат". Правиш промени, хомологираш двигател за 2015 с FIA и това е. Вече не можеш да ползваш двигателя от 2014 дори в тренировки и всички ти клиенти трябва да направят промяната по едно и също време т.е. ако Мерцедес смени двигателя през сезона, то и Уилямс, Форс Индия и Лотус ще трябва да направят същото. Това е доста голям проблем предвид факта, че за сезона имаш само 4 двигателя.

На по-различно мнение са autosport и BBC, според които промените могат да се случват на части т.е. няколко пъти преди двигателя за 2015 да бъде хомологиран. В приложение 4 на спортния правилник се говори за 28 февруари 2014 и тези, които са представили двигател преди тази дата (Ферари, Рено и Мерцедес) имат двигател според правилата. 32-та токена могат да бъдат прилагани върху него, но дали тези промени трябва да бъдат считани за хомологиран двигател преди всичките тези токени да бъдат изразходвани? Възможно ли е промяната на един компонент да не доведе до хомогизация на целия двигател за 2015? Зависи кой как ще прочете приложение 4.

Без още едно "изясняване" от страна на FIA не виждам кое от двете ще надделее. Ако някой се интересува, то може да се опита да разгадае приложение 4 на спортния правилник. Ако аз трябва да го тълкувам, то клоня към мнението на Джеймс Алън и Доминик Харлоу.

Все пак кашата я забъркаха FIA - много по-просто беше просто да напишат, както са написали за Хонда, че двигателите за 2015 трябва да се представят преди 28 февруари и сагата щеше да е приключила. Усложнения има и при двата варианта, така че ако някой реши да прави промени през сезона няма да бъде толкова безпроблемно. Да не говорим, че самата смяна на двигател е свързана и с промяна на компоненти по шасито и неговите характеристики. Жан Тод става все по-безличен президент на FIA.
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 06/01/2015 10:32

 
@drJeckyll - прекрасно уточнение, благодаря!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 06/01/2015 11:13

 
icko_we
smekish_at_yahoo.com
Спор | Отговор
@JM: Залупен си JM ,как ще се поучат от на другите грешките ,при положение че те самите няма да имат шанс да бърникат при двигателя си докато другите го правят ?????Просто незнаеш какви ги говориш и за пореден път се убеждавам ,че пишеш наисузт ?
Хонда развиват този двигател от 2013 година ,от 2012 се носеше слух за партниорство между Хонда и Макларън.Имат 1 година подготовка ,+ планове за тази ,да изгладят евентуалните проблеми ,които обезателно ще срещнат на пистата.Целта е победа тази година да доразвият двигателя и догодина да доминират ,ако Хомологират двигателя Февруари месец , то минимум още 1 година труд им предстои допълнително на Хонда за да наваксат останалите.Това ,че са видяли какви евентуални проблеми могат да имат ,като при останалите отбори и да се предпазят от тях е така ,но какви други проблеми може да имат ,които другите отбори не са имали не се знае .........
Така че Хонда е поставена на колене ,защото реално другите отбори ще правят подобрения ,а те няма да правят ......
Така че дори и Хонда да излезе с по-добър двигател в началото на сезона ,то в средата и края на сезона нещата ще се преобърнат.Да не говорим че Ферари и Рено също ще направят необходимите подобрения ,за да настигнат Мерцедес.
Мерцедес се говори че са намерили допълнително за началото на сезона само допълнителни 80 конски сили от своя двигател.Отделно той ше бъде подобрен през сезона ,а Хонда цяла година ще стискат зъби и няма да имат право един болт да отвият .......ТАКА ЧЕ СТИГА СИ ПИСАЛ ГЛУПОСТИ И СИ ОТВОРИ ОЧИЧКИТЕ.....и не ми говори че Хонда ще извадят такъв двигател ,че другите колкото и подобрения да правят ,няма да могат да ги задминат ,защото очеизвадно не е така ....

Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 07/01/2015 13:27

 
Ka6onio
akrustanov_at_gmail.com
Спор | Отговор
С риск да бъда изяден...

1. Всъщност има динамометрични инталации, които дават възможността за прилагане на каквата си поискаш вланост във въздуха. Лимитиращият фактор е, че стоманените чаркове в клетката започват да ръждясват след продължителна такава експлоатация.

2. Има т.нар Transient динамометри, които могат да възпроизведат всяка обиколка - стига да имаш записа от нея (има многобройни видеа в youtube). Точно така и се проверява дали един двигател ще издържи нужните километри. При шосейните автомобили, двигателите се подлагат на определени цикли за определено време и общо взето се гледа дали нещо няма да каже "бам". Подобно е и във Формула 1.

3. За да изпиташ дали един двигател ще издържи при дадени експлоатационни условия, първо трябва да откриеш кои са те - точно там идват пистовите тестове (ся не ме изяждайте; трак-тестовете служат и за много други неща, като аеродинамични тестове, експерименти с нови детайли/карти или просто са да може пилота да свикне с колата - всичките тея неща са важни).

4. Хонда, предполагам, най - вероятно скачат, защото с това изясняване на правилата им се отнема правото на отговор; т.е. ако например Ферари измислят нещо готино и то стане публично, то Рено и Мерцедес ще имат нещо подобно до състезание - две, а Хонда чак след няколко месеца. Същото важи и за това, ако по време на състезанията открият, че при дадено ускорие в даден тип завои (например) двигателят им губи налягане на маслото (пак например), то те ще могат да поправят проблема чак през 2016, докато другите ще могат да реагират в подобна ситуация и да си подобрят шансовете за финиширане с не повече от регламентираните двигатели.

Лично мнение: Мисля, че цялата тази история с хомологацията и токените е пълна детинщина; просто да позволят на всички производители да прилагат каквито си искат изменения на двигателя по всяко време и всичко ще е далеч по - просто (разбира се, да оставят правилото, че ако двигател напусне пит-лейн-а по време на квалификация, то вече е пломбиран и не може да се отваря).

Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 12/01/2015 01:33

 

Нов коментар

 

Само регистрирани потребители могат да коментират. Ако вече имате регистрация можете да влезете в сайта от "Вход". В противен случай можете да се регистирате като натиснете "Вход" и избере "Регистрация". За повече информация: f1.f-e-n.net/index.php/url14729