Пилотите от Формула 1 и другите спортове (анкета)

07/02/2011 10:31, Огнян Тенчев (drJeckyll), 916/1564 прочита, 17 коментара

 


Докато все още чакаме с надежда добрите новини за състоянието на Робърт Кубица все повече хора започват да пишат, че на пилотите от Формула 1 не трябва да им бъде разрешавано да участват в други спортове.

От една страна аргументите са ясни. Отборът плаща луди пари на даден пилот за да кара във Формула 1. Той трябва да е в топ форма и да печели победи, подиуми и точки за тях.

От друга страна обаче пилотът си има свой живот, който едва ли се изчерпва с Формула 1. Да, определени отбори ограничат участията на своите пилоти, но ако пилотът не е съгласен няма да подпише с отборът.

Инциденти в моторните спортове винаги е имало, както има инцидента и извън тях. Трябва ли обаче пилотите да бъдат ограничавани да участват в други спортове освен във Формула 1?

Трябва ли пилотите да бъдат ограничавани да участват в други спортове освен във Формула 1?

Да, пилотът трябва да е в топ форма
28.65% (55)
Не, нека пилотът сам решава
68.75% (132)
Нямам мнение
2.60% (5)


(снимката е публикувана от Бътън в twitter)


Още от сезон 2011:




Коментари

 
котка
| Отговор
Този път видях навреме анкетата и гласувах
Да, пилотът трябва да е в топ форма, но все пак не е роб!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 07/02/2011 11:29

 
Hugo_Boss
tankov_at_gbg.bg
Спор | Отговор
Пилота е част от отбора и предприемането на излишни рискове поставя под въпрос големите инвестиции направени в отбора и труда на няколкостотин души.
Пилотите са високоплатени служители и олицетворяват работата на целия отбор.
Не ми се вижда професионално подобно отношение към каузата която се е присъединил като е подписал договор с отбора. Но пък ако отбора няма нищо против, поемат сами риска. Както се случи с Кубица.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 07/02/2011 14:32

 
LStaley
gruicho_at_yahoo.com
| Отговор
Ае тва си е личен избор. Против съм всякакви начини за орязване на свободата!
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 07/02/2011 15:52

 
iliev72
iliyan_iliew_at_mail.bg
Спор | Отговор
като не искат рискове - клаузи в договора какво може и какво не може навремето в договора на Шакил Онийл с Орландо Магик имаше клауза , че не може да кара мотор ! Това си е пропуск на Рено и сега берат плодовете на този пропуск !
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 07/02/2011 16:04

 
Hugo_Boss
tankov_at_gbg.bg
Спор | Отговор
@LStaley: Това не е орязване на свободата, а е непрофесионално отношение към поетите ангажименти и отговорности към отбора. Ако го смята като орязване на личния избор да се ориентира така както Кими го направи.
Но при положение(в случая Кубица), че Рено са се съгласили няма какво да се коментира.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 07/02/2011 17:01

 
dominik76
veselinbilalov_at_yahoo.com
Спор | Отговор
Пилотите могат да са в топ форма, като участват и друг вид спорт.Бътън например, се състезава в триатлон.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 07/02/2011 17:05

 
Gibbon_kolev
gibbon_kolev_at_abv.bg
| Отговор
@dominik76: и то с друго име, ако си спомням правилно
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 07/02/2011 18:06

 
Leonov
pleonnov_at_gmail.com
Спор | Отговор
Рено щяха да "градят" тим около Кубица...и какво стана .. Спекулираше се за Кубица да поеме посока Ферари... и какво стана Не им е работа на пилотите да участват в ралита които могат да им костват много... и то това точно преди сезона...а и по време на сезона... Аз смятам че всеки си избира пътя, като искаш рали стани рали пилот...като искаш нещо друго прави си го... но такова голямо ниво като Формула 1 където зад твоят гръб стоят милиони и цял отбор разчита на теб.... не можеш да си позволиш такива своеволия, съжелявам че съм груб след случилото се но така мисля аз... надявам се Кубица да се оправи и му желая здраве
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 07/02/2011 18:28

 
Петър
| Отговор
Възможните отговори не са коректно поставени. Ако пилотът се занимава с нещо друго, това не означава че не е в топ форма.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 07/02/2011 19:09

 
LStaley
gruicho_at_yahoo.com
| Отговор
Hugo_Boss как да не е орязване на свободата. Ако знаеш с какви договори ги върват тия хора, жална им майка. Виж го Алонсо, няма снимка без дрехи с надпис Santader 2 пъти по голям от главата му. Това вече не е спорт... представяш ли си Jim Clark как би позволил подобни надписчета по дрехите му?
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 07/02/2011 22:12

 
Hugo_Boss
tankov_at_gbg.bg
Спор | Отговор
@LStaley: А Алонсо иска ли да взима 30млн. евро на година? Иска ли отбора да му е осигурен финансово за да могат да направт най-доброто от себе си?
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 08/02/2011 00:31

 
JM
jm7_at_abv.bg
Спор | Отговор
@LStaley: Това за SantaNder са пълни глупости. Само напиши в google: "Fernando Alonso" и виж почти всяка снимка, която не е от пистата си ходи с най-различни дрехи, на които няма никакви надписи. На работа естествено носи фирмените униформи. В крайна сметка за това му плащат по 60 милиона лева на година. Той е пилот за около 100 часа на година. През цялото останало време е рекламно лице. Това да носи фланелки с надписи и да дава интервюта е част от работата му, а не е "орязване на свободата". Орязване на свободата е нещо, което ти се отнема без да си се съгласил предварително, а не нещо за което си се съгласил и дори ти плащат за него. Второто се нарича просто работа.

Във всеки голям спорт има нужда от ресурси. Тези ресурси се набавят чрез спонсорите. Спонсорите дават ресурси с цел реклама. Затова във всеки голям спорт има големи реклами на фирмите без, които този спорт няма да го има ... По-просто и елементарно не мога да го обясня. В случая, за да караш за шампионски тим трябва да носиш като реклама имената на спонсорите, които дават ресурсите този тим да бъде шампионски. Ресурси = Успехи. Така, че това да носиш имената на спонсорите на тима си върху фланелката си е въпрос на отдаденост към тима. Ти искаш да ми кажеш, че Фернандо Алонсо има по-голяма отдаденост към тима си отколкото Джими Кларк, така ли ?

Та по темата ... много странен въпрос. На този въпрос е невъзможно да даде отговор друг човек освен пилота и отбора, с който пилота е подписал договор. Пилота и отбора се събират и преценяват всяко едно действие, което пилота иска да извърши. Преценяват до какви плюсове и минуси върху физическата и психическата форма на пилота ще доведе действието и решават дали си струва да се прави това действие или не. Например дори във фитнеса има минуси (възможност от травми), но плюсовете върху формата на пилота са са много повече в съотношение с минусите и затова всички пилоти са задължени да практикуват фитнес. Друг пример е хокей или бокс. Там минусите са много повече от плюсовете, затова никога няма да видите пилот от Формула 1 да играе хокей или бокс. В случая на Кубица става дума за рали. Там вече има както много плюсове така и много минуси и нещата са на кантар. Така, че всичко е единствено и само въпрос на политика\гледна точка на пилота и отбора.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 08/02/2011 04:38

 
LStaley
gruicho_at_yahoo.com
| Отговор
JM, просто спорта вече е друг!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 08/02/2011 09:55

 
white
| Отговор
работата на пилота е да поддържа формата си - психическа и физическа. за мен това означава релакс съчетан със тренировки във фитнес залата и тренажора възможно най-много време. останалото е непремерен риск и разконцентриране. евала им правя на Ферари с тяхните тимбилдинги зимата, макар хич да не ги долюбвам. честно казано любимеца ми Хамилтън ме издразни преди един от стартовете когато отиде до другия край на света да си види Пусикетката, но да приемем че е било релаксиращо
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 08/02/2011 13:21

 
@Hugo_Boss: Да съгласен съм че не е роб но е "работник" който трябва да си свърши работата по възможно най-добрия начин не да се разсейва .
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 08/02/2011 21:36

 
gogo
makarov45_at_abv.bg
| Отговор
Всичко се определя въз основа на договора ,всичко останало е решението на самият пилот преди да го подпише ,допускам че може да има случаи когато даден пилот е подписал договор който му забранява да участва в други моторни спортове ,а самият той да е имал желание да участва ,но всичко е бизнес за това и Алонсо има най-скъпите палци така че понякога пилота жертва желанието си за други изяви и се съсредоточава единствено върху Ф1 и отбора в който участва друг път преговорите протичат по различен начин и пилота има повече свобода или поле за изява ,но в крайна сметка решението си остава единствено и само негово.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 10/02/2011 02:39

 
gogo
makarov45_at_abv.bg
| Отговор
@JM: Много глупости си написал,,без физическа подготовка няма как да са друснеш в болида да шляпнеш с гъз и да отпрашиш с 200 км/ч.Няма да видим пилот от Ф1 да се боксира както и няма да видим Тайсън да се съзтезава в Ф1,както и не мисля че Фитнеса се определя като повече плюсове и малко минуси пилотите си имат индивидуални програми отразяващи техните индивидуални физически характеристики,не са изключени травми ,но те са сведени до минимум а пилотските тренировки си имат също своите отличаващи се упражнения който да тренират определен мускул който се натоварва повече в кокпита като врат,китки ,краката който са много важни за натискането на спирачките и т.н.Доколкото разбрах Кубица се съзтезава в рали-тата защото му действат добре и се отразяват върху представянето в Ф1 предполагам че от отбора са отчели този факт и за това и са му дали разрешение да вземе участие в него както е ясно рискът все пак си остава най-голям за пилотът дори по-голям от този който поема отбора ,в крайна сметка Рено остава а Кубица го няма надявам се до края на този сезон да го видим ,но не съм много оптимист предвид критичната ситуация,видяхме Маса след възтановяването си имаше един ужасен сезон.Няма начин да бъдешщ в същата форма след като си бил на ръба ,колкото и желание и енергия да вложиш все пак си изостанал от другите ,а конкуренцията винаги е безмилостна и се възползва от всички твои недостатъци.


"Така, че това да носиш имената на спонсорите на тима си върху фланелката си е въпрос на отдаденост към тима."
По-голяма глупост не бях чувал от това и предполагам че и ти незнаеш какво си написал ,но може би си малко малък ,и си обясняваш нещата по по-детски казано :ну заек ну пагади

Предлагам ти да почетеш из Рубриките в Графа "Познаи за да питаш" там може да научиш доста полезни факти и да разшириш познанията си за спорта както и да прегледаш видео архива който е златна мина за фенове като нас
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 10/02/2011 03:11

 

Нов коментар

 

Само регистрирани потребители могат да коментират. Ако вече имате регистрация можете да влезете в сайта от "Вход". В противен случай можете да се регистирате като натиснете "Вход" и избере "Регистрация". За повече информация: f1.f-e-n.net/index.php/url14729