FIA наложи ограничeние върху дифузьорите с обдухване

17/05/2011 19:27, Огнян Тенчев (drJeckyll), 1134/1824 прочита, 22 коментара

 


FIA е изпратила писмо до всички отбори, в което се казва, че при спиране, подаването на газ не може да бъде повече от 10% от максимума. Това е било наложено като промяна, защото някои отбори са успявали да подават 100% газ в режим на спиране. Така потока от отработени газове, който се подава към дифузьора с обдухване е бил константен, което подобрява работата му.

Повечето отбори усилено работеха по карти на двигателят именно за да подобрят

В документа на FIA също така се казва, че подаването на газта вече може да се използва само за ускорение, но не и за промяна на аеродинамичните характеристики.

Ако някой отбор наруши тази нова директива, то това ще значи, че нарушава правило 3.15 за подвижните аеродинамични елементи, които са забранени, с изключение на подвижното задно крило.

Предстои да разберем, кои отбори ще бъдат най-засегнати от наложената промяна, но вероятно всички отбори в челото ще загубят. Промяната влиза сила още за състезанието в Испания.



Още от сезон 2011:




Коментари

 
Fernanda_Alonso
denica.sqrova_at_abv.bg
Спор | Отговор
поредното наложено правило... примката около врата се затяга все повече...
Рейтинг: [0|3|0.00] -3 / 3

Публикуван на: 17/05/2011 19:53

 
tarujko
taruj_at_abv.bg
Спор | Отговор
ограничавайте,ограничавайте,много скоро нема да има кого да ограничавате
Рейтинг: [1|3|0.08] -1 / 3

Публикуван на: 17/05/2011 20:06

 
kartagen27
kartagen27_at_abv.bg
Спор | Отговор
Директен удър срещу Рено !!
Рейтинг: [0|1|0.00] -1 / 1

Публикуван на: 17/05/2011 20:51

 
demonen
roskata_stoev_at_abv.bg
Спор | Отговор
Според мен целта на ФИА е да спре напъна на Редбул, но дали ще успее с тази промяна Според мен най-големи губещи ще са големите отбори, може би от топ5, тъй като останалите ще са в нормата 100% хаха
Рейтинг: [1|3|0.08] -1 / 3

Публикуван на: 17/05/2011 21:03

 
BigFatLiar
boiadzhiew_at_abv.bg
Спор | Отговор
ха ново 20. ФИА съвсем се ошашкавеха. Бива ли такава радикална промяна по средата на сезона, при условие, че според мен 80% от отборите използват обдухван дифузор. Всички отбори са си направили сметката с работните карти на двигателите в такива режими, хвърлиха сумати пари и сега ..БАМ. Малоумно дирижирана взе да става тази формула 1 . Защо не теглят направо победителя с лотария.....?
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 17/05/2011 22:21

 
Поредната глупост !!
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 17/05/2011 22:41

 
thedeivis
thedeivis_at_mail.bg
Спор | Отговор
Да не би да не са знаели още преди началото на сезона за това нещо...
Наистина, направо да кажат на "този" даваме титлата и край.
Този филм вече сме го гледали, но надали има кой да ни чуе.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 17/05/2011 23:26

 
Не виждам защо да е глупост? Обдухания дифузьор беше забранен, а това, което правят отборите сега с изгорелите газове, си е точно обдухване. Тълкуването на правилата и тяхното интерпретиране носят рискове, но всеки да си прави сметката. Това ограничение може да направи по-интересен, един сезон, който започва да става скучен с доминацията на Фетел: пол позиция - победа.
А това, че ФИА работи силово не е новост - последните 30+ г. си е все така...
Рейтинг: [0|1|0.00] -1 / 1

Публикуван на: 17/05/2011 23:27

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@formula: Двойният дифузьор беше забранен. Дифузьора с обдухване не е бил забраняван и сега не е.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 17/05/2011 23:29

 
@drJeckyll: Прав си, но това са два пътя към една и съща цел - притискане. При положение, че Фиа е тръгнала генерално към зелена формула, не виждам как ще останат равнодушни към повишен разход на гориво. Затова споменават 10% от максимума подаване на газ при спиране.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 17/05/2011 23:39

 
thedeivis
thedeivis_at_mail.bg
Спор | Отговор
Като искат "зелена" формула вместо дифузъори и DRS да бяха ограничили притока на гориво примерно или да оставят KERS да се ползва пълноценно по цялото трасе. В този ред на мисли - миналата седмица имах гостенин от Германия. Точно заради "зелено" настроено правителство има вероятност държавата да спъне провеждането на кръг от Ф1 там.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 17/05/2011 23:46

 
Да работи двигателя на 100% - дори и при спиране, не подобрява т.н. pure racing. Просто още електроника/софтуеър, който командва - не зависи от пилота и не е предпоставка за по-добри състезания. Нали всички сме против безброй копчета по волана, DRS, F-duct, двоен дифузьор и т.н.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 17/05/2011 23:58

 
demonen
roskata_stoev_at_abv.bg
Спор | Отговор
@thedeivis: КЕРС се ползва там където пилотите искат докато свърши, след което се презарежда и когато е зареден отново, пилотите пак могат да го ползват. Искаше да кажеш ДРС системата да бъдат оставени пилотите да я ползват където поискат, тъй като тя се ползва в определена зона на всяка писта Според мен това не го правят, за да стане Формула 1 "зелена" и т.н., а просто за да може силите да се изравняват, защото както виждаме едни летят, а други се чудят как да ги стигнат. Това не е честно спрямо малките отбори, а и както е споменато ФИА го прави това, за да може само и единствено да се увеличи още повече пилотския фактор и работата със спирачките
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 18/05/2011 00:11

 
mitaka
dimitar.dimitrov_91_at_abv.bg
Спор | Отговор
единтвено мерцедес не подаваха газ при режим на спиране ... това бях го забелязал когато дават от онборд камерата и в ляво данните на двигателя оборотите и т.н. само мерцедес не вдигаше обороти при режим на спиране ... редбулл мкларън и феррари съм забелязал пак от онборда обаче при спирате светват и 2 те първо за спирачката веднага след това за части от секундата и зеленото за подаване на газ
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 18/05/2011 01:12

 
thedeivis
thedeivis_at_mail.bg
Спор | Отговор
@demonen: КЕРС се ползва само 6 секунди, ресурса на ситемата е много по голям, но е ограничен по време и по мощност. Такива изкуствено добавени като DRS-а подпомагат изпреварването, но само на определен участък. Сиреч всичко е напълно предвидимо и предсказуемо. Затова вече не виждаме и борба от пилотите да запазят позиция.
@mitaka: Не можех да следя графиките на телевизора кой кога подава газ, но гледах на живо. Точно колите на Мерцедес в завои наи-много "пърдяха". Според мен това е в следствие от подаване на гориво след като пилота е махнал крака от газта. Колите на Шумахер и Нико най-дълго "пърдяха", като че двигателя е задавен от изкуствено подавана газ в режим на спиране и им беше най-трудно да изчистят двигателя - да вдигнат отново обороти и да излязат от завоя. Шумахер жертва бая обиколки. Много пъти влизаше в завой 8 и след него караше само по инерция, докато двигателя се изчисти. Може и да не съм прав но такива ми бяха наблюденията...
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 18/05/2011 10:35

 
demonen
roskata_stoev_at_abv.bg
Спор | Отговор
@thedeivis: Грешиш пич. Изпреварванията както Док е написал във "Факти" без ДРС са си пак доста Лесните изпреварвания не са благодарение на ДРС и КЕРС, а най-вече благодарение на това колко износени са гумите. Ако един пилот има макар и малко по-запазени гуми от друг, то изпреварването се прави доста по-лесно. Видя когато два болида са с еднакви като качества гуми, как Алонсо и Шумахер си спретнаха доста добра битка в Китай и има още редица примери, например в Турция Хамилтън мина няколко пъти Бътън и Бътън няколко Хамилтън в началото още. Изпреварвания отново стават доста трудно въпреки КЕРС и ДРС, но когато болидите са с еднакви като качества гуми. Предвидими може да са изпреварвания между болид на Ферари и Форс Индия, но между лидерите едва ли. Маса помня с новите гуми как неможеше да мине Розберг на Турция 10 обиколки
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 18/05/2011 10:52

 
SHARK
w_wasilev_at_mail.bg
Спор | Отговор
FIA винаги са действали по този начин, когато едно нововъведение стане масово и повечето отбори успеят да го приложат, то FIA го забранява
Двойния дифузъор 1 сезон изтрая, Ф дъкт-а и той,сега обдухания дифузьор. Чакам повечето отбори да приложат и огъващите се предни крила и от FIA да решат че са опасни. Инак казано когато въпросния елемент дава предимство на един или два отбора то проблем няма! Стане ли масов, проблем има
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 18/05/2011 12:38

 
demonen
roskata_stoev_at_abv.bg
Спор | Отговор
@SHARK: Така е, а трябва да е обратното Защото никак не е приятно да гледам как Редбул с това предно крило даващо им половин секунда на обиколка газят наред Но когато Ферари и Макларън го направят и те и ще бъде премахнато. Много точно казано
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 18/05/2011 13:09

 
mitaka
dimitar.dimitrov_91_at_abv.bg
Спор | Отговор
http://www.motorsport.com/#/f1/photo/main-gallery/?s=2&d=6936&i=336
Снимка 2 :

http://www.motorsport.com/#/f1/photo/main-gallery/?s=2&d=6936&i=335
Снимка 3 :
http://www.motorsport.com/#/f1/photo/main-gallery/?s=2&d=6936&i=343



НЕ крилото дава повече скорост на редбул ами ДВГ(рено) това е ... от редбул са оспели максилно да намалят обема на двигателя рено който от друга страна е слаб двигател но икономичен (лек) просто погледни откаде започва да се стеснява корпуса на болида в двигателя ... мерцедес и феррари също се опитват да го докарат но просто двигателя е по голям няма как да го изместят самата му конструкция е друга в резултат от тези опити мерцедес стигна до високо нагряване на корпуса ,което го видяхме на снимки още на тестовете как карбона е започнал да изгаря точно там където се свива корпуса (в задната част на болида кадето е ДВГ ) ...за това говоря на мерцедеса ( СНИМКА : http://f1.f-e-n.net/images/f1/2011/20110220/tests_20110220/7T7Q3315.jpg )

отговора е към Demonen
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 18/05/2011 14:09

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@mitaka: Ако говориш за разпределението на масите между предната и задната ос - тази година то е фиксирано, заради гумите на Пирели.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 18/05/2011 14:10

 
mitaka
dimitar.dimitrov_91_at_abv.bg
Спор | Отговор
@drJeckyll: говоря за тези ,който си мислят ,че редбил мамят по един или друг начин ...с гъвкаво предно крило, високо вдигната задница и т.н. просто ги е яд ,че побеждават. Несъм фен на редбул ,но мисля,че те просто са оспели да изчислят най-добре разпределянето на тежастите на болида ...
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 18/05/2011 14:24

 
OrioN
orion133_at_abv.bg
Спор | Отговор
@demonen: според мен говорите за различни работи :/ прав си че изпреварванията стават заради гумите най-вече. Но аз също съм на мнение че ако махнат ограниченията върху КЕРС ще стане доста интересно. всеки ще се чуди каде да сложи още малко батерийка за повече мощност после ще дойде въпроса как да се охлажда и ще има доста интересни решения. но е очевидно че от това най-много ще загубят РедБул и не вярвам че ще го направят поне този сезон.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 18/05/2011 15:36

 

Нов коментар

 

Само регистрирани потребители могат да коментират. Ако вече имате регистрация можете да влезете в сайта от "Вход". В противен случай можете да се регистирате като натиснете "Вход" и избере "Регистрация". За повече информация: f1.f-e-n.net/index.php/url14729