Марк Уебър нарече порицанието си ''комично''

24/09/2013 10:24, Огнян Тенчев (drJeckyll), 1623/4287 прочита, 19 коментара

 


Марк Уебър нарече порицанието си от комисарите на пистата в Сингапур "комично".

For @alo_oficial and me to receive reprimands for our actions after the race it is comical to say the least. Great moment, and fans loved it


Освен това той отрече информацията, че маршалите на пистата са му забранили:
And while I'm at it, contrary to reports ,there was no interaction at all with any track officials after we put the fire out.

Дали пък липсата на комуникация с маршалите не означава, че той не е получил разрешение? Защото в правилника си пише, че е забранено да се навлиза на пистата по това време.

В още две съобщения в twitter той публикува и снимки на които се вижда как и други пилоти преди него са се возили на болиди на съперниците си:


Както и снимка, на която се вижда Дерек Уоруик, който беше комисар в Сингапур:


Истината обаче е, че комисарите действаха по единствения разумен начин. Кристиан Хорнер предложи глоба или усмивка по радиото, но правилата бяха променени така, че пилотите да не бъдат глобявани. Именно заради това за превишена скорост в бокса вече глобата е за отбора, а не за пилота.

Сигурно ще намерите десетки видеа с подобни "таксита".

Ето един пример, който между другото е със същите участници, но с разменени роли:

F1 2011 - German GP - Webber Gives Alonso A Lift After The Race


Намирате ли разликите?

Дженсън Бътън също коментира, че е разочарован от решението на комисарите:
Disappointed to see the penalties for @AussieGrit and @alo_oficial, act of sportsmanship should not really be punished.

Но добави и следното:
Maybe @alo_oficial could have stopped in a slightly safer place but still think it's a bit harsh..

Вчера Дейвид Култард беше писал за таксито, което си спретнаха Уебър и Алонсо, но ... факт е, че това не е прецедент. Факт е обаче и че Уебър се оказа на пистата и покрай него премина болид. Факт е също така, че Алонсо спря на неподходящо място след завой след който няма видимост. И въобще не е факт, че комисарите са наказали Уебър с 10 места назад. Комисарите порицаха Уебър и Алонсо заради необмислената им постъпка. Ако Алонсо беше спрял извън пистата, ако Уебър не беше тръгнал да обикаля болида му и ако не преминаваха болиди вероятно и порицание нямаше да има.

Дейвид Култард заяви, че пилотите застрашавали единствено себе си с тази си постъпка. Може би да, но може би не. Вчера crrsv посочи един случай от преди години, когато Том Прайс загива на пистата при нелеп инцидент, когато удря навлязъл на пистата маршал, а пожарогасителя, който маршала е носел го удря по главата.

Не бива да забравяме и меко казано странния инцидент, който се случи в състезанието от GP2 в Сингапур, когато Фабио Лаймер се заби в болида на Александър Роси, който пък изведнъж сви към отклонение на пистата. Това също се случи в обиколката за прибиране в бокса.

Да, всички харесваме подобен вид гледки. Да, спортсменски са. Но, не забравяйте, че FIA се грижи освен за правилата и за безопасността. Не може Дейвид Култард да казва, че нямало нищо лошо след като живота на пилота бил в ръцете му и той така или иначе го рискувал всеки път на пистата. Да, рискува го, но няма нищо по-глупаво от нелепите инцидент, които FIA трябва да се грижи да сведе до минимум. Когато обаче бягаш по релсите и идва влак ... е, не е най-умното нещо на света нали?

Съжалявам, но този път аз не съм на страната на Уебър, Бътън и Култард. Във Формула 1 винаги е имало рискове, но ако някой иска да си рискува живота като тича по пистата между болидите, то вероятно мястото му е в някой друг спорт.


Още от сезон 2013:




Коментари

 
nelim
eddie_at_mail.bg
Спор | Отговор
Док, това е част от спорта..
с тая мания за сигурност става все по-куцо.. скоро да ги затворят в едни капсули и да ги пуснат в вакум да се състезават

Принципно не ги подкрепям, да опасно е, но такъв е живота.. и ние като деца сме правили много опасни неща, който са изправяли родителите ни на нокти..

Но винаги съм се дразнил на родителите който искат да си изгледат децата в инкубатор в манията си да ги предпазят да им се случи нещо, колкото и ограничения да се налагат, бели пак стават
Да - опасно е.. ама той и картинга е опасен, освен да забранят въобще рали и моторните спортове и всички да играят само шах...
Рейтинг: [2|7|0.10] -3 / 7

Публикуван на: 24/09/2013 11:57

 
drJeckyll
drJeckyll_at_f-e-n.net
Спор | Отговор
@nelim: Не, не е част от спорта. Горе пише много ясно, какво трябваше да направят Алонсо и Уебър за да не получат порицания. Търчането по пистата докато разни болиди преминават не е част от спорта.
Рейтинг: [3|5|0.27] 3 / 5

Публикуван на: 24/09/2013 11:59

 
nelim
eddie_at_mail.bg
Спор | Отговор
Е да, възлюбения на много хора Алонсо наистина спря като турски тираджия, това го признавам
Рейтинг: [1|7|0.03] 1 / 7

Публикуван на: 24/09/2013 13:22

 
vlado007
philipov_at_hotmail.com
Спор | Отговор
Отлична статия, но заключението в последното изречение очевидно е плот на емоция, а не на трезва преценка. Все пак, говорим за Марк Уебър и не мисля, че неговото място е в "някой друг спорт". Мисля си, че авторът е продължил "по течението", без да си дава сметка за кого говори в момента. Отлична спортсменска проява (пък и Алонсо му го дължеше ).
Рейтинг: [2|12|0.06] -8 / 12

Публикуван на: 24/09/2013 13:56

 
BigFatLiar
boiadzhiew_at_abv.bg
Спор | Отговор
Значи.... ако цялата драма се беше разиграла на някой прав участък с видимост (какъвто май в Сингапур няма), може би щях да се съглася с Уебър, Алонсо, Бътън и Култард.
Обаче всички видяхме как като спря след завоя Алонсо изненада неприятно няколко пилота. Опасност имаше и ако човек е гледал записа не би трябвало да има друго мнение. Ако някой се беше натресъл в задницата на Алонсо (може би най-леката ситуация), как щяха да обясняват нанесените по болидите поражения?
Рейтинг: [6|6|0.69] 6 / 6

Публикуван на: 24/09/2013 14:29

 
Уебър е наказан правилно по действащия правилник! Правилник, който той е длъжен да знае и знае. Наказанието му е сурово, защото е събрал джакпот. Втори жълт картон във футбола е равен на червен такъв автоматично.
Как ще си тръгне от Ф1 - това е в неговите ръце, има още 6 състезания. Може с мрън, мрън - може с дрън, дрън, а може и с някоя победа, ама надали...
Рейтинг: [7|7|0.72] 7 / 7

Публикуван на: 24/09/2013 16:03

 
ickowe
ickowe_at_yahoo.com
Спор | Отговор
Важното е ,че всичко свършва добре когато свърши добре

Няма кой знае кво да се чудим ,какво можеше да се случи и прочие всякви условности са нереални доводи след като няма пострадали ......
Рейтинг: [2|6|0.12] -2 / 6

Публикуван на: 24/09/2013 16:11

 
McVess
peneff_at_mbox.contact.bg
Спор | Отговор
В случая по-голямото провинение е на Алонсо, пилот с неговия опит няма право на такива простотии. Трябваше да получи по-сурово наказание. Да не забравяме че отговорността на точно тези пилоти е огромна - милиони хора вземат пример от тяхното поведение. И случката в Сингапур е крайна, свидетели сме във всички ГП как отпаднал пилот се "съпротивлява" на маршалите, които се опитват да го отведат на безопасно място, излъчвайки с цялото си поведение - "не ме докосвай, плебей такъв" .
Рейтинг: [2|6|0.12] 2 / 6

Публикуван на: 24/09/2013 16:30

 
@BigFatLiar: Цитат:
Значи.... ако цялата драма се беше разиграла на някой прав участък с видимост (какъвто май в Сингапур няма), може би щях да се съглася с Уебър, Алонсо, Бътън и Култард.

Точно! Като прочетох първо за наказанието си помислих, че пак се оливат и спазват буквата на правилото, вместо духа. Но на видеото изглежда наистина детинско и безсмислено създаване на опасност. И точно Уебър в този случай мисля, че е по-виновен. Търчи към пистата и ръкомаха, Алонсо щеше да изглежда като задник ако не му беше спрял, а пък нямаше време да отбие по нормален начин.
Рейтинг: [2|2|0.43] 2 / 2

Публикуван на: 24/09/2013 16:53

 
rbr
vassil6ok_at_abv.bg
Спор | Отговор
Силно съм изненадан от вълната коментари които предизвика тази случка сред феновете. Провинението е дребно, но наказанието е още по-дребно - порицание и нищо повече. Това че Уебър е натрупал негативни точки е изцяло негов проблем и може би е трябвало да помисли за това, защото се съмнявам да не знае, че 3 порицания за сезона водят до наказание от 10 места. Колкото до това дали е безопасно или не:
SingaporeGP 2013: CCTV footage of the Alonso/Webber taxi incident
Определено не е.
Рейтинг: [5|5|0.65] 5 / 5

Публикуван на: 24/09/2013 16:57

 
Alex.Dimitrov
alex.dimitrov_at_gmx.com
Спор | Отговор
@vlado007: Пише се плод, а не плот - има голяма разлика.

Има правилник, и ако той не се спазва, то тогава за какъв дявол го има?

Ситуацията бе рискова, но се размина без инциденти. И за да няма такива, по-добре да го отнесат и двамата, преди някой да е умрял. Да, опасността е част от спорта, но това не значи да се държат като изпуснати каубои в центъра на столицата.
Отдавам не-толкова умната постъпка на емоциите след съзтезанието. Твърде много шум се вдига около тази случка, която замазва истинския проблем, че коментираме Такси-гейт и освиркването на Фетел, което е истински знак, че шампионата е свършил. Уебър също не виждам от какво се притеснява, след като е уво (който е бил в казарма, знае.)
Рейтинг: [3|5|0.27] 3 / 5

Публикуван на: 24/09/2013 17:12

 
Да забраняват таксито и толкоз.
@vlado007: Много правилно си го е написал доктора, защото ако гледаш внимателно видеото се вижда как Розберг минава на косъм от Уебър.
Рейтинг: [2|2|0.43] 2 / 2

Публикуван на: 24/09/2013 17:37

 
Todorov1983
fresh_todorov_at_abv.bg
Спор | Отговор
Наказанието според мен е справедливо,не може Уебър който уж е в асоциацията на пилотите по тяхната безопастност,да прави това,все едно е детенце на 5-6 годинки!А Алонсо също се оля след като пилот от неговата класа не успява да прецени че е спрял след завой и пилотите зад него нямат време за кой знае каква реакция!Тъй че и двамата си заслужиха порицанията.Да се раздваме че Марк не беше отнесен от Нико,защото на клипа добре се вижда че Нико мина на сантиметри от него!!!
Рейтинг: [2|2|0.43] 2 / 2

Публикуван на: 24/09/2013 18:50

 
eageorgiev
vliza_at_abv.bg
Спор | Отговор
Както обикновено при всеки казус, така и този има доста многолик прочит. Четейки статията на Оги, човек трудно би открил причина да не се съгласи с нещо. Фактите са точно такива, каквито всички ги знаем. НО!...
Това са правилата на сегашната Формула. А както знаем, тя не винаги е била такава. В миналото риска е съществувал и сблъсъците, катастрофите, излитанията извън пистата, както и не малко още опасности са съпътствали надпреварите. И забележете - пилотите минавали границите в немалко от случаите сега, а и занапред ще останат Легенди. ЗАЩО? Защото това е било тяхното шоу, това са били миговете, за които ние, вие, всички говорим. Те не са роботи, но и не са безумци за освидетелстване. Нали?!! Има предостатъчно материали представящи как всеки един от състезателите се готви за да оцелее във Формула 1. И... от къде накъде правилника ще третира провинения и допускане на грешки от различно естество по един и същ начин? Нима карането на Хуан Пабло, на Шумахер в миналото, а сега на Перес, Грожан и пр. не е опасно понякога? Да! В миналото това минаваше за състезателен инцидент, но днес? Порицание??? Ако се замислим, кого порицаваме и за какво? Децата - ДА! За да се научат. Но това не са деца и ако ще се налага нещо за подобни действия, то следва да е категорично регламентирано като НАКАЗАНИЕ! И нищо по-различно!!! Ще кажете обаче няма такава точка в правилника...Ами ДА! Защото няма конкретика, нито кое в кой случай като този е позволено и кое забранено. За да се знае точно без условности и пр. трактовки, че всеки нарушил или застрашил по определен начин живот (своя или нечий друг) просто си понася санкцията. А сега се получава - опитват се да коригират поведението на пилотите със порицание. И това води до какво? Един път показал среден пръст, втори път направил опасна маневра, трети - качил се без разрешение на "такси" и хоп - 10 места за следващия старт. Или.. ако ще има порицаване - то да е за повтарящи се инциденти. И след трето - ОК санкция! Но правилата сега не са такива - напротив. Те са насочени изцяло в посока безопасност. Даааа... ама НЕ! Всъщност това е вече друго ШОУ! Тяхното - на ФИА. А ние искаме друго - емоции, адреналин, тръпка и непредвидимост през цялото състезание (пък дори и след него).
За съжаление това е различно от настоящите действащи правила.Сега не бива да се пресича с гумите ограничаващата трасето състезателна линия. Да няма "застрашаващи" маневри и т.н. да не се увличам - знаете ги. И това заради? - големите разходи на тимовете. Един съсипан автомобил= средства, пари, мноооого пари. И къде е грижата за безопасността? Само на документи. Същите тези именно правила доведоха до бездушните надпревари в стил (Шумахер), а раздутите бюджетни разходи? Погледнете за сравнение останалите шампионати - нито имат средствата на екипите от формулата, а изпреварвания - ДА, катастрофи - ДА, битка до последно - ДА, изпреварвания - ДА, пилотско каране -ДА! Мисля, че е предостатъчно...(без да влизаме в прекалени подробности)
Така или иначе, по тези или с други правила, преди, сега или след време - феновете винаги са и ще обичат именно различните пилоти, онези които са били себе си и са излизали на пистата и заради всички нас наблюдаващите (феновете). Останалото са измислици- недомислици от блюстителите на "безопасното" каране. А те скоро ще напишат нови правила и... пак ще се окаже, че нещата не са били точно така, както са били... и че не може да се направи нищо по въпроса. Наказаните - наказани. Ядосаните- да пият по една (по избор)
Респект към ГОЛЕМИТЕ!
Рейтинг: [3|9|0.14] -3 / 9

Публикуван на: 24/09/2013 20:40

 
Todorov1983
fresh_todorov_at_abv.bg
Спор | Отговор
@eageorgiev: Мдам искаме емоций,адреналин и тръпка и ако Нико беше отнесъл Марк,щеше да ги получим сигурно и някой щяха да го оплакват сега,тъй че...хубава статия ама не добре измислена!Никой пилот с ума си няма доброволно да напусне болида си и да тръгне по пистата докато там обикалят останалите болиди ( било то и в обиколка за прибиране в бокса),ние не търсим такива емоций,адреналин и тръпки,явно не си разбрал добре написаното от Док!Това което направи Марк граничеше с лудостта и е едно да си луд в болида си и да те блъсне някой друг болид а друго е да тичаш по пистата и да те отнесе същия този болид
Рейтинг: [1|5|0.05] 1 / 5

Публикуван на: 24/09/2013 21:18

 
vlado007
philipov_at_hotmail.com
Спор | Отговор
@Alex.Dimitrov: Съгласен съм с теб. Грешката е моя, но в тази връзка да отбележа, че преди "и" не се слага запетая, няма запетая след "двамата", "не-толкова" се бише без тире и т.н.т. Що се отнася до "преди някой да е умрял", не мислиш ли, че пилот с качествата и опита на убър би могъл да прецени по-добре ситуацията от всички нас? Въпросът е риторичен.
Рейтинг: [0|5|0.00] -5 / 5

Публикуван на: 24/09/2013 23:20

 
eageorgiev
vliza_at_abv.bg
Спор | Отговор
@Тодор Тодоров: Г-н Тодоров. Уважавам безкрайно мнението на всеки един но не мисля, че сте прочели достатъчно внимателно написаното от мен. С цялото ми уважение, но ако започнем да залитаме в отминало НЕсъстояло се и пр. с пожелателно наклонение >>> инцидента (ако би могъл да се нарече така) може да се представи във всяка крайна светлина. От безумие, до балсам за публиката. Далеч съм от мисълта да споря за подобни неща. Всеки има мнение, както и право да го сподели. Още повече, че аз не съм създал някаква нова теза - напротив. Това е мнение и то споделено от доста хора, които също така следва да се уважават, независимо дали това се харесва някому или не. Вярвам ще се съгласите, че няма абсолютна истина. Тя е една за състезателите, друга за делегатите на ФИА, трета за коментаторите, четвърта за публиката около и на пистата, пета за феновете и т.н. и т.н.
В последна сметка - конкретния случай е приключен, но просто за пореден път остава лош привкус от решението (не за мен лично). Това е
Почитания за всички
Рейтинг: [1|6|0.04] -4 / 6

Публикуван на: 25/09/2013 00:34

 
McVess
peneff_at_mbox.contact.bg
Спор | Отговор
@eageorgiev: Не е риторичен . Не, не може пилот с какъвто и да е опит да преценява. Аз като имам 25 години стаж ежедневно шофиране да почна ли да преценявам кога да минавам на червен сфетофар? Или проектанта на блока в който живея на база на опита си да прецени дали да постави необходимия брой колони? Да, несъмнено всеки човек допуска грешки - емоционални, от глупост или поради невнимание. Но трябва да си носи последиците.
Рейтинг: [6|6|0.69] 6 / 6

Публикуван на: 25/09/2013 08:28

 
Todorov1983
fresh_todorov_at_abv.bg
Спор | Отговор
@eageorgiev: Нямам намерение да споря с никого,просто се опитах да кажа това което мисля за правилно и както се изрази @McVess: всеки трябва да си понесе наказанието за грешките,а това което направиха Уебър и Алонсо си неше опасно и грешка.А ако Уебър с изказването си че наказанието му е смешно не мисли че е направил грешка като подкачаше по пистата докато покрай него преминаваха болиди който са направени да "убиват" неразумните,тъй да се каже,то значи Марк няма място на грида,тук не говорим за нашите емоций,а за човешки живот!!!
Рейтинг: [2|2|0.43] 2 / 2

Публикуван на: 25/09/2013 14:42

 

Нов коментар

 

Само регистрирани потребители могат да коментират. Ако вече имате регистрация можете да влезете в сайта от "Вход". В противен случай можете да се регистирате като натиснете "Вход" и избере "Регистрация". За повече информация: f1.f-e-n.net/index.php/url14729