Япония 2010 - състезанието

10/10/2010 10:49, Огнян Тенчев (drJeckyll), 1518/3755 прочита, 20 коментара

 


Себастиан Фетел успя да капитализира първата си позиция и да победи на пистата Сузука в Япония. Отборът на Ред Бул не допусна никакви грешки и изненади и записа най-добрият възможен резултат с Марк Уебър на втора позиция. Фернандо Алонсо не успя да притисне Ред Бул както се надяваше и въпреки, че разликите в края изглеждаха малки реално той нямаше никакъв шанс за повече от третата позиция на подиума. Дженсън Бътън успя да вземе четвъртата позиция от съотборника си, след като Люис Хамилтън имаше отново проблем със скоростната си кутия, която беше нова и заради нея получи наказание на старта.  Това донякъде лиши всички нас от прекия дуел Алонсо - Хамилтън. Стратегията на Бътън с твърдите гуми изглежда, че не проработи. Михаел Шумахер направи може би най-доброто си състезание за сезона, като завърши на шеста позиция, но за съжаление Розберг получи някаква повреда и отпадна шест обиколки преди финала. Кобаяши може да се окичи със званието пилот на състезанието. Пред родна публика той направи всичко възможно за да завърши дори пред съотборника си Хайдфелд на осма седма позиция. Ник Хайдфелд донесе още точки на Заубер, като записа осми резултат. Рубенс Барикело на девети резултат, като той остана и единствения Уилямс завършил състезанието. Себастиен Буеми стигна до точките след най-лошата си квалификация за сезона.

Резултати от състезанието

Поз   Пилот            Разлика   Бокс
 1  5 С. ФЕТЕЛ
 2  6 М. УЕБЪР             0.9    1
 3  8 Ф. АЛОНСО            2.7    1
 4  1 Д. БЪТЪН            13.5    1
 5  2 Л. ХАМИЛТЪН         39.5    1
 6  3 М. ШУМАХЕР          59.9    1
 7 23 К. КОБАЯШИ          64.0    1
 8 22 Н. ХАЙДФЕЛД         69.6    1
 9  9 Р. БАРИКЕЛО         70.8    1
10 16 С. БУЕМИ            72.8    1
11 17 Х. АЛГЕРСУАРИ         1L    2
12 19 Х. КОВАЛАЙНЕН         1L    1
13 18 Я. ТРУЛИ              2L    1
14 24 Т. ГЛОК               2L    2
15 21 Б. СЕНА               2L    1
16 20 С. ЯМАМОТО            3L    1
17  4 Н. РОЗБЕРГ            6L    1


Отпаднали
      Пилот       Разлика  Бокс
   14 А. СУТИЛ              9L    2
   11 Р. КУБИЦА            51L
   10 Н. ХЮЛКЕНБЕРГ
    7 Ф. МАСА
   12 В. ПЕТРОВ
   15 В. ЛИУЦИ
   25 Л. ДИ ГРАСИ

Най-бърза обиколка: Уебър - 1:33.474

Класиране при пилотите

4 2 18 4 25 25 15 10 - 25 8 25 18 8 15 18 220
12 - 25 8 15 18 - 12 25 6 15 15 - 12 18 25 206
25 12 - 12 18 8 4 15 4 - 25 18 - 25 25 15 206
15 8 8 18 - 10 25 25 18 18 12 - 25 - - 10 192
6 25 4 25 10 - 18 18 15 12 10 4 - 18 12 12 189
18 15 6 2 8 12 6 - - - 18 12 12 15 4 - 128
10 10 15 15 - 6 10 8 1 15 4 - 8 10 10 - 122
- 18 12 10 4 15 8 6 10 - 6 - 15 4 6 - 114
8 1 - 1 12 - 12 - - 2 2 - 6 2 - 8 54
- - 10 - 6 4 2 1 8 4 - - 10 - 2 - 47
1 4 - - 2 - - - 12 10 - 1 - 1 8 2 41
- - - - - - 1 - 6 8 - 2 4 - - 6 27
- - - 6 - - - - - - 1 10 2 - - - 19
- - 1 - - - - - - 1 - 8 - 6 1 - 17
2 6 - - - 2 - 2 - - - - 1 - - - 13
- - - - - 1 - 4 2 - - - - - - 1 8
- - - - - - - - - - - 6 - - - - 6
- - - - - - - - - - - - - - - 4 4
- - 2 - 1 - - - - - - - - - - - 3
- - - - - - - - - - - - - - - - 0
- - - - - - - - - - - - - - - - 0
- - - - - - - - - - - - - - - - 0
- - - - - - - - - - - - - - - - 0
- - - - - - - - - - - - - - - - 0
- - - - - - - - - - - - - - - - 0
- - - - - - - - - - - - - - - - 0
- - - - - - - - - - - - - - - - 0

Класиране при конструкторите

16 2 43 12 40 43 15 22 25 31 23 40 18 20 33 43 426
21 33 12 43 10 10 43 43 33 30 22 4 25 18 12 22 381
43 27 6 14 26 20 10 15 4 0 43 30 12 40 29 15 334
18 11 15 16 12 6 22 8 1 17 6 0 14 12 10 8 176
0 18 12 16 4 15 8 6 10 0 7 10 17 4 6 0 133
2 6 10 0 6 6 2 3 8 4 0 0 11 0 2 0 60
1 4 1 0 2 0 0 0 12 11 0 9 0 7 9 2 58
0 0 0 0 0 0 1 0 6 8 0 8 4 0 0 10 37
0 0 2 0 1 1 0 4 2 0 0 0 0 0 0 1 11
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
HRT 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0


Как оценихте състезанието за Голямата Награда на Япония


Ето как се разви състезанието

08:00 - trayf1: Zapochva repeticiqta. Az sum polegnal na edno divnache na sutreshniq blok i mislq da go sloja, zaedno sus sebe si, za fon na studioto
08:00 - trayf1: Ako ne drugo, to pone edin ot nas da e suprichasten i na vsichki vas, koito ste v leglata po tova vreme :)
08:15 - Уилямс: очакваме сухо състезание, но нищо не се знае
08:20 - Температурата на пистата: 34 градуса, температура на въздуха: 25 градуса
08:27 - бокса ще бъде отворен след 3 минути
08:27 - trayf1: S kakvo zagrqvame predi efira? Eto: http://www.vbox7.com/play:ee79fada :D
08:28 - след квалификацията сутринта от Уилямс подадоха оплакване, че Хамилтън е блокирал Хюлкенберг
08:28 - комисарите разгледаха оплакването, но отсъдиха, че не се налага наказание
08:29 - радиатора в болида на Трули е сменен
08:30 - бокса е отворен
08:31 - пилотите ще имат 15 мин за да изкарат болидите си на стартовата решетка
08:37 - ди Граси се разби
08:38 - дали влагата в изкуствената трева му изигра лоша шега
08:40 - Шумахер се оплаква, че не му работи системата F-duct
08:41 - МакЛарън не са искали да сменят скоростната кутия на Хамилтън след Сингапур, когато нямаше да получат наказание
08:41 - причината е, че са искали да имат нова скоростна кутия за последните три старта
08:41 - проблема се оказва, че е бил в диференциала
08:42 - trayf1: Skoro shte vi pokaja video blog s behind the scenes ot studioto na TV7. Kak se podgotvq edno predavane.
08:43 - Върджин: нямаме представа какво се случи с ди Граси, но ще проверим колата на Глок
08:44 - Ейдриън Нюи гледаше болида на Ферари - защо ли
08:45 - Трули все пак стигна до стартовата решетка
08:45 - 15 мин остават до началото на загряващата обиколка
08:46 - Алонсо: ако нищо не се случи най-доброто на което можем да се надяваме е трета позиция. Имаме някакъв малък проблем със старта да видим какво ще се случи
08:47 - механиците работят по болида на Уебър
08:49 - Върджин: не сме се чули още с ди Граси, но той е добре. не сме забелязали нищо нередно с колата на телеметрията
08:53 - Браун: меките гуми би трябвало да са ок за около 10-12 обиколки
08:54 - ще бъде интересно какво ще направи Бътън с твърдите гуми
08:55 - live timing-а вече работи
08:55 - пет минути до началото на загряващата обиколка
08:58 - минута до началото
08:59 - всичко е готово за началото
08:59 - механиците на Форс Индия се забавиха
09:00 - ди Граси: загубих контрол
09:00 - начало на загряващата обиколка
09:00 - Кобаяши е с твърди гуми
09:01 - но защо ди Граси е загубил контрол не е ясно все още
09:02 - подреждат се болидите на стартовата решетка
09:03 - има и други болиди с твърди гуми на старта
09:03 - СТАРТ!
09:03 - удар!
09:03 - Петров е това
09:04 - Кубица е втори
09:04 - Маса отпада
09:04 - кола на сигурността
09:04 - кой ще повтори Уебър
09:05 - Фетел, Кубица, Уебър, Алонсо, Бътън, Хамилтън, Барикело, Шумахер, Хайдфелд, Сутил са първите десет
09:05 - Хюлкенберг, Маса, Петров, Лиуци вече са извън играта
09:06 - Розберг, Трули, Глок, Сена в бокса
09:07 - Петров отнесе Лиуци
09:08 - а после Маса излезе от пистата
09:08 - Глок в бокса
09:10 - КЪМ КОМЕНТИРАЩИТЕ: СПАЗВАЙТЕ ПРАВИЛАТА ЗА КОМЕНТАРИ!
09:10 - Кубица се движи бавно по пистата - и спира!
09:10 - какво разочарование за Рено ...
09:11 - Кубица от втора позиция отпада
09:11 - Уебър се върна на втора позиция
09:12 - Кубица е загубил гумата си!
09:13 - Бътън се оплаква от вибрации - ще се оправят когато се върнем към състезателно темпо - оксидация на спирачките може би
09:14 - пет обиколки зад колата на сигурността - това ще удължи живота на меките гуми
09:15 - Рено не са сигурни какво се е случило с гумата на Кубица
09:18 - Гумата на Фетел просто се изниза ...
09:18 - Кубица разбира се .. извинете
09:18 - колата на сигурността вече е в бокса
09:18 - и състезанието започва отначало
09:19 - сектор едно за Фетел
09:19 - сектор две за Уебър
09:20 - грешка на Розберг при изпреварването на Буеми
09:20 - Шумахер се бори с Барикело
09:20 - 1:38.001 за Фетел - най-бърза обиколка
09:20 - сектор едно за Уебър
09:21 - Шумахер е пред Барикело
09:21 - сектор две за Фетел
09:22 - 1:37.527 за Фетел - отново най-бърз - 1.1 пред Уебър
09:22 - на 1.8 сек зад Уебър е Алонсо
09:22 - Фетел е по-бърз с цяла секунда от Алонсо
09:22 - сектор едно за Фетел
09:23 - и сектор две за Фетел
09:23 - 1:37.045 за Фетел, 1.6 зад него е Уебър, на 2.3 вече е Алонсо, 1.1 сек зад него е Бътън, 0.8 Хамилтън
09:23 - Шумахер е на1.9 сек зад Хамилтън
09:24 - сектор едно за Уебър
09:24 - Хайдфелд е на осма позиция
09:24 - сектор две за Уебър
09:25 - 1:36.926 за Уебър - 1.5 зад Фетел
09:25 - Уебър - Алонсо - 2.9 сек, Алонсо - Бътън - 1.5 сек
09:25 - Бътън - Хамилтън - 0.6 сек
09:25 - Хамилтън - Шумахер 2.5 сек
09:25 - сектор едно за Уебър
09:26 - 1:26.765 за Фетел - най-бърз - 1.6 пред Уебър
09:27 - Фетел - Алонсо - 4.9 сек
09:27 - сектор едно за Фетел
09:28 - 1:36.674 за Фетел - 2.0 пред Уебър
09:28 - спирачките на МакЛарън вече са ОК
09:29 - сектор едно за Фетел
09:30 - Кобаяши с типична маневра на камикадзе
09:30 - сектор три за Алонсо
09:30 - малък контакт за Кобаяши, но той вече е пред Алгерсуари
09:31 - Фетел - Уебър - 1.8 сек
09:31 - Уебър - Алонсо - 4.2 сек
09:31 - Алонсо - Бътън - 2.7 сек
09:32 - Бътън - Хамилтън - 1.0 сек
09:32 - Хамилтън - Шумахер - 3.9 сек
09:32 - сектор три за Шумахер
09:32 - Фетел с най-бърз сектор едно
09:32 - 15 обиколко - 6 от тях зад колата на сигурността - меките гуми работят
09:33 - Трули изпреварва Ямамото
09:33 - сектор три за Алонсо
09:34 - Фетел - Уебър - 1.9 сек
09:34 - Уебър - Алонсо - 4.6 сек
09:34 - Алонсо - Бътън - 3.0 сек
09:34 - отново сектор три за Алонсо
09:35 - бавен сектор едно за Фетел - трафик може би
09:36 - нов сектор три за Алонсо
09:36 - сектор едно за Фетел
09:37 - Фетел - Уебър - 2.1 сек, Уебър - Алонсо - 4.5 сек, Алонсо Бътън - 3.4 сек, Бътън - Хамилтън - 1.2 сек, Хамилтън - Шумахер - 5.4 сек
09:38 - Кобаяши и Сутил с отлична борба
09:38 - японеца по същия начин изпреварва Сутил
09:38 - Хайдфелд в бокса
09:38 - Сутил също
09:39 - 1:36.545 за Фетел - най-бърз тур
09:39 - сектор три отново за Алонсо
09:40 - сектор две за Сутил след бокса
09:40 - сектор едно за Фетел
09:40 - Петров - Хюлкенберг - инцидента се разглежда от комисарите
09:41 - Глок продължава да се мъчи да изпревари Ямамото
09:41 - в бокса на Уилямс са готови за Барикело, който вече е в бокса
09:41 - твърди гуми за Барикело
09:42 - Фетел - Уебър - 2.3 сек
09:43 - Уебър - Алонсо - 5.7 сек
09:43 - Алонсо - Бътън - 4.2 сек
09:43 - Алгерсуари в бокса
09:43 - Сутил слезе в 1:37.1 - твърдите гуми заработиха явно
09:44 - в бокса на МакЛарън са готови
09:44 - Хамилтън в бокса
09:45 - в бокса на Ферари също са готови
09:46 - Алонсо остава на пистата
09:46 - Шумахер в бокса
09:46 - сектор едно за Фетел
09:47 - Хамилтън е зад Кобаяши, който обаче е с твърдите гуми ако не се лъжа
09:47 - Фетел в бокса
09:47 - Алонсо в бокса
09:48 - Алонсо е пред Хамилтън, който в този момента изпреварва Кобаяши на финалната права
09:48 - сектор едно за Хамилтън
09:48 - сектор две за Уебър
09:49 - Уебър в бокса
09:49 - сектор две за Хамилтън
09:49 - 1:35.675 за Хамилтън - най-бърза обиколка
09:49 - сектор три обаче е за Алонсо
09:50 - ще видим ли борба Алонсо - Хамилтън
09:50 - сектор едно за Хамилтън
09:50 - Бътън - Хамилтън - 19 сек
09:51 - Шумахер е на 0.2 сек зад Розберг
09:51 - Алонсо - Хамилтън - 3.5 сек
09:51 - Бътън - Хамилтън - 17.2 сек
09:51 - интересен дуел между Розберг и Шумахер
09:52 - Алонсо - Хамилтън - 3.5 сек
09:53 - Бътън - Хамилтън - 17.6 сек
09:53 - интересна комуникация на Мерцедес
09:53 - сектор едно за Уебър
09:54 - сектор две за Алонсо
09:54 - 1:35.452 за Алонсо - най-бърза обиколка - отговора на Алонсо
09:54 - Буеми в бокса
09:55 - Алонсо - Хамилтън - 4.1 сек
09:56 - сектор три за Алонсо
09:56 - Алонсо - Хамилтън - 4.5 сек
09:56 - сектор едно за Уебър
09:57 - сектор две за Уебър
09:57 - Фетел - Уебър - 3.3 сек
09:57 - сектор две сега за Алонсо
09:57 - 1:35.329 за Алонсо - най-бърза обиколка
09:58 - Алонсо - Хамилтън - 5.4 сек - разликата се увеличава
09:58 - Бътън - Хамилтън - 16.3 - след бокса Бътън ще бъде зад Хамилтън
09:59 - Алонсо - Хамилтън - 4.8 сек
09:59 - Фетел - Уебър - 1.3 сек
09:59 - става интересно
10:00 - трафик пред Бътън
10:01 - 20 обиколки до финала
10:01 - Бътън - Фетел - 1.7 сек
10:01 - Фетел - Уебър - 1.7 сек
10:01 - Уебър - Алонсо - 5.5 сек
10:01 - Алонсо - 4.6 сек
10:01 - пред Хамилтън
10:01 - Кобаяши е на шеста позиция, Ямамото в бокса
10:02 - Бътън - Хамилтън - 12.8 сек
10:03 - Алонсо - Хамилтън - 4.1 сек
10:03 - от първите петима само Хамилтън е в 1:35
10:03 - останалите в 1:36
10:04 - Бътън ще спре в следващите пет обиколки, но той не успява да направи разликата, която му трябва
10:04 - Алонсо - Хамилтън - 3.4 сек
10:04 - сектор едно за Хамилтън
10:05 - Бътън - Фетел - 1.5 сек
10:05 - 1:35.182 за Хамилтън - най-бърз тур
10:06 - Алонсо - Хамилтън - 2.9 сек
10:06 - комуникацията на Алонсо е да вдигне темпото - отговор: опитвам се
10:06 - Алонсо слезе в 1:35, но Хамилтън му изяде шест десети
10:07 - Ковалайнен в бокса
10:07 - Алонсо - Хамилтън - 2.2 сек
10:07 - Бътън - Хамилтън - 9.3 сек
10:08 - надбягване в последните обиколки
10:08 - Бътън 1:35.943 - персонална обиколка - скоро в бокса
10:10 - Бътън - Фетел - 1.7 сек
10:10 - в бокса на МакЛарън са готови за Бътън
10:10 - който вече е в бокса
10:10 - бавен сектор две и три за Хамилтън - 4.2 зад Алонсо
10:11 - Кобаяши в бокса
10:11 - сектор едно за Фетел
10:11 - сектор две за Фетел
10:12 - Фетел - Уебър - 2.4 сек
10:12 - Уебър - Алонсо - 2.6 сек
10:12 - Алонсо - Хамилтън - 5.2 сек
10:12 - Хамилтън - Бътън - 8.5 сек
10:12 - Бътън с най-бърз сектор три
10:12 - Хамилтън - загубих трета предавка
10:13 - сектор едно за Бътън
10:13 - проблема на Хамилтън е интересен - това е нова скоростна кутия
10:13 - Бътън сектор две
10:14 - 1:34.205 за Бътън - най-бърза обиколка и 6.4 сек зад Хамилтън
10:14 - това са две секунди по-малко от преди обиколка
10:14 - сектор едно за Фетел
10:15 - времената на Хамилтън са вече в 1:36
10:15 - 1:34 за Фетел и Уебър
10:15 - Хамилтън - Бътън - 4.2 сек
10:15 - дали ще пусне Бътън да се бори с Алонсо
10:16 - сектор две за Алонсо
10:17 - Хамилтън - Бътън - 2.2 сек
10:18 - Хамилтън се върна в темпото в сектор едно
10:18 - в челото Фетел - Убеър - 2.3 сек
10:18 - Уебър - Алонсо - 2.5 сек
10:18 - Алонсо - Хамилтън - 11.7 сек
10:18 - Хамилтън - Бътън - 0.6 сек
10:19 - Бътън вече е пред Хамилтън
10:20 - Удар между Кобаяши и Алгерсуари
10:20 - а пушек се носи от болида на Сутил
10:21 - сектор едно за Фетел
10:21 - Сутил и Алгерсуари в бокса
10:21 - Сутил отпада
10:21 - сектор две за Бътън
10:21 - той е на 12.9 зад Алонсо при осем обиколки до финала
10:22 - странен инцидент между Кобаяши и Алгерсуари
10:23 - Фетел - Уебър - 2.8 сек
10:23 - вече са 2.2 сек
10:23 - Уебър - Алонсо 2.2 сек
10:23 - сектор две за Бътън
10:23 - 1:33.889 за Бътън - нова най-бърза обиколка
10:24 - двата Заубера в точките
10:24 - Кобаяши е на 0.8 сек зад Барикело
10:25 - Фетел - Уебър - 2.4 сек, Уебър - Алонсо - 2.1 сек, Алонсо - Бътън - 11.5 сек
10:26 - въпреки проблема си Хамилтън е по-бърз от Розберг
10:26 - Розберг отпада!
10:26 - жълти знамена
10:26 - повреда го изважда от състезанието
10:27 - Бътън - 1:33.841 - най-бърза обиколка
10:27 - Кобаяши изпреварва Барикело
10:27 - Заубер - седма и осма позиция
10:28 - Кобаяши изпреварва Хайдфелд
10:28 - Шумахер прави персонална обиколка
10:29 - сектор две за Алгерсуари
10:29 - три обиколки до финала
10:29 - Фетел - Уебър - 1.9 сек
10:30 - сектор едно за Фетел
10:30 - Уебър - Алонсо - 1.8 сек
10:30 - сектор две за Фетел - иска си най-бързата обиколка
10:31 - 1:33.653 за Фетел
10:32 - последна обиколка
10:32 - Фетел - Уебър - 2.6 сек
10:32 - Уебър - Алонсо - 1.4 сек
10:32 - Алонсо - Бътън - 11 сек
10:33 - сектор едно за Уебър
10:33 - и сектор две за Уебър
10:34 - но Фетел взима победата!
10:34 - втора позиция за Уебър с най-бърза обиколка - 1:33.474
10:34 - Алонсо на подиума
10:34 - Бътън четвърти, Хамилтън пети - все пак стигна до финала
10:35 - Шумахер шести в може би най-доброто му състезание за сезона
10:35 - Кобаяши на седма позиция - много добро каране за японеца пред родна публика
10:35 - Хайдфелд осми и още точки за Заубер
10:36 - Барикело на девета позиция и десета за Буеми, който имаше най-слабата си квалификация и отпадна още в първата част
10:36 - и така честита победа на Фетел и Ред Бул!
10:40 - Оценете състезанието: http://f1.f-e-n.net/index.php/url23356


Вашите коментари:

Япония 2010 - Състезанието


Състезанието в Япония






Още от сезон 2010:

Коментари

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
След като са прегледали цялата информация от болида на ди Граси, Върджин не са намерили никакъв проблем.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 10/10/2010 13:32

 
LStaley
gruicho_at_yahoo.com
| Отговор
В Корея като супер нова и непозната за никой писта, ще се реши шампионата до голяма степен... Ще бъде много интересно

п.п. А може и още повече да се завърже изхода от този сезон!
Представете си победа на Бътън, Отпадане на Уебър, 2ро място за Фетел и 3то за Хамилтън... Фетел в зоната на точките... ще стане мазало
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 10/10/2010 16:11

 
LStaley
gruicho_at_yahoo.com
| Отговор
и Алонсо в зоната за точките имах в предвид
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 10/10/2010 16:12

 
Todorov1983
fresh_todorov_at_abv.bg
Спор | Отговор
А швепс не искаш ли
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 10/10/2010 16:28

 
AlonsoBest
tankov_mitko_at_abv.bg
Спор | Отговор
Я кажете сега ако сменят курия на Хам пак ли получава +5 за Корея и има ли начин да му оправят третата без да зарбутват пломбите?
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 10/10/2010 17:24

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 10/10/2010 17:28

 
mitaka
opasen_15_at_abv.bg
| Отговор
Михаел Шумахер направи може би най-доброто си състезание за сезона, като завърши на шеста позиция, но за съжаление Розберг получи някаква повреда !! Някаква повреда !?!?! Той направо му изхърча задната лява гума
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 00:34

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@mitaka: И това е някаква повреда. Освен това от Мерцедес потвърдиха информацията, че гумата на Розберг е излетяла след като се е развила гайката точно 6 часа и 4 мин след публикуването на текста по-горе.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 00:40

 
abix
abixbg_at_gmail.com
| Отговор
Уитмарш е коментарал че ще ще се опитат да оправят кутияа на Хамилтън без да се наложи наказание, от което следва че все пак се предвижда такова при смяна на кутията. Мисля че може да сложи нова без наказание само ако не е завършил, а той все пак остана 6ти.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 12:34

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@abix: Източник? между другото в архива има интервю с Уитмарш, в което казва точно обратното. Ето тук: http://f1.f-e-n.net/index.php/url23383 - 3:03:50
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 12:38

 
abix
abixbg_at_gmail.com
| Отговор
http://www.formula1.com/news/headlines/2010/10/11374.html

" We’re confident it can be resolved for Korea without incurring a five-place grid penalty."

Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 13:46

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@abix: Мисля, че Уитмарш има по-скоро предвид проблема на Хамилтън със скоростните кутии като цяло. Когато решиха да я сменят първо казаха, че е заради повишено налягане на маслото. После се оказа, че е диференциал. Сега с друга кутия загуби трета скорост.

Ето какво гласи правилника в този случай:
"Any replacement gearbox must be fitted with the same gear ratios that were declared under d) below and will only be required to complete the remainder of the Event in question. Any change to the gear ratios declared under d) below will incur a further five grid place penalty. In either case a new four race sequence may start at the following Event."

Това е втория параграф от точка 28.6а от спортния правилник.

За пример можем да вземем и рейс репорта от това състезание, където е записано следното:
"The above driver had to replace his previous gearbox during the last Event for a spare gearbox and this was before the four consecutive Events expired. Therefore he may use a new gearbox at this Event and the four consecutive Events will start here in accordance with Article 28.6a of the 2010 Formula One Sporting Regulations."

Това се отнася за скоростната кутия на Фелипе Маса, която беше сменена в Сингапур. Ето тук: http://f1.f-e-n.net/index.php/url22830 в "Статистика за използваните скоростни кутии" ясно се вижда, че след като пилот е получил наказание за смяна на скоростна кутия (Н*) в следващото състезание е с нова (Н) (има само едно изключение).

Според моето разбиране на правилата ако пилот трябва да смени скоростна кутия след FP3 (защото в правилата пише, че за Event се счита FP3, квалификацията и състезанието), то тази скоростна кутия се води "spare" или "replacement" или просто "резервна". За следващото състезание може да използва нова и тогава започва новият цикъл от 4 състезания.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 14:12

 
abix
abixbg_at_gmail.com
| Отговор
http://www.autoevolution.com/news/mclaren-aim-to-avoid-grid-penalty-for-hamilton-in-korea-25189.html

As fitting a new gearbox to his MP4-25 would enforce another 5-place grid penalty for the upcoming grand prix, Korea, McLaren will now push hard to solve the problem with the existing 'box in order to avoid that.

Според мен идеята е че дефектиралия елемент е част от елементите свързани с предавателното число и в такъв случай замяната му ще се води стандартна процедура при настройването на същата скоростна кутия за Корея. Също както смяната на маслената помпа не се брои за нов двигател и е без наказание.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 14:42

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@abix: Ето какво има на autosport - думи на Уитмарш:
"It was third gear and probably a dog – but it won't be a problem for the next race. We've taken the penalty for this weekend so we had a free gearbox change for the next race."

... и между другото в правилата пише, че една скоростна кутия трябва да изкара четири старта (fp3, квалификация и състезание). Именно затова тази сложена в болида на Хамилтън се брои за резервна, а не за нова, защото тя все пак не изкара целият уикенд ... мое мнение.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 14:51

 
abix
abixbg_at_gmail.com
| Отговор
@drJeckyll: Видях че и на други места има тоя спор заради какво ще се размине с наказание. За пореден път правила които се "тълкуват" а не се прилагат директно. Мисля че за всички ще е по добре кутията да може да се оправи само със смяната на тоя пръстен,защото иначе ни чака поредния скандал.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 15:04

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@abix: В този случай не виждам какво може да се тълкува. Показах правилата, показах какво се е случвало до момента, показвах какво се записано в рейс репорта (имам и по-стари за други пилоти). За мен лично тук спор няма. Ако някой иска да си прави сензации - в правото си е. Така смятам аз. Ако има нещо, което не знам или не съм разбрал ще се поправя, но за момента не виждам какво може толкова да се тълкува.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 15:07

 
abix
abixbg_at_gmail.com
| Отговор
Ами тълкуването е дали случаят е:

1.In either case a new four race sequence may start at the following Event.

2. Unless the driver fails to finish the race (see below) the gearbox fitted to the car at the end of the Event must remain in it for three further Events

Предполагам че ще се разбере кой крив кой прав след няколко дни Дотогава е излищно да се спори повече.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 15:26

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@abix: Мисля, че не си разбрал смисъла на пазажа, който цитирах по-горе. В него се говори за "replacement gearbox", която "only be required to complete the remainder of the Event". Ти цитираш следващият пасаж, в който се говори за нормална скоростна кутия, а не за "replacement gearbox". Идеята е, че с мъките да се намалят разходите сега за "replacement gearbox" се ползва скоростната кутия от петък. Така отборът има две скоростни кутии за всеки болид, вместо три - една за петък, една за събота и неделя и една за "replacement gearbox".
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 15:49

 
abix
abixbg_at_gmail.com
| Отговор
Съгласен съм че "replacement gearbox" би трябвало да важи в случая (убедих след като прочетох поста с правилника още първия път). Не съм съгласен обаче че правилата са ясни и не подлежат на тълкувание.

In (either case) = True --> a new four race sequence may start at the following Event

Unless the (driver fails to finish the racе) = False --> (the gearbox fitted to the car at the end of the Event) = must remain in it for three further Events.

Две условия които са едновременно изпълнени но водят до противоположни следствия, няма проблем стига да бъде казано кое е с по голям приоритет. Ако беше упоменато примерно така:

Unless the (driver fails to finish the racе) or (replacement gearbox was used) the gearbox fitted to the car at the end of the Event must remain in it for three further Events.

тогава наистина няма да има място за тълкуване.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 16:33

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@abix: Параграфите са направени за да се четат заедно. "In either case a new four race sequence may start at the following Event" важи за:

1. Any replacement gearbox must be fitted with the same gear ratios that were declared under d) below and will only be required to complete the remainder of the Event in question. (случай 1)
2. Any change to the gear ratios declared under d) below will incur a further five grid place penalty. (случай 2)

Хамилтън беше смъкнат с пет места назад, което значи, че случай 1 важи. В противен случай щеше да последва наказание от 10 места. И параграфа завършва с "И в двата случая ..." натам е ясно.

При използването на "replacement gearbox" следващият параграф няма значение.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 11/10/2010 16:41

 

Нов коментар

 

Само регистрирани потребители могат да коментират. Ако вече имате регистрация можете да влезете в сайта от "Вход". В противен случай можете да се регистирате като натиснете "Вход" и избере "Регистрация". За повече информация: f1.f-e-n.net/index.php/url14729