Кой не спря правилно на старта на Спа?

30/08/2010 18:46, Огнян Тенчев (drJeckyll), 1816/5082 прочита, 50 коментара

 

Още вчера коментаторите по BBC отбелязаха един болид, който не спря на правилното място на стартовата решетка.

formula 1 belgica anderson


Цялото състезание можете да гледате тук: http://f1.f-e-n.net/index.php/url20602

Нямам представа защо не бяха предприети действия. Какво мислите Вие?

Обновено 20:43, 02/09/2010:
FIA е започнала разследване защо Маса е могъл да стартира от грешна позиция на старта без това да достигне до знанието на Чарли Уайтинг. Става ясно, че позицията на спира се отчита от системата за фал старт. Никой от отборите не е подал оплакване навреме и така резултатите от състезанието в Белгия ще останат непроменени.

The problem was not brought to the attention of the FIA race director by either the marshals nor the automatic jump start system in time to be able to apply the appropriate penalty for jump starts. As no further information or complaints were received before the publication of the official result on Sunday night, the classification of the Belgian Grand Prix will now remain unchanged. The FIA are investigating the causes of the apparent failures in communication with race control in order to ensure a repetition is not possible.

(източник)


Още от сезон 2010:




Коментари

 
iliev72
iliyan_iliew_at_mail.bg
Спор | Отговор
Затова може ли да накажат Маса ?!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 30/08/2010 19:16

 
IHI
jpetkovbg_at_yahoo.com
Спор | Отговор
Ако не е за наказание всички щяха да спират така
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 30/08/2010 19:22

 
Mika
evenbg_at_yahoo.com
| Отговор
Ей верно това не го бях забелязал!Много бури Маса!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 30/08/2010 19:29

 
killerofdoom
noobsfucker_at_abv.bg
Спор | Отговор
@Mika: Хаххаха ... да . Ама нали са Ферари ... естествено, че няма да ги накажат ! Чарли къде е гледал незнам ама т'ва си е половин дължина на колата пред кутийката ... !!!!! 10 места назад другото състезание !
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 30/08/2010 21:32

 
in_the_shadow
adams_at_tvskat.net
Спор | Отговор
Шести на стартовата редица, влиза пети в първия завой! Въпреки това, наказание ми се струва, че ще има единствено, ако някой отбор протестира! Обаче, мисля че времето за подаване на контестации е изтекло вече.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 08:59

 
denso
| Отговор
е тая ФИА само ако има оплакване ли си върши работата. ако е така е много глупаво. в леката атлетика при бягането им проверяват пръстите за по един сантимер тук половин болид остава незабелязан.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 09:06

 
dune
mladen.slavov_at_abv.bg
Спор | Отговор
Да не забравяме все пак кой е Жан Тод и от къде е тръгнал
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 10:10

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@dune: Жан Тод има дълга кариера с Пежо преди да отиде във Ферари. В случая грешката е на рейс контрола и комисарите.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 10:13

 
dune
mladen.slavov_at_abv.bg
Спор | Отговор
@drJeckyll: Прав си. Но може би аз не се изказах правилно. Просто се чудя защо все на Ферари им се случва да им се разминава.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 10:20

 
iliev72
iliyan_iliew_at_mail.bg
Спор | Отговор
За мен тази случка е само едно - Маса подложен на тормоз от Алонсо и е под зверско напрежение да му осигури колкото може повече точки.Не е нормално пилот с такъв стаж в ф1 да допуска такива грешки.В стремежа си да угоди на шефовете си вече прави детински грешки Филипе.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 10:24

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@dune: Хе хе Ако питаш феновете на Ферари, Хамилтън е този на кой му се разминава ... например с една кола на сигурността.

@Илиян: А Алонсо направи фал старт същата причина а?

Хайде бъдете реалисти. Да не би Кубица да не направи същото, като не спря на правилното място в бокса? Само, че той загуби позиция заради тази си грешка, а на Фелипе му се размина, защото вероятно никой не го забеляза. Грешката си е на FIA. Не бих казал, че става дума за някакво специално отношение, но е малко странно, че в спорт като Формула 1 няма един прост датчик за да се определи позицията на болида
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 10:32

 
холмс
chochomirski_at_gmail.com
| Отговор
Според PF1 заради хаоса в първата обиколка, стюардите не са обърнали достатъчно внимание на старта на Маса. Алонсо няма нищо общо с грешките на Маса, както някои тук се опитват да извъртят нещата. Видяхме много и различни грешки на Спа. Това беше състезанието на грешките
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 10:37

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@холмс: Хаоса не беше ли в края на обиколката?
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 10:46

 
jojovi4
| Отговор
@Илиян: Кубица е подложен на натиск от страна на Петров и не може да направи един рутинен стоп,ама на поляка му е простено -все пак това е тренирано има няма 5 пъти.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 10:51

 
холмс
chochomirski_at_gmail.com
| Отговор
@drJeckyll: Аз казвам какво съм прочел в сайта на PlanetF1. Умувайки върху случая "Маса" изведнъж им се е отворила адски много работа и са го забравили Знам ли?! Най-вероятно никой не е забелязъл дори.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 10:51

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@холмс: Мартин Брандъл го забеляза на момента и каза, че е пропуснал стартовата си позиция с два метра. Можеш да го чуеш на видеото в архива. Въпросът е защо FIA разчита на окомер, а не на техника
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 10:56

 
iliev72
iliyan_iliew_at_mail.bg
Спор | Отговор
Това с окомера става като с головете в футбола За важните неща се разчита на човек , а не на техниката и рано или късно човек бърка
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 11:10

 
Vasko
vasillazov_at_abv.bg
Спор | Отговор
Маса си е късметлия!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 11:27

 
oich
auch_at_abv.bg
| Отговор
Нима спечели нещо с това?Изпревари само Webber който тръгна зле.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 11:56

 
Vasko
vasillazov_at_abv.bg
Спор | Отговор
Това няма никакво значение! Факт е, че направи фал старт!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 12:13

 
холмс
chochomirski_at_gmail.com
| Отговор
@drJeckyll: Да, принципно би било добре тези неща да се следят от някаква техника и тогава ще се случват по-малко недоразумения. Може би. И все пак видяхме гафа със светофара. Нищо не е безгрешно
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 12:18

 
Plamen
p_makaveev_at_yahoo.com
| Отговор
Дали е спечелил позоция или не, това няма значение, имаме явно нарушение на правилата. Забелязахте ли как след като започна да вали Баричело отнесе Алонсо, това не е ли за наказание? На същият този завой половината полоти минаха направо, а не през завоя, това не е ли за наказание? Тези които се опитаха да завият и загубиха време отново бяха ощетени!!! Фетел извади от състезанието претендент за титлата, наказанието е преминаване през бокса!!! Тотална неадекватност от страна на ФИА.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 12:35

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@Plamen: Инцидента на последния завой с напускането на болидите беше разгледан от комисарите. Ето тук можеш да видиш документа на FIA: http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/bel-document-42.pdf. Този на Барикело също - http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/bel-document-46.pdf. Може да се види по телеметрията, който какво е правил. Ако са се съобразили с нея и променливите условия на пистата (да не забравяме, че заваля) не е чудно, че нямаше действия от страна на FIA.

В случая на Маса не беше показано никакво съобщение, че инцидента се разследва. Дали е било наистина така не знам, но по нищо не личеше, че инцидента е стигнал до комисарите. Разбира се това не е първия случай, когато неща на пистата остават скрити за рейс контрола.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 12:45

 
P . Atanasov
peko2007_at_abv.bg
| Отговор
ABe ne znam za FIA kvo gledat i kvo ne ama pak super mashans za ALONSO ( 3tos sustezanie tazi godin malshans
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 13:36

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@P . Atanasov : Какво общо има сега Алонсо с тази тема ми обясни и има ли причина да не ти изтрия коментара?
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 13:40

 
Vasko
vasillazov_at_abv.bg
Спор | Отговор
@drJeckyll: По-добре е да го изтриеш, защото ми се иска да му отговоря. Вярвам, че няма да съм единствен.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 13:46

 
Vasko
vasillazov_at_abv.bg
Спор | Отговор
@P . Atanasov : Малшанс е да отпаднеш от независещи от теб причини. Малшанс е да отпаднеш поради техническа повреда, да спукаш гума, да те удари друг пилот. Но да се завъртиш и да се разбиеш не е малшанс! Това е пилотска грешка. Да си с неподходящите гуми, не е малшанс, а лоша преценка на пилота или отбора.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 14:10

 
Vasko
vasillazov_at_abv.bg
Спор | Отговор
@drJeckyll: Като по-в час с правилата във Ф1, предвидено ли е наказание при спиране в бокса извън очертанията, подобно на Кубица? Мисля, че очертания са за по-прецизна работа на механиците, но може и да не е само това.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 15:30

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@Vasko: Може да има наказание ако болида бъде обслужен извън рамките на бокса. В случая самият отбор маркира мястото за спиране и може да се види на снимки как го правят в четвъртък. Това е нормално, защото сме виждали как се вкарва болид в самия бокс да бъде обслужен и след това се връща отново на пистата, разбира се с голямо изоставане.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 15:35

 
Plamen
p_makaveev_at_yahoo.com
| Отговор
drJeckyll: аз не казвам, че двата инцидента не са разглеждани от стюардите, но според мен реакциите не са адекватни. Поздрави
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 15:50

 
gogo
makarov45_at_abv.bg
| Отговор
Предимство има от страна на Маса стартира с половин позиция напред,не е малко.Не мисля,че ще има наказание.Съзтезанието в Белгия си беше превъзходно,а предвид ситацията Маса не е взел голямо предимство което ще рече че няма смисъл да го наказват при положение че това не влиая на старта на човека пред него в случая Бътън,а за Фетел мисля че трябваше доста по строго наказание поне 10 сек.стоп бокс ,отколкото преминаване ,но както и да е фактите са такива и такива си остават ,ако от Фиа преразгледат случая с Маса без отбор да се оплаче мисля че ще бъда изненадан
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 16:53

 
dune
mladen.slavov_at_abv.bg
| Отговор
@drJeckyll: Като си прав ... прав си
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 31/08/2010 18:55

 
Mar7o_F1EN
str8man_at_abv.bg
Спор | Отговор
Аз не разбрах има ли такава точка в правилника, в която се споменава стартовата маркировка?
Няма никакво значение че не се е възползвал от това, защото представете си беше на първа или втора стартова позиция, това няма как да не играе някаква роля!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 19:14

 
Hugo Boss
| Отговор
Ха, явно нарушение на правилата. То Маса стартира от позиция 5+, а не от 6та. Отстрани гледам, че има стюарди ама се правят на разсеяни!!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 19:26

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@Mar7o_F1EN: Спортен правилник т.38.9:
"When the cars come back to the grid at the end of the formation lap, they will stop on their respective grid positions, keeping their engines running".
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 19:32

 
Петър
| Отговор
Когато има нарушение трябва да има и наказание, независимо дали се е възползувал от ситуацията. Иначе ще се получи прецедент и на другото състезание всеки може да спре където си иска. Тогава няма да има основание да се накажат други пилоти.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 21:59

 
Vasko
vasillazov_at_abv.bg
Спор | Отговор
ФИА коли, ФИА беси!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 31/08/2010 22:22

 
stanimir
mirko28bg_at_abv.bg
| Отговор
Според мен просто Маса е останал незабелязан ( защо е друг въпрос ).Нарушението си е нарушение и трябва да бъде нказано-я си предтавете 2-рия да спре с 2-ва метра напред комисарите веднага ще гръмнат с наказания.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 01/09/2010 10:43

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
FIA е започнала разследване на случая с грешното спиране на Фелипе Маса. Повече информация в обновената новина горе.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 02/09/2010 20:49

 
Logistics
juventina_1948_at_abv.bg
Спор | Отговор
Аз мисля, че няма да има наказание за Маса, тъй като чак слад 3-4 дена от ФИА се усетиха, че някой е направил нарушение, преди старта ... И, ако накажат Маса, ще бъде адски глупава постъпка, понеже нито един отбор, не е подал оплакване, по време на състезанието в Белгия. Също така, миля, че Маса не е спрял нарочно ... нали има отстрани на двете редици, и казват на дадения пилот, къде трябва да застане и кога трябва да спре?
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 03/09/2010 12:27

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@Мирослав Бодурски: Има си маркировка къде трябва да спре пилота. FIA разследва защо системата им за фал старт не е сработила след като има явно нарушение.

Иначе любителите на някои теории вече изкоментираха, че е възможно Маса да е бил инструктиран да спре така за да може след като го накажат да се окаже след Алонсо. Забавно нали? Това разбира се в кръга на майтапа
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 03/09/2010 12:31

 
Vasko
vasillazov_at_abv.bg
Спор | Отговор
Според вестник Тelegraph, причината за случилото се е, че транспондера на Ферарито не е изпратил сигнал до сензора на асфалта, защото колата е била прекалено напред и съответно извън обсега му. Сега обаче вече няма какво да се направи, защото резултатите от състезанието са обявени официално.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 03/09/2010 12:43

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
@Vasko: Има и друга теория, която гласи, че системата за фал старт се задейства едва след като светне първия червен светофар. По този начин болида, който е прескочил стартовата си позиция остава незасегнат. Между другото това не е първия случай на "изпусната" позиция тази година.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 03/09/2010 12:48

 
Logistics
juventina_1948_at_abv.bg
Спор | Отговор
Оставете Маса намира,задната му не работи,а и в този момент кой ще излезе на пистата да го бута назад,самият правилник е шибан!Ми като мине някой извън решеткта да излиза катуна с монтьорите и да го побутне назад!|За мен цялата тази решетка е смешна,биеш се за място,а те делят хилядни от 1 първият,а после те слагат на половин секунда,чудя се кой ще провери система за засична на времето,искаме стоп финиш да се дава,щото тези хилядни станах много близки,като рекламното време,на Спа не дадоха как крилата ма Макларъна почти докосваха трасето,камерите ги криеха!!!
Рейтинг: [0|1|0.00] -1 / 1

Публикуван на: 03/09/2010 18:29

 
iliev72
iliyan_iliew_at_mail.bg
Спор | Отговор
@Мирослав Бодурски: Като камерите са ги криели ти как ги видя
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 03/09/2010 19:16

 
Logistics
juventina_1948_at_abv.bg
Спор | Отговор
@Илиян: От самолет да ги беше видял болидите на МакЛарън - щеше да ги видиш, как се докосваха до асфалта ...
Рейтинг: [0|1|0.00] -1 / 1

Публикуван на: 03/09/2010 19:27

 
Vasko
vasillazov_at_abv.bg
Спор | Отговор
@Мирослав Бодурски: Май си гледал състезанието с криви очила! Дай кадри да видим и ние!
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 04/09/2010 13:47

 
Logistics
juventina_1948_at_abv.bg
| Отговор
@Vasko: Как да ти дам видео, като камерите изобщо не показаха огъващите крила на МакЛарън, как докосват асфалта???
Рейтинг: [0|1|0.00] -1 / 1

Публикуван на: 04/09/2010 16:22

 
iliev72
iliyan_iliew_at_mail.bg
Спор | Отговор
@Logistics: Ти тогава как го видя ?!Пич май нещо те гони параноята Това да не е заболяване на всички фераристи
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 04/09/2010 16:27

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
Спор | Отговор
Ако някой ми обясни какво общо има спора за огъващите се крила с грешката на Фелипе Маса на старта съм склонен да оставя дискусията в тази тема. В противен случай ще помоля да спрете с коментарите, които не са по темата.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 04/09/2010 17:06

 

Нов коментар

 

Само регистрирани потребители могат да коментират. Ако вече имате регистрация можете да влезете в сайта от "Вход". В противен случай можете да се регистирате като натиснете "Вход" и избере "Регистрация". За повече информация: f1.f-e-n.net/index.php/url14729