Бахрейн 2010 - оценете състезанието

14/03/2010 16:10, Огнян Тенчев (drJeckyll), 1113/3179 прочита, 73 коментара

 

Първото състезание за сезон 2010 вече завърши. Сега остава да анализираме резултатите и разбира се да оценим състезанието. Ако е възможно абстрахирайте се от пристрастията си и бъдете обективни. Е?

Състезанието в Бахрейн беше?

Ужасно
6.39% (17)
Скучно
42.11% (112)
Горе долу
25.19% (67)
Интересно
16.54% (44)
Великолепно
9.77% (26)


Още от сезон 2010:

Коментари

 
Tsvetan
| Отговор
Никои не се бореше за по-предни места а само да пази техниката много слабо, скука !!!!!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:24

 
Илиян
iliyan_iliew_at_mail.bg
| Отговор
Явно коментарите за невероятен сезон станаха на пух и прах с това състеазание.Изключително посредствено и нито една сериозна битка.Скука !!!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:24

 
jordan0
ado_fk_at_abv.bg
| Отговор
Наистина беше скучо.
Сезона ако продължава така се очертава доста безинтересен.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:28

 
Илиян Джисов-Ferrarko
ferrarko_at_gmail.com
| Отговор
Даммм, състезание N1 вече е факт! Обаче какво стана? Имаше един филм с име "Всичко се прецака"!
Състезанието беше много скучно. Изпреварвания само в задната част, ама дори и там не бяха много. Добре че, на Фетел му гръмна аспуха, за да има разреждане в началото(ако това изобщо се води за добре). Всичките промени за по-голяма атрактивност, май работят с обратен ефект. Дистанциите м/у колите са по-големи, изпреварванията още по трудни. И за капак съобщения от бокса "пази гумите, пази двигателя пак ще ти трябва". ЕЕЕЕЕ по дяволите аз F1 ли гледам или състзание м/у прототипи за икономия на гориво и ресурси.Да не би Дянков и там да има пръст?! Струва ми се че колата за сигурност също може да се опъне на болидите. Премахването на зареждането води до скука, като махнаха него поне да махнат и смяната на гуми, мисля че е излишна. Да вдигнат издърживостта на гумите и да вдигнат мощнистта на двигателите за да компенсира гумите и мисля че ще е по добре!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:29

 
Tsvetan
| Отговор
Явно коментарите за невероятен сезон станаха на пух и прах с това състеазание.Изключително посредствено и нито една сериозна битка.Скука !!!
----------------------------------------------

Битката беше само кои ще изпревали Фетел!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:30

 
mr.hyde
| Отговор
Изглежда само мърморковците пишат коментари!
Вярно,не беше най-великото състезание на всички времена,но след 4 месеца чакане на мен ми беше интересно да ги видя.Mercedes-Benz във Формула1,Шумахер във F1,Алонсо във Ферари,Маса отново на пистата,кое не ви е интересно?
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:31

 
jojo_jojovi4
jojo_jojovi4_at_abv.bg
| Отговор
Жалко,че Фетел трябвяше да намали,много по-интересно щеше да бъде,ако гледаме борба завои след завои!Обаче макар и на 3-4 секунди отзад Алонсо беше забавян,факт е,че веднага след като видя чиста писта свали цяла секунда от наи-доброто си време ,а после добави дори още половин!Времената на Хамилтън също бяха впечатлявящи!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:32

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
| Отговор
Илиян Джисов-Ferrarko написа:
Премахването на зареждането води до скука, като махнаха него поне да махнат и смяната на гуми, мисля че е излишна. Да вдигнат издърживостта на гумите и да вдигнат мощнистта на двигателите за да компенсира гумите и мисля че ще е по добре!

Не съм съгласен, че презареждането е причината. Очевидно, е че аеро-то и охлаждането на болидите не им позволиха да се движат близо. Обърна ли внимание колко често Алонсо търсеше чистия въздух? Другите пилоти правеха същото. Спирачките също трябваше да се променят. Ако бяха върнали една стъпка назад спирачките щеше да име изпреварвания на спиранията за завоите. Иначе, да ... състезанието беше скучно.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:34

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
| Отговор
mr.hyde написа:
Mercedes-Benz във Формула1,Шумахер във F1,Алонсо във Ферари,Маса отново на пистата,кое не ви е интересно?

А кое беше интересно? Това, че ги видя да въртят обиколки на пистата? Ми да сведат Формула 1 до парадни обиколки
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:35

 
Tsvetan
| Отговор
Изглежда само мърморковците пишат коментари!
Вярно,не беше най-великото състезание на всички времена,но след 4 месеца чакане на мен ми беше интересно да ги видя.Mercedes-Benz във Формула1,Шумахер във F1,Алонсо във Ферари,Маса отново на пистата,кое не ви е интересно?
----------------------------------------------
ми да прав си от тази гледна точка но си пусни някое състезание от 1991 (примерно годината) и виж за какво става на въпрос!!!! за да си оправя Ф1 настроението сигорно точно това ще направя но от сезон 1990
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:36

 
Ицо
zayper79_at_gmail.com
| Отговор
Бърни и Fia успяха да убият спорта. Сега ще се гледат само едни квалификации, и старта, оттам нататък следва - локомотив, и след него вагоните, не съм гледал по-скучно състезание от това
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:37

 
jojo_jojovi4
jojo_jojovi4_at_abv.bg
| Отговор
Добре,че Алонсо взе първия завои на Маса.Предвид на всичко,което се случи после веднага щяха да го определят като заповед от бокса!
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 14/03/2010 16:37

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
| Отговор
Ицо написа:
... Сега ще се гледат само едни квалификации ...

то па една квалификация беше
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:39

 
Snoopkata
helico_at_abv.bg
| Отговор
Доста скучно състезание...
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:39

 
Dimicha
dimich_at_gbg.bg
| Отговор
Като за първо състезание-доволно, а и щом любимия отбор спечели!? Но с тези нови правила определено се спъват от към стратегия отборите. Да вземат да дават приз за най-икономичен двигател или най-запазена гума... Губят в тактически план под угрозата кое до къде ще издържи, а пилотите все по-често ще си играят на викторина с бокса, ама...правила!?
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:39

 
Ицо
zayper79_at_gmail.com
| Отговор
drJeckyll написа:
Ицо написа:
... Сега ще се гледат само едни квалификации ...

то па една квалификация беше


Прав си, и резултатите след "състезанието" ще са достатъчни
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:42

 
котка
| Отговор
аз гласувах за интересно. не само защото още еуфорията от победата е в мен
интересно ми беше как новите правила ще се отразят на състезанието. първо като са толкова тежки болидите, второ само спиране за гуми, трето не ми беше ясно предварително колко пъти ще сменят гуми 1 или 2 и т.н.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:46

 
Dimicha
dimich_at_gbg.bg
| Отговор
Имаше и състезание между коментаторите на моменти изоставаха със 1.55'30" от случващото се на пистата. Липсваше ми и Момчил с експертното си мнение за гумите. Това на шега разбира се.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:50

 
mr.hyde
| Отговор
Момчил наистина шеще да развесели малко зрителите.
Щяхме "да се повозим" с някой от лидерите на колоната, за да "послушаме двигателя".
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:54

 
Илиян Джисов-Ferrarko
ferrarko_at_gmail.com
| Отговор
Не съм имал в предид че махането на зареждането е главния виновник. А че с него поне бокса беше по интересен, повече натискаха гумите тогава и имаше интрига в стратегиите. Помните ли миналата година на Монца , как в един момент Браун от аутсайдери, се превърнаха в Сктитите фаворити на състезанието.
Да се надяваме, че само първото състезание е било скучно и отобрите като за сефте са се притеснявали да натискат(но се съмнявам).
Ако толква е невъзможно да се получат битки гума до гума, поне да кажат: "това е положението, това съвременната Ф1", а не само да сменят правилата и да говорят как с тези промени се мисли за атрактивност и добро.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 16:59

 
pepistiq
| Отговор
Като за първо състезание горе-долу ако се върне презареждането ше стане точно както трябва,зада може тактиката да играе важна роля,сега пилота играе тая роля и това е добре но конструкцията на шасито и по точно как пази гумите явно ще е решаващо.Да се надяваме за напред да стават по интересни състезания в което не се съмнявам.


FORCA FERRARI
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:03

 
markitologa
| Отговор
в общи линии посредствено състезание, но от гледна точка най-вече на нас уважиемите милиони зрители. Как стоят нещата от гледна точка на пилотите и техните отбори - Ферари малко надминаха и собствените си очаквания с двойната си победа, Мерцедес GP чисто и просто изпълниха целта си за уикенда (спомнете си,че Шумахер неведнъж споделяше,че ще е важно да се печелят точки в началото), Ред Бул също би следвало да са доволни като цяло, надали са очаквали Фетел да остане с класа до края на финала първи (и двамата пилоти в точките). Мисля, че Макларън са си дали сметка, че изостават като че ли за сега (със сигурност от Ферари!)-има по какво да поработят там. И в общи линии четерите тима взеха "своето" с първите осем позиции! - така както и се очакваше. Приятната изненада днес се казва - Винантонио Луици с девета позиция и две точки (честно казано очаквах това по-скоро да стори Сутил). За съжаление се видя основната тенденция на констраста между класите на отборите - така например Кубица направи страхотно каране на мотора толкова му позволи, Витали също напъваше, но окачването го провали. От там насетне твърде,твърде посредствено представяне от Lotus, Virgin i Sauber. "Испанците" нека не ги броим - то се очакваше . И така за мен като зрител беше скучно , но от гледна точка на прагматизма - бих казал едно практично състезание като за начало на сезон 2010!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:09

 
Jokerface
jokerface61_at_gmail.com
| Отговор
На мен ми беше интересно като първо състезание с всичките му неизвестни за мен поне .... и съм много доволен от победата на Алонсо който ме връща на победите в рено,които много ме радваха ...
С не търпение чакам снимките от днес
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:10

 
Снежанка
tabakovas_at_mail.bg
| Отговор
Ей ама сте взискателни. Ми състезание като състезание пък. При това първото с новите правила. Всичко още се ослушват, оглеждат. А и в един момент състезанието не беше на пистата, а в боксовете. А сега надявам се, че ще се променят нещата. Не бързайте да отхвърлята състезанието като сскучно. Имаше изпреварвания, при това красиви, а и гума до гума имаше. Къде сте гледали - не знам. Горе главата - хубавото тепърва предстои. А ако класирането ви е развалило настроението, жалко.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:10

 
Илиян Джисов-Ferrarko
ferrarko_at_gmail.com
| Отговор
Гледаме ние , ама изпреварвания на опашката винаги е имало. Искаме и в начлото на колоната да има
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:16

 
pepistiq
| Отговор
"Ферари малко надминаха и собствените си очаквания с двойната си победа"

С цялото ми уважение това ми с е струва малко несериозно по адрес на Скудерията,по скоро можешеда важи за Форс Индия ако бяха завършили така.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:21

 
Tsvetan
| Отговор
Шумахер: Състезанието беше скучно

"След старта нищо не се случи, всеки следваше собственото си темпо и се стараеше да не направи грешка. Изпреварванията бяха почти невъзможни, ако пилотът пред теб не сгреши. Люис Хамилтън го направи и бе изпреварен от Нико Розберг, който по-късно загуби позицията си в бокса. Това беше всичко", заяви Шумахер. "Въпреки това беше много забавно отново да се състезавам на най-високо ниво. Имах проблеми с гумите. Мисля, че е нормално това да се случи, защото съм отсъствал в продължение на три години и ми трябва време да свикна с атмосферата в новия отбор", завърши германецът.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:27

 
Snoopkata
helico_at_abv.bg
| Отговор
Гума до гума... за 15 място. Е мерси за "състезанието" в средата и дъното на колоната...
Повечето изпреварвания ги направиха Кубица, който се завъртя и наваксваше позиции.
Единствените "супер, мега оспорвани, хипер интересни и напрегнати изпреварвания" за позициите на подиума и местата за точките бяха на старта (Алонсо взе Маса), Лиуци се намести на 9-та позиция и Хамилтън изпревари Розберг при единственото влизане в бокса. "УАУ!" Колко интересно!!
Вие сте луди...
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:29

 
Dimicha
dimich_at_gbg.bg
| Отговор
Така е, спечели най-добре подготвения отбор. Все пак те/Ферари/ доста дълго тиражираха, че още от миналия сезон работят по новия болид. Какво щеше да стане ако бяха някъде в средата на колоната или бяха получили повреди. Е тогава щеше да е доста неприятен удар по реномето на тима. За какви очаквания щяхме да говорим?!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:36

 
Илиян
iliyan_iliew_at_mail.bg
| Отговор
Стига с тия тактики !!!
Да не би като нямаше тактики и презареждане състезаниято от средата на 80-те до 94 да са били скучни , не точно обратно и от много хора тези години се смятат за златните години на формула 1 !!! Аман от тактики и стратегии - само здраво каране на което ни научиха да гледема звезди като Прост , Сена , Менсъл , Пикет , Алези , Алборето , Бергер и още много други !!! Това с тактиките развалиха формулата и победи в бокса и т.н. !!! Така че забравете тези тъпотии като стратегии и т.н. !!! На времето Сена и Прост сменяха гуми като се наложи толкоз и само карането определяше кой ще е победител !!! Кой му се гледат стратегии да си сваля състезание от периода 1999-2006 и да гледа тъпотии !!!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:38

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
| Отговор
@Илиян: Не е трудно да слагаш само по една удивителна, и то само ако е необходимо нали?
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:40

 
Jokerface
jokerface61_at_gmail.com
| Отговор
Пфф напълно съм съгласен с Илиян .....
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:43

 
Илиян
iliyan_iliew_at_mail.bg
| Отговор
Слагам щото младите трудно отсяват същественото
Не че така ще го отсеят де
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:44

 
mr.hyde
| Отговор
Илиян написа:
Слагам щото младите трудно отсяват същественото
Не че така ще го отсеят де

Ние отсяваме всичко,чичко
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:48

 
Dimicha
dimich_at_gbg.bg
| Отговор
Минало е, Илиан И аз тогава ги гледах, от тогава се запалих но сега виждаш накъде отиде формулата...новаци само заради име и сбор от шампиони да носят приходи като послушници заради финасовата тактика, но пак си е тръпка иначе за какво ще си чешем езиците тука!?
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 17:50

 
Фелипе
| Отговор
Ако се въведе правило всички да спират по поне 3 пъти за смяна на гуми, може би състезанията ще станат доста по-интересни, вместо цяло състезание да се пазят гуми. Като цяло беше скучно, но нека изчакаме по-атрактивните писти, може да е забавно на тях.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 18:04

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
| Отговор
Фелипе написа:
Ако се въведе правило всички да спират по поне 3 пъти за смяна на гуми, може би състезанията ще станат доста по-интересни, вместо цяло състезание да се пазят гуми. Като цяло беше скучно, но нека изчакаме по-атрактивните писти, може да е забавно на тях.

НЕ! НЕ! и НЕ!
Стига измислени правила! Това е най-голямата грешка. Интересно състезание не се прави с изкуствени правила.
Да разкарат аеро-то, да върнат малко назад спирачките и да оставят пилотите да се състезават, а не да се пазят.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 18:09

 
Илиян
iliyan_iliew_at_mail.bg
| Отговор
Поне за мен правилото с гуми е тотална глупост !
Нека всеки отбор решава кои му пасват най-добре и да ги ползва.Колко пъти ще сменя гуми нека те си решават.
А сега позлвал тези , ама и онези - гадост.
И се оказа че модела на квалификации за дълга писта се оказват пълен провал.За последните 10г. толкова глупости свършиха Макс и Бърни , че може още 10 няма да стигнат да се оправят
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 18:16

 
Shumi
| Отговор
drJeckyll написа:
НЕ! НЕ! и НЕ!
Стига измислени правила! Това е най-голямата грешка. Интересно състезание не се прави с изкуствени правила.
Да разкарат аеро-то, да върнат малко назад спирачките и да оставят пилотите да се състезават, а не да се пазят.


Докторе нали се сещаш че за да ги оставят да се състезават 8 двигателя ще им стигнат в най добрият случей за 8 състезателни уикенда ако приемем че ще натискат педала на макс да върнат малко назад е добра опция всеки да ползва колкото си иска двигатели ако смени двигател в събота наказание 10 места!Също така да ги направят В12 а не както са ся В8 презареждането да се върне.Също така за скоростните кутии колкото им трябват при смяна 5 места!Също така да се махне правилото да се ползват и двата вида гуми по време на състезание който квито ще да ползва!И най-важнот (с което може би всички ще сте съгласни) на Ф1 и трябват класическите писти като Имола,Нюрбургринг,Спа„Монца и доста други само един ремонт им трябва,а не да се правят като новите пумии гредски писти,градска писта има само една в Монако и тва е!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 18:23

 
StoioPilota
gunitsoldier_at_abv.bg
| Отговор
Да ви кажа честно зимните тестове ми бяха по-интересни от състезанието.Щях да заспя по едно време,но добре че по едно време Фетел имаше проблеми с болида,та станаха едно две изпреварвания.Много е рано още да се каже дали всичките състезания през този сезон ще се развиват по този начин,но аз лично не подкрепям този нов формат на състезанията.Тези хора не виждат ли че вече големите отбори са на много малки разлики и не всичко може да се реши на пистата,а на стария формат малките отбори можеше да направят някаква приятна изненада за разлика от сега като помнете ми думите,но малките отбори този сезон нямат шанс за нещо по-интересно.Естествено че няма да има изпреварвания като в момента болидите са като танкери и разлика в стратегиите почти няма,няма и да има изненади по този начин и изпреварвания ,разбира се.Не сме 80-те години за да се провеждат състезания по този начин.И другото,което не разбирам е тоси си формат на квалификажиите.През 90-те квалификациите бяха 10 пъти по-интересни за разлика от сега.Просто и ясно - имаш си право на 12 обиколки в рамките на 1 час,кога ще ги използваш и колко бензин ще имаш,твоя си работа.И тогава наистина беше супер напрегнато до последната минута.Охх незнам вече на къде върви тая Формула,но и Господ да слезе и да кара пак няма да е интересно в този формат на квалификации,тестове,превила и състезания.

Боже Опази Формула 1
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 18:31

 
StoioPilota
gunitsoldier_at_abv.bg
| Отговор
простете ми за правописните грешки,но се старая да пиша бързо и за това стават грешки
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 18:36

 
Dimicha
dimich_at_gbg.bg
| Отговор
За мен най-голямата дивотия е това с "горивото". Какви гонки, какви изпреварвания, когато трябва да пестиш гориво?! После Бриджстоун защо се оттеглят!? Защото като дойдат онези по издадените шикани, тогава "танкерите" яко ще омажат гумите. Е тогава не знам за какви смески ще се блъскат главите гумаджиите...
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 18:39

 
jojo_jojovi4
jojo_jojovi4_at_abv.bg
| Отговор
Oбаче и на вас угодия няма-четери месеца `koга ще почне,кога ще почне?` и като почна -`Скучно ми е`!Толкова ли са ви виновни новите правила?През миналите години правилата бяха различни,но дори на легендарната Монца не е било по-интересно-Параболика-Мараболика ,един питстоп и пак отначало,ами Хокенхайм,ако не гръмне някой двигател или някой не си блокира спирачките пак е трудно да не заспиш,толкова ли се забавлявахте в Абу Даби,в Сингапур или вьв Валенсия,за Унгария и Испания изобщо не ми се говори!Ми ето това си е половината календар,просто на някои писти не става и толкова!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 18:41

 
Алонсо
mondrio_at_abv.bg
| Отговор
Мега доволен..от кога не съм гледал Ф1 а от кога не съм гледал Ф1 с победител АЛОНСООООО ..ЧЕстито ни на феновете
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 18:43

 
не мога да разбера с каква програма да гледам от myp2p.ue започвам да гледам Indy и NASCAR ! Помагайте
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 18:51

 
Много си е интересно дори. Коя година си спомняте да е имало повече от 2-ма претендеднти ??? Е тази също има 2-ма не ги ли познахте Алонсо и Фетел. И точно между тях щеше да бъде битката. Не разбрахте ли че Шуми вече не става...Бътън вече не става ..Маса не става . Какво очаквахте ??
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 18:52

 
Илиян
iliyan_iliew_at_mail.bg
| Отговор
Точно големите битки между Пикет , Сена , Прост , Менсъл , Лауда са били точно без да се зарежда гориво
Но нямаше задължително да се ползват и тези и онези гуми.
Нямаще само един производител на гуми и т.н.
Където няма конкуренция всичко боксува и не казвайте , че Бриджстоун са по-добри от Мишелин,Дънлоп и Гуудиър.Но нали бяха удобно на Ферари и Барни Колко повече ограничение толкова по-зле.Дори това със замразяването на двигателите пряко влия и броя на двигатели.80-те и началото на 90-те ги нямаше тези ограничения и конкуренция беше убийствена и състезанията бяха жестоки ! А не скуката която гледахме !
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 18:53

 
не претендентите, нито броя на световните чампиони, нито това дали "твоя човек" печели , а екшъна прави интересна Формула 1 . В момента не го виждам , не виждам и наченки... трябваше Фетел да получи проблем, за да се случи нещо . Отново промени след които нищо...
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 19:17

 
Tsvetan
| Отговор
Незнам дали следите GP2 серийте, но в момента са по интересни от F1!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 20:35

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
| Отговор
Tsvetan написа:
Незнам дали следите GP2 серийте, но в момента са по интересни от F1!

Зависи какво разбираш под интересни. Щото по една друга логика и IndyCar, NASCAR и т.н. серии също са по-интересни, но несравними с Формула 1
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 20:38

 
Радо
| Отговор
Този път не съм съгласен с drJeckyll за забраната на презареждането. Понеже ако презареждането беше разрешено първо нямаше първите 2/3 от състезанието колите да тежат по 2 тона и да пъплят и второ пилотите нямаше да треперят толкова над гумите и спирачките. Може да се гадае също и каква роля игрят тежестта и променливия баланс на огромния брой отпаднали коли. За мен тази забрана е просто още едно изкуствено "спъване" на колите.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 20:40

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
| Отговор
Радо написа:
Този път не съм съгласен с drJeckyll за забраната на презареждането. Понеже ако презареждането беше разрешено първо нямаше първите 2/3 от състезанието колите да тежат по 2 тона и да пъплят и второ пилотите нямаше да треперят толкова над гумите и спирачките. Може да се гадае също и каква роля игрят тежестта и променливия баланс на огромния брой отпаднали коли. За мен тази забрана е просто още едно изкуствено "спъване" на колите.

Презареждането беше върнато в сегашната Формула 1 за да се спре доминацията на един отбор този на Уилямс, когато те взимаха първите позиции и никой не можеше да ги догони. Изкуствено се въведе това правило. Сега нямаме такава доминация. Това, което нямаме обаче е изпреварвания, заради нежеланието на някои хора да разберат какво се случва в спорта и хаотично да се опитват да подобрят шоуто. Е, видяхме как го подобриха днес. Разбира се видяхме само едно състезание, но ако не се направи нищо за да се следват пилотите, то колкото и да ги местим в боксовете напред назад аз лично няма да съм доволен. Лесно е. Разкарайте аеро грипа, пипнете малко спирачките и ни върнете Формула 1 такава каквато я помним. Без измислени гуми и хвалби коя смес колко била добра ...
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 20:52

 
Фелипе
| Отговор
През 2005 година имаше доста радикална идея за задните крила ( The Centreline Downwash Generating (CDG) Wing ), която изчиства точно тази турбулентна зона:
http://www.formula1.com/news/headlines/2005/10/3764.html
http://www.fia.com/mediacentre/Press_Releases/FIA_Sport/2005/October/241005-01.html

Щяха да я въведат през 2008, но нещата се развиха по друг начин и изпреварванията не са повече. Може би трябваше да го въведат през 2009 вместо направените тогава промени. Иначе Джекил може би е прав за спирачките също. Догодина няма да има двойни и тройни дифузьори, така че това също би трябвало да изчисти турбулентната струя въздух.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 21:17

 
Илиян Джисов-Ferrarko
ferrarko_at_gmail.com
| Отговор
Аз съм от младите фенове на Ф1, следя я сериозно от 1998г. Не съм гледал как е било преди, освен клипчета в нета. Но и след 1998г пак беше по интересна и динамична. И вашите идеи за спирачките ми се виждат като крачка назад в технологиите!
Спред мен не трябва да се барат спирачките. Доколкото рабрах вашата идея е да има по дълъг спирачен път! Това решение ми се вижда крайно и приложимо при положение че не могат да се справят с аеро проблема.
В момента спирачките са почти същите като миналогодишните с можеби увеличена издържливост на материала. Някаде четох или слушах, че отборите са искали да увеличат големината на спирачките заради по голямото тегло на болифите, но ФИА го е отхвърлила.
И какво става пазене на двигател, пазене на гуми, пазене на спирачки, това води до убиване на идеята Ф1.
Мисля че ако не трябва да има презареждане, то тряба най-вече да се подобри издържливостта и моща на спирачките и издържливостта на гумите.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 14/03/2010 23:59

 
Илиян Джисов-Ferrarko
ferrarko_at_gmail.com
| Отговор
И да не бъда разбран погрешно, да допълня . Не забравям можеби най-главния проблем аеродинамиката, която трябва да се измисли така че да помага повече отколкото да пречи. В момента тя помага само на този който е отпред и праваи мръсно на поне 3 коли зад него. Но нямат ли гуми и спирачки, за какво им е аеродинамика!?!?
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 00:04

 
shadow
alonso73_at_abv.bg
| Отговор
на мен състезанието ми беше скучно, имах чувството, че гледам състезание по съхраняване на гуми, и после като ги слушах кво говорят на пресконференцията, тва пазили, онова пазили, ми...иде ми да кажа нещо нецензурно, ама айде, нали трябва да се държим прилично
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 00:04

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
| Отговор
@Илиян Джисов-Ferrarko: Именно. Увеличения спирачен път води до изпреварвания преди завоите. Колко често виждаш познатите ти от клипчетата такива изпреварвания на сходни като скорост болиди в момента? Просто няма такива, защото всички спират еднакво, тъй като спирачките им позволяват да го правят във възможно най-късния момент. Определено е крачка назад, но въпроса е за кого. Иначе аеро-то е лесно. Можеха да го направят още миналата година, но FIA, както винаги се направи на ощипана девойка. Вместо да кажат, да сбъркахме с двойните дифузьори не са в духа на правилата, те просто си измиха ръцете с различно тълкуване на правилата.
Сега обаче въпросът е да не отидат в друга крайност - задължителни спирания в бокса или пък нови смески гуми с незнайни параметри. Това ще бъде грешка, дори да сработи някак си този сезон.
Формула 1 има нужда от постоянни и добре написани правила. Иначе ще видим поредните еднодневки в лицето на HRT, Върджин, Лотус и дори Заубер и Торо Росо ...
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 00:09

 
Илиян Джисов-Ferrarko
ferrarko_at_gmail.com
| Отговор
И да отбележа друго, просто си консултираме проблемите, не спорим, не се заядждаме, защото понякога кой разбрал кой не и става една...
За дългия спирачен път ясно. Да има логика в това което казваш. Сега спирачния път и точката за спиране за всички е еднаква. Но ако се увеличи спирачния път, при сегашните технологии този спирачен път пак ще бъде еднакъв за всички, всички ще спират в еднаква точка. Няма голяма разлика дали ще спират по близо до завоя или по далече. Някога можеби разликата е идвала от недотам добрите спирачки и не добре познатите свойства на материалите, за разлика от сегашните години. И е зависило много как пилотите са се справяли с недостатъците им. Пфф то тея теми са сложни за писане, друго си е човек да говори. Като се замисля повече това си е дста сложна работа и стигам до един друг виновник: пистите.
Нооо незнам и да говорим и да не говорим има ли смисъл след като не се от техническата група на ФИА
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 00:28

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
| Отговор
@Илиян Джисов-Ferrarko: Когато казвам да се променят спирачките имам предвид точно това - други материали. Останалото е въпрос на смелост

Пистите са една друга тема, но е доста трудно да ги променим ...
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 00:32

 
Илиян Джисов-Ferrarko
ferrarko_at_gmail.com
| Отговор
Тука си мисля едни работи и имам следните въпроси:
Колко е максималната скорост постигната през последната 1-2 години?
Какво стана с регулирането на предното крило от пилотите?- уж го имаше пак , уж го няма, много смътна и объркана информация за за тази идея през тази година.
И не трябваше ли тази година да няма чохли за гимуте или се бъркам нещо?
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 00:40

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
| Отговор
Илиян Джисов-Ferrarko написа:
Тука си мисля едни работи и имам следните въпроси:
Колко е максималната скорост постигната през последната 1-2 години?
Какво стана с регулирането на предното крило от пилотите?- уж го имаше пак , уж го няма, много смътна и объркана информация за за тази идея през тази година.
И не трябваше ли тази година да няма чохли за гимуте или се бъркам нещо?

Не мога да ти кажа точни цифри за топ скорост.
Регулирането на предното крило е факт, и се използва активно заради олекването на болидите в хода на състезанието. Миналата година също го имаше, но малко пилоти го ползваха.
Чохлите първоначално бяха забранени, но след доста оплаквания от пилоти след първите изпитания на гумите за 2010 ги върнаха.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 00:45

 
Илиян Джисов-Ferrarko
ferrarko_at_gmail.com
| Отговор
Не можах да намеря топ скоростта на Монца за 2009. Но си мисля че сега колите правят макс 330-340 км/ч. Една време правеха до 360 км/ч. Дано не бъркам.
Ама някак ми се струва че Ф1 е в безизходица и не знам може ли да се оправи.
1. Фиа в последните години винаги се е стремяла да намали или поне да задържи максималните скорости с цел безопасност! Дали са преценини, че от 360 нагоре е фатално за пилота откъм неговите физически възможности, а не на колата не знам.Тъпото е че вече много спортни "нормални" коли също стугат тези скорости даже ги надминават.
2. Пак ФИА има за цел да намали разходите! Но ги прави едни, с едни променливи правила, къде керс, къде дифузйор.... Стига се до положение на ограничение и пестене(гуми,двигатели, спирачки....). Удобрявам намаляването на разходите, но трябва да се съобрази с технологиите. Защото сега основно гумите, спирачките и двигателите са някави междинни версии, пригодени от едни правила който са целели тяхната честа смяна, към правила с много рядка смяна.
3. Пистите до някаде пречат, поради изравнеността на възможностите на колите. Какво ще рече "Ф1 има нужда от повече класически писти"? Класическите писти са такива защото са едни от първите, "стари" имат история. Новите писти уж са по модел на старите, уж са за повече изпреварвания, ама не се получава. То се вижда и че на "класическите" писти надпреварите не са като преди. Това е защото са били правени за тогавашните коли. Сегашните може да не вдигат 360, ама ускоряват мега бързо, гумите имат голямо сцепление, спирачките къртят. Демек пистата също оганичава.
И ако се замисля още ......, ама по добре да спра.
Та не мислите ли че на сегашния етап, някак си няма на къде да се развива Ф1, че е зациклила в някакъв кръговрат???
Май не е виновна само техниката.
Айде лека нощ от мен, защото утре трябва да ходя в университета за да си карам безмислената си магистратура(демек пак ще пия каде и ще чакам даскалите да се сетят да дойдат). Та това ме навежда на мисълта, че и да говоря нищо не мога да променя в България и много хора да говорим да действаме пак нищо не се получава, че какво се хванахме да оправяме Ф1
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 01:31

 
Илиян Джисов-Ferrarko
ferrarko_at_gmail.com
| Отговор
....(демек пак ще пия каде и ще чакам даскалите да се сетят да дойдат)...
*кафе- исках да кажа
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 01:34

 
Илиян
iliyan_iliew_at_mail.bg
| Отговор
Много интересно дискусия си водил док
Адаш вземи си свали някокко състезания от периода 1980-1994 и да видиш колко е интересно без ограниченията които сега ФИА налага
За да разбереш какво има предвид Док и аз
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 08:51

 
McLaren FEN
eyes_man_at_abv.bg
| Отговор
Несъм се и надявал че ще гледам по-скучен сезон от миналогодишния, но явно съм живял в някаква много голяма заблуда, и съм бил един от хилядите наивници които са си мислили че ще е много интересно тая година, а и не само правилата са проблема защото според мен Бахрейн не е състезание за стартиране на сезона във Ф1, а Австралия е мястото за тази цел.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 13:05

 
jordan0
ado_fk_at_abv.bg
| Отговор
Щом искат по-атрактивни състезания и повече изпреварвания нека върнат старите правила , които не само имаше изпреварвания и достра други интриги Пример: Сезон 2003!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 14:48

 
darkiv
i_gal_at_abv.bg
| Отговор
Винаги съм си мислил,че тъпаците от FIA са малоумници,но по-голяма простотия от "новите правила" не съм виждал.Просто убиха спорта.Абсолютна скука!!!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 19:57

 
Станислав
| Отговор
mr.hyde написа:
Изглежда само мърморковците пишат коментари!
Вярно,не беше най-великото състезание на всички времена,но след 4 месеца чакане на мен ми беше интересно да ги видя.Mercedes-Benz във Формула1,Шумахер във F1,Алонсо във Ферари,Маса отново на пистата,кое не ви е интересно?


То т'ва си го знаехме и преди сезона ... нужно ли беше цялото състезание да не стане нищо интересно, само защото има всички предпоставки сезона да е уникален .........
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 23:12

 
Станислав
| Отговор
Не знам как искат да намалят разходите, като само си представете колко пари са хвърлени за развитие на КЕРС и двойни дифузьори ... а от догодина дифузьорите се забраняват и тия пари отиват на вятъра ... керс-а може би никога повече няма да го видим ..... А колко пари ще спестят от транспорт на системите за пълнене с гориво ?!?!?! Все си мисля, че ще са "жълти стотинки" на фона на милярдите, които се въртят около тоя спорт ... и заради тея "жълти стотинки" сме обречени тая година да гледаме най-тъпия сезон , вместо най-уникалния ..... Не трябваше ли болидите от Ф1 да са възможно най-бързи и не е ли целта пилотите да натискат възможно най-много, а не цяло състезание да пазят гумите и горивото ?!?! Извинявайте много но 2;01;ХХХ сигурно ако излезна със safety car-a ще ги направя :X:X:X ...... ПЪЛНА ПРОСТОТИЯ ... да се надяваме, Уитмарш и ФОТА ще направят нещо по въпроса възможно най-бързо !!!
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 15/03/2010 23:22

 
Leonov
| Отговор
Не е добре работата - Bernie Ecclestone wants to wait three more races before deciding whether to make any changes. Значи ни очакват още поне няколко скучни състезания.... "I tried to explain to them what our business is about - racing and entertaining the public, not about playing with computers and going fast over one lap" Много жалко звучи това....
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 16/03/2010 17:28

 
drJeckyll
drJeckyll_at_Jeckyll.net
| Отговор
Leonov написа:
Не е добре работата - Bernie Ecclestone wants to wait three more races before deciding whether to make any changes. Значи ни очакват още поне няколко скучни състезания.... "I tried to explain to them what our business is about - racing and entertaining the public, not about playing with computers and going fast over one lap" Много жалко звучи това....

... а може да звучи и като решен шампионат. Зависи просто от какъв ъгъл го гледаш
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 16/03/2010 17:31

 
Ledeniq
| Отговор
mr.hyde написа:
Изглежда само мърморковците пишат коментари!
Вярно,не беше най-великото състезание на всички времена,но след 4 месеца чакане на мен ми беше интересно да ги видя.Mercedes-Benz във Формула1,Шумахер във F1,Алонсо във Ферари,Маса отново на пистата,кое не ви е интересно?

Кое ли? На практика нямаше състезание, пилотите се подредиха след старта и единствено трябваше да чакаме да извъртят обиколките за да видим карирания флаг. Ами то както е тръгнало, за да пестят двигатели, гориво, гуми ... да ги класират след тренировката за място в събота, да им дават точките и да си спестим скуката в неделя. От 94 гледам формула 1, това е най-скучното състезание което някога съм гледал.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 17/03/2010 19:26

 
mr.hyde
markauerbach2_at_gmail.com
| Отговор
Ledeniq написа:
Кое ли? На практика нямаше състезание, пилотите се подредиха след старта и единствено трябваше да чакаме да извъртят обиколките за да видим карирания флаг. Ами то както е тръгнало, за да пестят двигатели, гориво, гуми ... да ги класират след тренировката за място в събота, да им дават точките и да си спестим скуката в неделя. От 94 гледам формула 1, това е най-скучното състезание което някога съм гледал.

Струва ми се, че доста хора са разочаровани най-вече заради големите очаквания преди началото на сезона. Иначе такива стартове е имало винаги, те са част от играта и мислех, че всички вече сме го приели. Мога да изредя една дузина "процесии" само от последните няколко сезона, само си припомнете Валенсия 2008 или Унгария 2007 , те бяха по-скучни и от това, което гледахме в неделя. Едва ли проблема е само в новите правила, изпреварвания имаше-видяхме Кубица да "изяжда" няколко слабаци, просто защото неговото Рено беше доста по-бързо от тях. А в челото имаме 4 отбора с почти изравнени възможности, как да стават изпреварвания тогава? Но ние сме търпеливи, ще чакаме дъжд, ше чакаме кола за сигурност, все някога зрелището ще дойде.
Рейтинг: [0|0|0.00] 0 / 0

Публикуван на: 17/03/2010 20:22

 

Нов коментар

 

Само регистрирани потребители могат да коментират. Ако вече имате регистрация можете да влезете в сайта от "Вход". В противен случай можете да се регистирате като натиснете "Вход" и избере "Регистрация". За повече информация: f1.f-e-n.net/index.php/url14729